blubber2
door blubber2 Sep 29, 2008 om 13:35
Elektronica & tv

Callcentra beduvelen hun opdrachtgevers??

steeds vaker maak ik mee dat ik thuis en op mijn mobiel gebeld wordt door "onbekend " ; de telefoon gaat dan een of twee keer over en meestal nog voor je 'm in je hand heb wordt de verbinding verbroken. Daar begin ik aardig schijtziek van te worden van dat gedoe.   Dit gekl..t is begonnen nàdat ik een aantal keren heb meegedaan aan internet enquetes/prijsvragen dus op zich ben ik niet verbaasd dàt ik gebeld word.Dit even voor de duidelijkheid!!


het kan natuurlijk een willekeurig per ongeluk verkeerd ingetoetst nummer door iemand zijn maar dat gebeurd de laatste tijd dan wel HEEL errug veel.........teveel/te vaak om nog toevallig te kunnen zijn


ik heb inmiddels ook begrepen dat callcentra betaald worden naar rato van het aantal door hun gepleegde telefoontjes. Nu begint bij mij het vermoeden te bestaan dat opdrachtgevers van deze callcentra door diezelfde callcentra besodemieterd worden want ze heben dan wel 'gebeld' maar feitelijk niemand gesproken.!!  

945 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

--callcentra betaald worden naar rato van het aantal door hun gepleegde telefoontjes---


Dat verwacht ik niet, ze krijgen Provicie voor (aantal) afgesloten contracten niet voor gepleegde telefoontjes bij mijn weten.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

--Voor het uitgaande verkeer maken callcenters vaak gebruik van  predictive dialer welke automatisch een lijst met telefoonnummers draait e.e.a. afhankelijk van de snelheid en de bezetting van de callcenter medewerkers.--


Wellicht is dit het probleem, als er een verbinding ergens anders eerder ontstaat verbreekt de jouwe......lijkt me aannemelijker.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag blubber2,


Je schrijft: Ik heb inmiddels ook begrepen dat callcentra betaald worden naar rato van het aantal door hun gepleegde telefoontjes. Nu begint bij mij het vermoeden te bestaan dat opdrachtgevers van deze callcentra door diezelfde callcentra besodemieterd worden want ze heben dan wel 'gebeld' maar feitelijk niemand gesproken.!!


Dat klopt: sommige callcenters worden betaald naar rato van het aantal gepleegde telefoontjes. Voor bedrijven is het evenwel wel technisch mogelijk om het aantal gepleegde telefoontjes bij te houden (inhoudelijk dan wel te verstaan). Of alle bedrijven van die mogelijkheid gebruik maken is mij niet bekend. Als dat niet het geval zou zijn, dan zou jouw vermoeden wel eens terecht kunnen zijn.


Met vriendelijke groet, Read3.  

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

-- record phone conversations and monitor call-center agents. ... Every recorded call is stored in a database with date, time, duration, and user memo --


Van oplichting is zo te zien geen sprake, alles wordt gecontroleerd/vastgelegd

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 01:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sommige (alle) callcenters ken ik niet en het lijkt mij ook niet de taak van de consument om de dames en heren zakenlui te gaan beschermen tegen dit eventuele fenomeen. Het lijkt mij dat ze zelf heus goede/zinvolle afspraken kunnen maken over vergoedingen voor al dan niet geleverde diensten. In telemarketingland is het vrij gebruikelijk om met scoringspercentages te rekenen (oftewel alleen de succesvolle gesprekken tellen).


Veel aannemelijker is het dat een telefoontje niet binnen 3x overgaan wordt beantwoord en de autodialler kiest alweer de volgende. Met name bij internet-bellen komt het wel vaker voor dat de beller de telefoon al een paar keer heeft horen overgaan, terwijl de gebelde de telefoon nog niet heeft horen rinkelen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer