door willem318 Sep 11, 2011 om 13:45
Elektronica & tv

Ci+module

wie heeft er ervaring met de ci+module van upc het liefst met iemand uit purmerend dan kan ik misschien contact opnemen en het een keer uit proberen voordat ik het ga bestellen
groetjes willem

2315 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 11, 2011 om 13:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het maakt niet uit voor welke provider je de module gebruikt. Het belangrijkste is de digitale tuner die in je TV zit.De module is alleen maar om je scartcard gegevens te gebruiken.Dus om je digitale programma's te mogen gebruiken.

birdies
door birdies - Sep 11, 2011 om 14:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Daarvoor hoef je echt niet persé naar iemand toe. Je kunt ook kijken op de upc site of het upc forum.

Wat kan ik met de UPC CI+ Module?

Met de UPC CI+ Module kunt u het volledige digitale zenderaanbod van UPC ontvangen, inclusief HD-zenders, zonder dat u een mediabox nodig heeft. De UPC CI+ Module bestaat uit een speciale kaart en kaarthouder die in een CI+ geschikte televisie kan worden gestoken. U krijgt de module van UPC in bruikleen.
Het voordeel van de UPC CI+ Module is dat u digitale tv van UPC kijkt zonder mediabox. Ook een extra afstandsbediening en bekabeling (behalve de kabels, zoals een coaxkabel, die nodig zijn om uw televisie aan te sluiten) zijn niet meer nodig. De module maakt het ook eenvoudiger om digitale televisie van hoge kwaliteit te kijken op een 2e toestel. Bijvoorbeeld in de slaapkamer, waar niet altijd ruimte is voor een mediabox.

Aandachtspunten UPC CI+ Module
Met CI+ heeft u geen beschikking over interactieve digitale televisie of pauzeermogelijkheden.
Wilt u wel gebruik maken van deze opties? Dan adviseren wij u om te kiezen voor een UPC Mediabox.
Voor een goede werking van de UPC CI+ Module heeft u een televisie nodig die voldoet aan de internationale CI+ standaard en die door UPC is getest.
Op upc ciplus, klik kunt u nagaan of uw tv-toestel aan de voorwaarden voldoet.
CI+ is alleen verkrijgbaar als losse digitale televisiedienst. CI+ maakt dus geen onderdeel uit van combinatiepakketten, zoals een Alles-in-1 Voordeelpakket.

ro
door ron530 - Sep 11, 2011 om 14:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik woon niet in Purmerend maar maak binnen het verzorging gebied van UPC wel gebruik van de CI+ kaart. Gebruiks gemak is goed te noemen geen ontvanger meer nodig alles wordt door je eigen tv bestuurt dus geen aparte ab op tafel, het is als analoog kijken terwijl de zenders wel digitaal/hd beschikbaar zijn. Installeren is een eitje maar sorteren van de zenders vergt veel tijd uit 500 zenders de juiste op hun plek zetten is een klus waar je echt voor moet gaan zitten. On demand niet mogelijk. Eigenlijk is de kaart een toevoeging en UPC staat de mediabox omruilen niet toe want dan verlies je de eventuele pakket korting. Het verstandigste is om de kaart er als extra bij te nemen a 4 euro per maand zo hou je de pakket korting. Ik ben wel tevreden want de mediabox kun je ook op een andere tv blijven gebruiken.

f.weele
door f.weele - Sep 11, 2011 om 16:45
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste willem 318, als je de CI+ module installeert en je hebt reeds een mediabox,
dan moet je bellen met upc om hem goed geïnstalleerd te krijgen, anders lukt het
niet! Dit staat op de bijgeleverde instructieinfo.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Sep 11, 2011 om 16:48
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier nog even een link naar upc:klik hier

birdies
door birdies - Sep 11, 2011 om 16:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=f.weele schreef op zondag 11 sep 2011, 16:48]hier nog even een link naar upc:klik hier

Link stond er al.

wil@kassa
door wil@kassa - Oct 30, 2012 om 21:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk uit met de combinatie Samsung en UPC met Ci+ en google maar eens op "gecodeerd signaal". (meestal met Samsung, echter niet altijd). Ik weet dat dit een oude thread is, maar ik zou willen dat ik deze info had gehad.

ro
door ron530 - Nov 1, 2012 om 14:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wil@kassa, UPC heeft een lijst met geschikte tv's, het is wel handig om eerst te kijken of het toestel in kwestie gecertificeerd is. Er van uit gaan dat Ziggo gecertificeerd (de eerste die een CI+kaart introduceerde) ook betekent dat UPC die kaart ook wel ondersteund berust niet op waarheid.
Met name Samsung bezitters zijn de dupe.

macwouter
door macwouter - Nov 1, 2012 om 15:04
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb ook een Samsung met zo,n CI+kaart erin via Ziggo. De nadelen die ik ondervond was het invullen van de regio-code en is traag bij het zappen. Ook de zenders kun je niet op volgorde zetten behalve de eerste tien die staan wel op de juiste plek. Maar de volgende keer toch maar een tuner want dan heb je inderdaad pas tv on demand en kun je sneller zappen. Het instellen was ook niet eenvoudig.

ro
door ron530 - Nov 1, 2012 om 15:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Traag bij het zappen dat is waar maar dat heeft mede te maken met het aantal opgeslagen digitale zenders. Dat zenders niet op de juiste volgorde gezet kunnen worden ligt niet aan de CI+kaart maar aan de tv. Bij mijn Philips moet ik ook de HD zenders verplaatsen, even een klusje maar dan staan alle HD zenders op de volgorde die ik wil hebben. On demand wordt inderdaad niet ondersteund en 18+ zenders ook niet omdat parental control niet mogelijk is. Bij UPC is de kaart een toevoeging (4€) naast de mediabox, als zodanig ook niet als stand alone in het pakket op te nemen.

wil@kassa
door wil@kassa - Nov 1, 2012 om 18:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ron530: Volgens UPC is mijn tv wel degelijk gecertificeerd en je hoeft geen mediabox te hebben. Je kunt dus wel alleen de Ci+ kaart bij je alles in een bestellen. Dus nogmaals het advies om de te googelen als je een (Samsung) tv gaat aanschaffen en een Ci+ kaart van UPC wilt gebruiken.