Canal digitaal
in 1999 heb ik een schotel/ontvanger en een gratis pakket bij canal digitaal gekocht. nu krijg ik een brief dat ik 29.95 per jaar moet gaan betalen anders krijg ik geen tv meer op ned 123 na kan dat zomaar?
Type eens bij zoeken, direct links naast het rode vakje, "canaal digitaal" in en zie dat u bij lange na niet de enige bent.
Voor nieuwe abonnes per 1 oktober 2005 geldt volgens de leveringsvoorwaarden dat de commerciële zenders niet meer "vrij" te ontvangen zijn en dus nog uitsluitend dmv een set-top-box pakket.
Hetgeen u overkomt (en mij met vele anderen ook) is in wezen een onrechtmatige eenzijdige aanpassing van voorwaarden. U mag op dit moment nog blij zijn dat u ook niet een nota krijgt voor afsluiting, ook dat komt helaas voor bij deze monopolist.
Ik hoop al een tijdje dat Kassa hier aandacht aan besteed in een uitzending.
Een "probleempje" is dat € 29,95 door sommigen (zie ook antwoorden hier) als niet de moeite waard worden geacht om "moeilijk te doen. Edoch, principes kunnen ook belangrijk zijn
"Hallo hier Hilversum, hier is de VARA, hier is de omroep van het vrije woord om een aanvulling op de vrije vogel te geven)
De Vara zal overigens nog "vrij" te ontvangen blijven, wel met geregistreerde smartcard uiteraard.
Anders dan spoorwegen, electriciteit maatschappijen ed is er bij de satellite televisie totaal geen mededinging.
Kennelijk is dit aan de aandacht van de Nederlandse-en-europeesche regering ontsnapt.
Daarom kan Canal digitaal doen wat ze wil.
Dat ze nu € 30 rekenen voor een jaar basis is gewoon nog goedkoop.
In Engeland en Frankrijk rekenen ze meer.
29.90 is uitsluitend voor de set-top box die je gratis krijgt als je ook basis of hoger neemt. Voor het basis pakket betaal je een maandbedrag.
29.90 per jaar is als al eerder gezegd niet veel, het gaat om het principe. Bij de aankop/leveringsvoorwaarden is niets gezegd over aanpassingen. Set-top-box was niet nodig.
€ 29,95 op jaarbasis is niet veel! Maar: ook ik heb in 2000 een sateliet abonnement genomen. Het was toen € 15 op jaarbaiss...
Afgelopen jaar was het vervolgens € 19..dat vond ik nog redelijk. Dit jaar is het dus opeens € 29.95 dat is een prijsstijging van ca.100% Dat vind ik enorm...!!! Als je een brief hebt ontvangen is dit nog zeer netjes..die heb ik namelijk niet mogen ontvangen...er werd gewoon afgeboekt. Er is niet meer service gelevert en er zijn ook niet meer zenders aan toe gevoegd.... Ik vind het nogal zeer brutaal van canaal digitaal en wat betreft "keurig omgaan met klanten" doen zij niet veel anders dan UPC waar ik gelukkig van af was..
Wacht maar af: als je niet betaalt vindt afsluiting plaats van de comm. zenders en wordt daarvoor 16€ berekend.
1April2006, de dag dat ik een schrijven van canal digitaal mocht ontvangen, met de mededeling dat ik nu voor de service die ik door mijn aanmelding heb gekocht, namelijk de meest basic zenders verder gratis ontvangen zonder andere gekochte pakketten te (willen/moeten)gebruiken, jaarlijks 29,95 moet betalen.
Geen waarschuwing, vooraankondiging, aanbieding, nee botweg, nu betalen (binnen 2 weken) of afsluiting. ik wordt gedwongen een abbonement te nemen dat ik nooit gewild heb, een verzekering te nemen waar ik geen behoefte aan heb en die m.i. niets voorsteld (ik heb een huisraadsverzekering en ga ervan uit dat bij inbraak en diefstal ook de card vergoed wordt), voor een telefoonservice te betalen waar ik geen gebruik van maak, en ja ik kom in de gratie elk jaar weer te mogen herregistreren om nog een jaar abonnementskosten aan canal digitaal te betalen.
Van niets (meer) betalen na de registratie naar een bedrag van 29.95 per jaar is het toch even een grote stap. Zeker met mijn WAO`tje van 780 euries.
Omdat er geen verdere kosten meer aan hingen heb ik 1.5 jaar geleden besloten in satelietontvangst te investeren, en volgens de berekening zou dat na drie jaar zichzelf betaald hebben. Ik heb geen rekening gehouden met een monopolist die nu in mijn portefeuille komt graaien.
Bah canaal digitaal
dotje
Het is beslist geen troost voor mij dat ik er niet alleen in ben, maar wat nu? Kan je tegen zulke praktijken echt helemaal niets doen......verpakt onder het mom van "jaarlijkse bijdrage"alsnog een abbonnement door mijn strot geduwd krijgen....het smaakt wel heel erg vies.
dotje
Ik ben al een tijdje van plan om aangifte te doen. Ik had een gratis abonnement en dat meteen opgezegd, zonder set-top-box nog voor 1 okt een nota en vervolgens na dreigen een nota voor het afsluiten van de commerciële zenders. Ik heb ook nog betaald dus er is sprake van wanprestatie (civielrecht) maar m.i ook van oplichting. Ik had evenwel nog geen behoefte aan inspanning in deze maar verzamel alle vragen wel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post NL
Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer