ha
door hahaf Aug 15, 2007 om 13:31
Elektronica & tv

Canaldigitaal stations zoeken

Ik heb een Strong receiver. Hoe kan ik bij stationszoeken zorgen, dat ik de regionale(Nederlandse) stations download. Ik wil niet gebruik maken van de Canaldigitaal keuze, omdat ik mijn eigen stationsvolgorde wil bepalen. Als ik een heleboel stations heb verwijderd en opnieuw ga zoeken, krijg ik de zelfde stations weer terug, maar niet de regionale.

Herman

581 7 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 15, 2007 om 16:38
646 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn meerdere types Strong receivers, De SRT8000, SRT6855, SRT6825, SRT101 etc etc. Kunt u aangeven om welk type het gaat? Er zit nogal een verschil in de manier van bediening namelijk.

ha
door hahaf - Aug 15, 2007 om 17:37
3 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas. Het ding staat in mijn caravan en die staat weer in de stalling. Zo gauw ik het weet meld ik het hier.
Herman

ko
door kontakkie - Aug 15, 2007 om 18:49
45 Antwoorden / 2 Vragen

De regionale zenders worden per 1 september verplaatst naar een andere satellit.

Je zult dus ein ieder geval een andere kop op je systeem moeten zetten om de regionale kanalen te ontvangen.

Overigens maakt het niet uit welk type ontvanger je hebt want bij opnieuw zoeken vindt hij gewoon alle te ontvangen kanalen.

ha
door hahaf - Aug 16, 2007 om 11:27
3 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is wel waar, maar mijn Strong receiver kan "slechts" 999 stations opslaan, vandaar dat hij bij opnieuw zoeken de regionale niet vindt en/of  opslaat.
Herman

xandor020
door xandor020 - Aug 16, 2007 om 11:48
180 Antwoorden / 8 Vragen

Waarschijnlijk kan je ze beter 'handmatig' scannen/invoeren.

De juiste gegevens vindt je hier:

http://www.bvdsat.nl/astra192.htm

Als het een caravan betreft, neem ik aan dat je de schotel handmatig kan draaien. per 1 september gaan de regionalen van 19.2 naar 23.5 satelliet.

Je kan natuurlijk ook een dualLNB aanschaffen.

dirck
door dirck - Aug 17, 2007 om 16:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas, maar je zult toch de CanalDigitaal keuze moeten maken.
De "in willekeurige volgorde" keuze werkt, zoals je zelf al ondervonden hebt, belabberd. Je bent uren bezig om de kanalen op te zoeken en op volgorde te zetten en dan kom je tot de conclusie dat er een aantal Nederlandse zenders ontbreken.

Wil je ze toch zelf kunnen indelen, dan zul je een andere ontvanger moeten kopen waar je zelf kanaallijsten in kunt zetten.

ha
door hahaf - Aug 17, 2007 om 16:32
3 Antwoorden / 8 Vragen

Dit laatste antwoord komt overeen met mijn ervaringen. Ik was al bang, dat niemand een echte oplossing zou weten. Rest mij waarschijnlijk niets anders, dan een andere receiver te kopen, wil ik het op mijn manier doen. Ik wacht nog even af, wat er gebeurt op 1 september als de regionalen verhuizen naar een andere sateliet. Ben benieuwd of ik die sateliet ook op mijn Strong kan instellen. Bedankt iedereen voor de adviezen.
Herman