bi
door biosbart Aug 7, 2008 om 14:34
Elektronica & tv

CANON oplader of merkloze universele oplader?

Ik ben mijn oplaadapparaatje kwijtgeraakt en nu kost een nieuwe oplader voor de Canon 350 D maar liefst 55 eurootjes.

Op de site van Canon wordt nog gewaarschuwd voor goedkope kopieen omdat ie zouden kunnen doorbranden.

Zijn er echter ook goede merkloze universele opladers waarmee ik mijn Canon spiegelreflex kan opladen?

7,4V/720mAH Li Ion/ originele oplader heet: NB-2LH

255 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang je een oplader hebt met de juiste stekker, de juiste polarisatie (+ en -), het juiste voltage (V) en die minimaal de juiste stroomsterkte (mA) kan leveren en geschikt is voor Lithium accu's, kun je rustig een vervanger nemen.

Als dat niet overeenstemt zou ik het niet doen, die accu's zijn ook al niet gratis namelijk.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is moeilijk om daar goed over te kunnen oordelen. Ikzelf zou niet snel een Chinese lader nemen omdat ik weet door ervaring dat het soldeerwerk en afwerking ondanks high q kwaliteit stempel geen garantie is voor echte kwaliteit. Veelal worden deze apparaatjes door kinderen of arbeidsslaven in elkaar gezet. Ik zou gewoon eens op bijvoorbeeld nieuwsgroepen die over fotografie gaan informeren naar ervaringen van anderen. En kijk ook naar de technische info.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb 3 nokkia en een elro opladers op mijn buro liggen en op alle 4 staat made in china .

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik wil je niet tegenspreken wat betreft kwaliteitsnormen in o.a. China, maar zo ongeveer alles wat we hier in het westen aan electronica kunnen kopen komt uit dezelde regio. Het is dus een pot nat.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft inderdaad met de canon 350D een prima spiegelreflex-camera, ik zou in Uw geval niet gaan rommelen met 'universeel'en dergelijke. Zeker niet voor dat bedrag, staat in geen verhouding prijs/kwaliteit die U nu heeft, tenslotte waarschuw ik U, dat indien U een universeel ladertje zou kopen, en er raakt iets defect, het U alleen maar meer geld kost, ik zou dit ZEKER NIET DOEN! Gr.  Ook een camera-liefhebber, Henri