sc
door scheveco Mar 19, 2006 om 14:02
Elektronica & tv

Canal digitaal

in 1999 heb ik een schotel/ontvanger en een gratis pakket bij canal digitaal gekocht. nu krijg ik een brief dat ik 29.95 per jaar moet gaan betalen anders krijg ik geen tv meer op ned 123 na kan dat zomaar?

1871 19 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 19, 2006 om 14:18
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Type eens bij zoeken, direct links naast het rode vakje, "canaal digitaal" in en zie dat u bij lange na niet de enige bent.

Voor nieuwe abonnes per 1 oktober 2005 geldt volgens de leveringsvoorwaarden dat de commerciële zenders niet meer "vrij" te ontvangen zijn en dus nog uitsluitend dmv een set-top-box pakket.

Hetgeen u overkomt (en mij met vele anderen ook) is in wezen een onrechtmatige eenzijdige aanpassing van voorwaarden. U mag op dit moment nog blij zijn dat u ook niet een nota krijgt voor afsluiting, ook dat komt helaas voor bij deze monopolist.

Ik hoop al een tijdje dat Kassa hier aandacht aan besteed in een uitzending.

Een "probleempje" is dat € 29,95 door sommigen (zie ook antwoorden hier) als niet de moeite waard worden geacht om "moeilijk te doen. Edoch, principes kunnen ook belangrijk zijn

"Hallo hier Hilversum, hier is de VARA, hier is de omroep van het vrije woord om een aanvulling op de vrije vogel te geven)

De Vara zal overigens nog "vrij" te ontvangen blijven, wel met geregistreerde smartcard uiteraard.

wo
door woutsekreve - Mar 28, 2006 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Anders dan  spoorwegen, electriciteit maatschappijen ed is er bij de satellite televisie totaal  geen mededinging.

Kennelijk is dit aan de aandacht van de Nederlandse-en-europeesche regering ontsnapt.

Daarom kan Canal digitaal doen wat ze wil.

Dat ze nu € 30 rekenen voor een jaar basis is gewoon nog goedkoop.

In Engeland en Frankrijk rekenen ze meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 28, 2006 om 15:54
16894 Antwoorden / 202 Vragen

29.90 is uitsluitend voor de set-top box die je gratis krijgt als je ook basis of hoger neemt. Voor het basis pakket betaal je een maandbedrag.

29.90 per jaar is als al eerder gezegd niet veel, het gaat om het principe. Bij de aankop/leveringsvoorwaarden is niets gezegd over aanpassingen. Set-top-box was niet nodig.

ma
door matt59 - Mar 31, 2006 om 17:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

€ 29,95 op jaarbasis is niet veel! Maar: ook ik heb in 2000 een sateliet abonnement genomen. Het was toen € 15 op jaarbaiss...

Afgelopen jaar was het vervolgens € 19..dat vond ik nog redelijk. Dit jaar is het dus opeens € 29.95 dat is een prijsstijging van ca.100% Dat vind ik enorm...!!! Als je een brief hebt ontvangen is dit nog zeer netjes..die heb ik namelijk niet mogen ontvangen...er werd gewoon afgeboekt. Er is niet meer service gelevert en er zijn ook niet meer zenders aan toe gevoegd.... Ik vind het nogal zeer brutaal van canaal digitaal en wat betreft "keurig omgaan met klanten" doen zij niet veel anders dan UPC waar ik gelukkig van af was..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2006 om 17:16
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Wacht maar af: als je niet betaalt vindt afsluiting plaats van de comm. zenders en wordt daarvoor 16€ berekend.

dotje
door dotje - Apr 2, 2006 om 13:44
28 Antwoorden / 5 Vragen

1April2006, de dag dat ik een schrijven van canal digitaal mocht ontvangen, met de mededeling dat ik nu voor de service die ik door mijn aanmelding heb gekocht, namelijk de meest basic zenders verder gratis ontvangen zonder andere gekochte pakketten te (willen/moeten)gebruiken, jaarlijks 29,95 moet betalen.

Geen waarschuwing, vooraankondiging, aanbieding, nee botweg, nu betalen (binnen 2 weken) of afsluiting. ik wordt gedwongen een abbonement te nemen dat ik nooit gewild heb, een verzekering te nemen waar ik geen behoefte aan heb en die m.i. niets voorsteld (ik heb een huisraadsverzekering en ga ervan uit dat bij inbraak en diefstal ook de card vergoed wordt), voor een telefoonservice te betalen waar ik geen gebruik van maak, en ja ik kom in de gratie elk jaar weer te mogen herregistreren om nog een jaar abonnementskosten aan canal digitaal te betalen.

Van niets (meer) betalen na de registratie naar een bedrag van 29.95 per jaar is het toch even een grote stap. Zeker met mijn WAO`tje van 780 euries.

Omdat er geen verdere kosten meer aan hingen heb ik 1.5 jaar geleden besloten in satelietontvangst te investeren, en volgens de berekening zou dat na drie jaar zichzelf betaald hebben. Ik heb geen rekening gehouden met een monopolist die nu in mijn portefeuille komt graaien.

Bah canaal digitaal

dotje

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2006 om 13:49
16894 Antwoorden / 202 Vragen

en ook u bent dus boj lange na niet de enige.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2006 om 13:49
16894 Antwoorden / 202 Vragen

bij lange na uiteraard

dotje
door dotje - Apr 2, 2006 om 14:08
28 Antwoorden / 5 Vragen

Het is beslist geen troost voor mij dat ik er niet alleen in ben, maar wat nu? Kan je tegen zulke praktijken echt helemaal niets doen......verpakt onder het mom van "jaarlijkse bijdrage"alsnog een abbonnement door mijn strot geduwd krijgen....het smaakt wel heel erg vies.

dotje

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2006 om 14:57
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben al een tijdje van plan om aangifte te doen. Ik had een gratis abonnement en dat meteen opgezegd, zonder set-top-box nog voor 1 okt een nota en vervolgens na dreigen een nota voor het afsluiten van de commerciële zenders. Ik heb ook nog betaald dus er is sprake van wanprestatie (civielrecht) maar m.i ook van oplichting. Ik had evenwel nog geen behoefte aan inspanning in deze maar verzamel alle vragen wel.

dotje
door dotje - Apr 2, 2006 om 15:20
28 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp je verhaal niet goed. Maar begrijp ik je juist wanneer ik nu denk dat ik voor het afsluiten ook nog een nota mag verwachten?

dotje

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2006 om 16:55
16894 Antwoorden / 202 Vragen

ja, helaas is dat mijn ervaring.

ro
door robinh - Apr 2, 2006 om 18:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

canal digitaal is weer lekker klantvriendelijk bezig. En oke, misschien is €29,95 per jaar niet veel, het gaat om het principe.

Verder staat op de site van canal digitaal dat er per 1 mei een verhoging van de Set Top Box wordt doorgevoerd. Van € 29,95 gaat de prijs € 39,95. Moeten we € 29,95 gaan betalen of krijgen we ook direct de prijsverhoging voor onze kiezen en gaan we per 1 mei € 39,95 betalen?

Om deze vraag voor te leggen aan Canal Digitaal moet een betaald nummer gebeld worden. En met de wachttijden hier, wordt het abonnement nog eens beduidend duurder. (Canal Digitaal heeft geen e-mail op haar site staan. De vraag waarom is gauw beantwoord.)

dirck
door dirck - Apr 2, 2006 om 19:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je nu net €29.95 hebt betaald, betaal je pas volgend jaar €39.95.

Voor diegenen die vorig jaar €29.95 betaald hebben, die betalen dit jaar €39.95.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2006 om 19:31
16894 Antwoorden / 202 Vragen

dirck, waarvandaan deze info? Het tarief voor de set top box was 19.95. Volgens de laatste prijsopgave 29.95

dirck
door dirck - Apr 2, 2006 om 21:57
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gerrit,

Dat staat op de site van canaldigitaal.nl

Met ingang van 1 mei wordt de prijs van het Set Top
Box-pakket verhoogd. Toch blijft CanalDigitaal de voordeligste aanbieder van
digitale televisie. De kosten voor het Set Top Box-pakket zullen per 1 mei €
39,95 per jaar bedragen. Omgerekend komt dat neer op een verhoging van € 0,83
per maand. Heeft u al een abonnement op het Set Top Box-pakket dan geldt dit
tarief vanaf de datum dat het contract verlengd wordt. Er verandert echter
niets voor u als u een abonnement heeft op het Basis-pakket of een ander pakket
waar het Set Top Box-pakket bij inbegrepen is. Uw huidige tarief blijft dan
ongewijzigd.

dotje
door dotje - Apr 2, 2006 om 22:51
28 Antwoorden / 5 Vragen

een betaald nummer is de ene mogelijkheid, gewoon ouderwets een brief schrijven een andere

CanalDigitaal B.V.

Postbus 444

1200 JJ Hilversum

Hoe zeggen zij zelf zo mooi: Abonnementswijzigingen en opzeggingen worden uitsluitend schriftelijk in behandeling genomen.

Nog mooier is het internet-privacy beleid van dit ranzige bedrijf. je geeft alle rechten over je gegevens af, maar je mag er wel bezwaar tegen maken. Wat er met je bezwaar gebeurd wordt niet vermeld....en nu.........meld je maar aan en geef al je rechten als consument af, dat heb je toch al gedaan door met hen in zee tegaan.

dotje

door dotje - Apr 2, 2006 om 23:12
28 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp je verhaal niet goed. Maar begrijp ik je juist wanneer ik nu denk dat ik voor het afsluiten ook nog een nota mag verwachten?

dotje

si
door simonbakker - Apr 3, 2006 om 00:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelden zo'n stelletje klant-onvriendelijke figuren meegemaakt
als bij CanalDigitaal. Het wordt tijd dat er eens een flinke concurrent
komt.  Het is volkomen belachelijk dat CanalDigitaal geld durft te
vragen  voor het ontvangen van zenders die je ook gratis kunt
ontvangen met een simpele Camping Antenne. Je betaalt daar toch luister
en kijkgeld voor?

De antennes zijn bij bouwmarkten te koop en je ontvangt er behalve N1,
N2 en N3 ook nog de locale zenders mee. Deze laatste zitten niet in het
CanalDigitaal pakket.

Wie een schotel heeft met het Basis pakket, wordt al helemaal
opgelicht. Je denkt te betalen voor een pakket dat je anders niet zou
kunnen krijgen.  Veel zenders die je met het CanalDigitaal
BASISpakket krijgt zijn gewone free-to-air kanalen. Met  de eerste
de beste cardloze digitale sateliet tuner zijn onder andere helemaal
gratis en voor niets te ontvangen: MTV, BVN, Eurosport, Euronews, CNN,
en zeer veel meer. Als je National Geographic mist, kan je ook net zo
goed naar TerraNova kijken (is wel in het Duits maar net zo mooi).

Overigens is het schande om zoveel geld te vragen voor commerciele
Nederlandse kanalen als RTL4, RTL5, Net5, SBS6, noem maar op,. waar je
doodziek wordt van de reclame onderbrekingen tijdens de uitzendingen.
Je zou geld toe moeten krijgen als je daarnaar zou willen kijken.

Kortom : Koop een camping antenne en een sateliet ontvanger zonder card
en gebruik dezelfde schotel als nu, om lekker gratis te kijken. Vergeet
niet CanalDigitaal tijdelijk schriftelijk op te zeggen!!