Pe
door Peanut71 Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.

2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij wellicht eens kritisch naar de verpakking kijken (naamvermelding is blijkbaar aantrekkelijk voor diefstal)

4015 9 Rapporteer
sira
door sira - Jun 16, 2024 om 11:46
2420 Antwoorden / 24 Vragen

Het verbaast mij iedere keer hoe men deze bedrijven weet te vinden.
Ik heb er nog nooit van gehoord, terwijl ze blijkbaar al heel lang te bestaan (1974).
Het lijkt mij dan ook niet dat het een dropshipper is, maar adverteren waarschijnlijk wel op Facebook.

Ze hebben vestigingen in Bemmel, Wijchen en Zevenaar. U zou er langs kunnen gaan, maar u kunt ook een klacht indienen, zie daarvoor deze pagina: https://www.expresswear.nl/klantenservice/klachten

Ja
door JannyBoe Jun 16, 2024 om 19:10
539 Antwoorden / Vragen

Waarom bent u daar verbaasd over?
Er zijn waarschijnlijk duizenden bedrijven waar u nog nooit van gehoord hebt.
U zoekt er niet op en dus komt u er ook nooit op.
Facebook? Daar zit de HEMA ook op.

Dat dit bedrijf de zaak op moet proberen te lossen is duidelijk.
Fysieke winkels en een bestaan sinds 1974 geeft dan meer perspectief dan een probleem van geheel ándere aard, namelijk dropshippers.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 16, 2024 om 12:06
7251 Antwoorden / 3 Vragen

Deze webshop oogt goed en hebben een geschillencommissie dus stel deze even op de hoogte.

https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/Express-Wear-Online-BV_2807

ne
door neodutchio - Jun 16, 2024 om 16:51
5190 Antwoorden / 12 Vragen

U denkt dat de naam "Expresswear" al een reden is dat een bezorger dit pakje zou gaan stelen? Want de bezorger heeft rontgenogen en weet wat er in de verpakking zit en dat het ook nog eens de juiste maat heeft?
Het zoekraken van pakjes kan vele oorzaken hebben. Echter zijn de meeste oorzaken te wijten aan de verzender. Slechte verpakking of losse stickers zorgen er voor dat iets onvindbaar word. U kunt bij DHL de gegevens opvragen, dan is ook te zien waar het mis gegaan is.

is
door ischut - Jun 19, 2024 om 14:25
21 Antwoorden / 25 Vragen

Nou ga er maar van uit, dat dit aan PostNL ligt. In 2 maanden tijd zijn 2 door mij bestelde pakketten en een kaart niet aangekomen (op 3 verschillende plekken in Nederland en via 3 verschillende verzendorganisaties). En dat terwijl alle drie de geadresseerden in de PostNL wel zagen, dat e.e.a. bij hen bezorgd had moeten worden. Zelf heb ik een rouwkaart niet ontvangen (stond wel in de PostNL app) en een brief van de Belastingdienst (stond ook in de app). En als je bij PostNL klaagt is hun standaard reactie: we gaan het intern bespreken. Daarna hoor je er nooit meer iets van.

AS
door ASibbes - Jun 19, 2024 om 14:40
6 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat u een verzendbewijs heeft? Dat lijkt me voldoende bewijs dat u het pakket heeft teruggestuurd.

En voor pakketten die niet ontvangen worden: u heeft een overeenkomst met de levenrancier, niet met het vervoersbedrijf. Als een pakket niet bezorgd wordt is het niet uw probleem, maar dat van het bedrijf waar u uw kleding heeft gekocht. Als je niets ontvangen hebt, hoef je dus ook niet te betalen, want niet geleverd.

Ja
door Janxxl - Jun 19, 2024 om 15:20
1 Antwoorden / Vragen
wi
door wim koelewijn - Jun 19, 2024 om 15:55
72 Antwoorden / 1 Vragen

Om zoekraken te reduceren....ga zo als vroeger.  naar de/een fysieke winkel...de enige kans op xoekraken is dan dat U het zelf onderweg verliest..hier in ons appartementenflatje belt de bezorger bij 1 klant aan..is hij dan binnen loopt hij de bedoelde galerijen op en deponeert het gewoon voor de deur ! Zonder aan te bellen..en met de postbezorging, wordt straks weer 5 cent duurder, is het al net zo slecht gesteld..

wi
door wim62 - Jun 19, 2024 om 17:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

Betalen met paypal  nooit geen geauwehoer , niet ontvangen geld terug , niet zo moeilijk .

marijke77
door marijke77 Jun 19, 2024 om 19:15
159 Antwoorden / 3 Vragen

makkelijk gezegd, maar dat kan niet overal.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 19, 2024 om 19:20
184 Antwoorden / Vragen

Mijn wervaring is exact hetzelfde. Bij DHL afgegeven en geretourneerd naar Atlas for Men. Hoe hoog of hoe laag ik sprong bij zowel DHL als de AFM het is en was verdwenen en bleef verdwenen. In mijn belevenis gestolen bij de HLD in Alkmaar,  ook nog eens zonder een trac and trace code thuis niet ontvangen te hebben. Heb geen mobiel dus niet direct te controleren.
Aan de hand van de code en afgifte bon kunt U aantonen dat het paket geretourneerd is, afgegeven, daarbij de verantwoordelijkheid bij de DHL neer leggen en de code doorgeven aan degene waar U de bestelling geplaatst heeft. Is ook van belang als er deurwaarders tussen gaan komen. Nooit vooruit betalen als het boven een bepaald bedrag gaat.