dr
door draaiertje Feb 10, 2022 om 10:26
Elektronica & tv

BigBrother

Als je als Nederlander big brother live wil kijken 24/7 bij Rtl dan ben je verplicht een Videoland abonnement te nemen.
Als je als Belg inlogt op goplay.be kan je gratis big brother live kijken. Als je als Nederlander inlogt op goplay.be dan krijg je de melding dat je hier alleen kan kijken als je inlogt vanuit België. Als je rtl er op aanspreek waarom dat is krijg je onzin antwoorden. Ik vind dat de Belgische consument hier een voordeel heeft.

3335 12 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Feb 10, 2022 om 10:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat wordt dan verhuizen naar Belgie
Of een abonnement afsluiten
Of kijken via een VPN

Kijk hier zit het in een ander pakket maar weet je ook wat de kosten in Belgie zijn voor een tv abonnement en wat daar allemaal wel of niet inzit?

ne
door neodutchio - Feb 10, 2022 om 11:11
5158 Antwoorden / 12 Vragen

En zo kon ik Undercover ook gewoon kijken via een Belgische site. Maar de Belgen zijn net zo slim als andere nationaliteiten, commerciële programma's kunnen alleen vanuit het thuisland bekeken worden. Net zo goed dat NPO via internet ook niet overal ter wereld te zien is. En ook bij YouTube krijg ik wel eens de melding dat het content niet in mijn land beschikbaar is.
Alles heeft te maken met rechten. En die rechten kunnen per land verschillen.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2022 om 11:18
11555 Antwoorden / 51 Vragen

Geef mij 1 goede reden om hiernaar te willen kijken.

Donuts
door Donuts - Feb 10, 2022 om 11:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Noem het maar een voordeel gratis naar die bagger te mogen kijken...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2022 om 14:30
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb nog een andere oplossing: neem een satelliet set waarmee u ook de Belgische TV zenders kunt ontvangen.

Hoe dan ook is het naar ook ik aanneem een kwestie van auteursrechten die qua land verschillend kunnen zijn, mede afhangkelijk van de afspraken die daarover met bedoelde zenders zijn gemaakt.

Is het u al wel eens opgevallen dat bij 'uitzending gemist' van de TV zenders in ons land ook niet alles rechtenvrij is terug te zien?

rj
door rjw - Feb 11, 2022 om 08:02
3270 Antwoorden / 5 Vragen

De Nederlandse consument heeft weer op andere gebieden voordelen. Liever dat tv voor ons duurder is dan dat we Belgische supermartkprijzen krijgen. Of wat te denken van de Belgische inkomstenbelasting. Daar wordt je ook niet blij van.

Boesta
door Boesta - Feb 11, 2022 om 11:07
27 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is het geen onzin verhaal wat u krijgt van RTL.

Het is gewoon hun beleid en verdienmodel dat ze het op deze manier doen. Daar zijn zij geheel vrij in en staat geheel los van wat de voorwaarden in Belgie zouden zijn. U heeft als inwoner van Nederland enkel te maken met de Nederlandse tak van RTL.

theresehenk
door theresehenk - Feb 11, 2022 om 12:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

Big brother ik zou ook niet weten waarom die naar dit soort pulp moet kijken die programma's
zijn gewoon beeldbuis vervuiling en dan vinden ze het nog raar. Dat tieners weinig respect voor meisjes hebben
en die dames wat in de reclame voorbij kom zien is van dit soort  programma's zien er bijna allemaal het zelfde uit
alles wat nep is is ook nep aan hun

in
door inno1 - Feb 11, 2022 om 12:58
119 Antwoorden / Vragen

Ik zou me eerst tot beide regeringen wenden voordat u emigreert.

mo
door mof - Feb 11, 2022 om 13:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA, dat mag. Dat heeft te maken met hoe de kijkrechten worden afgerekend per land. Hier heeft Videoland betaald aan RTL om Big Brother uit te zenden en rekent dit bij de klanten af. In Belgie wordt het blijkbaar gratis aangeboden aan de klanten en volgt de betaling uit bijvoorbeeld reclameinkomsten of zo. Dit is altijd zo geweest. Zelfs bijvoorbeeld de Olympische Spelen kon ik in Duitsland wel op de Duitse internetsites volgen maar niet op de Nederlandse sites, zelfs niet als het dezelfde sportwedstrijd was.

koekeloer
door koekeloer - Feb 11, 2022 om 17:08
562 Antwoorden / 18 Vragen

Het gaat er helemaal niet om of u Nnederlander of Belg bent, maar vanuit welk land u inlogt. Met een knappe vpn kunt u doen alsof u vanuit een ander land, dus ook Belgie, inlogt.