Coolblue biedt geen alternatief maar jaagt de klant op extra kosten
Ik heb een beveiligings cameraset van 2 stuks gekocht bij Coolblue voor 249 euro. 1 Camera kreeg vocht in de lens waardoor Coolblue mij vroeg om binnen de garantie alles retour te sturen, ook de nog goed functionerende camera en Homebase. Nadat ik vroeg wat hier de reden voor was gaf Coolblue aan dat ze op die manier alleen maar een geheel nieuwe kunnen terugsturen. Eenmaal alles opgestuurd werd ik onaangenaam verrast met de mededeling dat er een tegoed klaar staat van 249 euro waarmee ik een ander product kan aanschaffen. De camera was niet meer leverbaar. Ik kon wel de upgarde van de camera kopen voor 100 euro extra. Coolblue zet mij met de rug tegen de muur, ik ben erg onaangenaam verrast hierdoor.
U heeft recht op en claimt garantie, als die camera niet meer leverbaar is moet men u schadeloos stellen en dat heeft men gedaan door het aankoopbedrag terug te storten. Daarmee heeft men aan zijn verplichten voldaan.
Dat zou juist zijn als het geld gewoon terugbetaald wordt op de bankrekening van de klant.
niet als tegoed.....
je had voordat je het product kocht immers gewoon geld, en niet een tegoed in een winkel.
dus schadeloos ben je op deze manier dus niet.
Ik had begrepen dat ze hun geld terug hadden gekregen, inderdaad een tegoedbon is niet hetzelfde en niet toegestaan tenzij iemand daar zelf indertijd mee had betaald.
Helaas, Coolblue kan er ook niets aan doen dat zijn groothandel deze niet meer heeft.
Vraag of ze het bedrag terug kunnen storten en ga op internet zoeken of u een zelfde kunt vinden. Vergeet ook AliExpress niet, misschien houdt u dan geld over, want dergelijk apparatuur komt meestal uit China.
Je hebt netjes je geld terug wat wil je nog meer? Voor een lage prijs een veel duurder model krijgen? Is onredelijk. Je kan een betere en duurdere model aanschaffen door wat extra bij te betalen? Je staat niet met je rug tegen de muur want waarom zou Coolblue extra aan jou moeten gaan betalen als een product niet meer levenbaar is?
Als de camera niet meer leverbaar is, kunt u de koopovereenkomst ontbinden en heeft u recht op uw geld terug. Het is niet juist als Coolblue u 'slechts' een tegoedbon geeft (tenzij u met een tegoedbon betaald had).
dit is niet juist gegaan, men had u een vervangend gelijkwaardig product toe moeten sturen..
als deze niet meer leverbaar is moet men u een ander gelijkwaardig OF beter product doen toe komen OF, als u er mee INSTEMT, uw geld terug geven
https://www.achmearechtsbijstand.nl/ondernemen/het-door-mij-verkochte-product-is-kapot#:~:text=Als%20het%20product%20niet%20meer%20leverbaar%20is%2C%20moet%20het%20product,hier%20dan%20wel%20mee%20instemmen.
Als het product binnen de garantie termijn defect raakt door fabricage fouten dan moet het product worden gerepareerd danwel u moet een gelijkwaardig product aangeboden krijgen, dus een product met dezelfde eigenschappen tegen dezelfde prijs, of uw moet uw aankoopbedrag retour krijgen. U kunt de waardebon weigeren en eisen dat Coolblue u het aankoopbedrag retour stort op uw rekening. Met dat geld kunt u dan een ander systeem naar uw wens inkopen. Coolblue kan u niet verplichten dat andere systeem bij Coolblue af te nemen. Dus dat tegoed dat mag niet. U kunt klagen bij de Geschillencommissie webshops, of u kunt naar de rechter.
Dan moet je wel hopen dat Ali levert. In mijn geval volstond een zgn levering via Post.nl en Ali trekt zijn handen er vanaf..kijk maar eens bij trustpilot. Verder weet je nooit wat je betaald bij hem voor het zelfde geld zitten er nog extra verwerkings, invoerrechten en btw op..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer