soulsister
door soulsister Dec 15, 2013 om 16:07
Elektronica & tv

Contacten Iphone 4s overzetten naar Huawei Ascend P6

Goedemiddag,

Ik heb op dit moment een IPhone 4s (IOS 7). Kort geleden heb ik een Huawei Ascend P6 voor mijn verjaardag gekregen.

Nu wil ik mijn contactgegevens van bovengenoemde Iphone overzetten naar de Huawei Ascend.
Het leek mij het makkelijkst om de contactgegevens van de Iphone naar de simkaart te kopiëren. De simkaart in het nieuwe toestel te plaatsen om vervolgens de contactpersonen op de telefoon te plaatsen. Mij is het helaas niet gelukt.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit stap voor stap voor elkaar krijg.

Alvast bedankt!

18517 10 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 15, 2013 om 17:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als jij ons exact stap voor stap omschrijft wat er precies niet lukt, dan wordt hulp een stuk eenvoudiger.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2013 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht heb je hier wat aan: link.

br
door brui0929 - Dec 15, 2013 om 17:59
629 Antwoorden / 10 Vragen

De contacten staan op de SIMkaart de eenvoudigste oplossing is de SIMkaart uit het ene telefoon toestel halen en in het andere telefoon toestel zetten.

mabureau
door mabureau - Dec 16, 2013 om 12:09
102 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zondag 15 dec 2013, 17:59]De contacten staan op de SIMkaart de eenvoudigste oplossing is de SIMkaart uit het ene telefoon toestel halen en in het andere telefoon toestel zetten.

Dit gaat niet op als je van een Iphone naar een Android toestel gaat.
De oplossing werd m.i. door duimenge gegeven.
Toch wil ik even waarschuwen dat niet altijd de gegevens op de SIMkaart staan !!!
Voor dat je de SIMkaart overzet verdient het aanbeveling om de gegevens uit het telefoon geheugen naar de SIMkaart te kopiëren.
Dit geldt overigens ook als je om de een of andere reden je telefoon moet/wilt resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

go
door goededag - Dec 16, 2013 om 12:32
25 Antwoorden / 11 Vragen

App bump downloaden op de iphone en op huawei

pino123
door pino123 - Dec 16, 2013 om 12:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mabureau schreef op maandag 16 dec 2013, 12:09][quote=brui0929 schreef op zondag 15 dec 2013, 17:59]De contacten staan op de SIMkaart de eenvoudigste oplossing is de SIMkaart uit het ene telefoon toestel halen en in het andere telefoon toestel zetten.

Dit gaat niet op als je van een Iphone naar een Android toestel gaat.
De oplossing werd m.i. door duimenge gegeven.
Toch wil ik even waarschuwen dat niet altijd de gegevens op de SIMkaart staan !!!
Voor dat je de SIMkaart overzet verdient het aanbeveling om de gegevens uit het telefoon geheugen naar de SIMkaart te kopiëren.
Dit geldt overigens ook als je om de een of andere reden je telefoon moet/wilt resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Hier begrijp ik helemaal niets van eerst geef je aan dat het niet overdraagbaar is, daarna geef je aan dat het de aanbeveling dient om de informatie op je simkaart te kopiëren. Zoals Duimenge aangeeft, regel het via de icloud en google. Beste oplossing.

mabureau
door mabureau - Dec 16, 2013 om 12:55
102 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 16 dec 2013, 12:41][quote=mabureau schreef op maandag 16 dec 2013, 12:09][quote=brui0929 schreef op zondag 15 dec 2013, 17:59]De contacten staan op de SIMkaart de eenvoudigste oplossing is de SIMkaart uit het ene telefoon toestel halen en in het andere telefoon toestel zetten.

Dit gaat niet op als je van een Iphone naar een Android toestel gaat.
De oplossing werd m.i. door duimenge gegeven.
Toch wil ik even waarschuwen dat niet altijd de gegevens op de SIMkaart staan !!!
Voor dat je de SIMkaart overzet verdient het aanbeveling om de gegevens uit het telefoon geheugen naar de SIMkaart te kopiëren.
Dit geldt overigens ook als je om de een of andere reden je telefoon moet/wilt resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Hier begrijp ik helemaal niets van eerst geef je aan dat het niet overdraagbaar is, daarna geef je aan dat het de aanbeveling dient om de informatie op je simkaart te kopiëren. Zoals Duimenge aangeeft, regel het via de icloud en google. Beste oplossing.

mabureau
door mabureau - Dec 16, 2013 om 13:01
102 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 16 dec 2013, 12:41][quote=mabureau schreef op maandag 16 dec 2013, 12:09][quote=brui0929 schreef op zondag 15 dec 2013, 17:59]De contacten staan op de SIMkaart de eenvoudigste oplossing is de SIMkaart uit het ene telefoon toestel halen en in het andere telefoon toestel zetten.

Dit gaat niet op als je van een Iphone naar een Android toestel gaat.
De oplossing werd m.i. door duimenge gegeven.
Toch wil ik even waarschuwen dat niet altijd de gegevens op de SIMkaart staan !!!
Voor dat je de SIMkaart overzet verdient het aanbeveling om de gegevens uit het telefoon geheugen naar de SIMkaart te kopiëren.
Dit geldt overigens ook als je om de een of andere reden je telefoon moet/wilt resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Hier begrijp ik helemaal niets van eerst geef je aan dat het niet overdraagbaar is, daarna geef je aan dat het de aanbeveling dient om de informatie op je simkaart te kopiëren. Zoals Duimenge aangeeft, regel het via de icloud en google. Beste oplossing.

@ Pino123

Ik heb alleen even willen waarschuwen voor het misverstand bij Brui0929, die schreef dat alle gegevens op de SIMkaart stonden.
Ook bij het overzetten van de ene Android naar een andere android volstaat het namelijk niet altijd om alleen de SIMkaart over te zetten.

pino123
door pino123 - Dec 16, 2013 om 13:27
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ow oké, thnx voor het melden

billieboy
door billieboy - Dec 17, 2013 om 12:59
84 Antwoorden / 29 Vragen

Voor als je in de buurt van Arnhem woont de volgende tip. In Arnhem is in de Rijnstraat pas een Androitwinkel geopend. Daar helpen ze je denk ik graag. Want bij de opening kreeg je een gratis Androit toestel als je de Iphone in een bak met water deponeerde. Ik heb goede ervaringen met hun service.Maar ik heb daar wel een nieuw toestel gekocht......