sj
door sjees May 23, 2004 om 12:58
Elektronica & tv

De dvd die alles kan afspelen

Ik ben van plan een dvd speler(niet opnemen) te gaan kopen. Nu gaat het verhaal rond, dat je beter een niet zo bekend koreaans merk(in elk geval uit die omging) te kopen.

Deze dvd spelerszouden het maximale aan diversiteit(zelfs illegale dvd)kunnen afpelen. Ik wasvan plan een Sony dvd speler te kopen.

Weet iemand of bovenstaand verhaal, broodje aap is, of niet en welk merk dvd speler kan dan het meeste aan.

veel dank

6866 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 23, 2004 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

DVD's zijn voorzien van een regiocode deze codes geven de release tijd van een DVD aan, voor de europese markt is dit code 2, deze code geeft aan in welk werelddeel u de DVD heeft gekocht , bij de DVD speler is dit hetzelfde geval dus u begrijpt het al een code 2 wordt alleen afgespeeld als de speler ook code 2 ondersteunt. groeten

ve
door verwijderd - May 24, 2004 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=24511&mxp=41

op bovenstaande link staat de bekendste DVD-speler die ook de zogenaamde DivX en XviD bestanden speelt (die illegale, gebrand op cd)

ve
door verwijderd - May 24, 2004 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het apparaat op uw link is zo te zien geen toppertje. Hij ondersteunt alleen divx en xvid van de nieuwste versie, terwijl het overgrote merendeel van de divx en xvid die je op dit moment vindt op het internet van de oudere versie 3.0 e.v. is. Als je al een divx/xvid speler wilt kopen ga dan voor de Philips DVD737 (toppertje, alle vormen van divx en xvid, firmware-upgradable voor ten minste de komende 2 versies van divx en xvid). Ook JVC heeft in z'n nieuwe serie een divx speler....voor ongeveer 140 euro. Ook goed apparaat. Mijn advies: koop zo'n speler gewoon in de winkel. Zij bieden goede service, advies over aansluiten, als u toch niet tevreden bent kunt u na uw aankoop altijd nog samen met de winkel naar een alternatief zoeken, als het apparaat kapot is hoeft u het niet op te sturen e.d.

ve
door verwijderd - May 24, 2004 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een technisch verhaal om het precies uit te leggen maar in het kort komt het hier op neer;

Zie de DVD als een spiegel. Licht van de laser weerkaats hierop en wordt opgevangen. Als je naar de opneembare schijfjes van diverse merken kijkt zie je dat de kleur niet altijd hetzelfde is.
Soms zijn ze zilver maar diverse kleuren blauw en groen zijn ook mogelijk.
Met de wetenschap dat de laser rood licht uitstraalt zal het duidelijk zijn dat de hoeveelheid licht wisselt afhankelijk van deze kleur.

Nu hangt het van de gevoeligheid van de lezer af of deze de gereflecteerde rode bundel nog kan lezen.

Of een DVD speler dus de diversiteit kan lezen hangt af van de tolerantie van de lezer in de speler en de gebruikte schijfjes.

Veel duurdere speler zijn vaak meer precies met uitlezen en daardoor minder tolerant. Dat hoeft dus niet te beteken dat ze daarmee slechter zijn.

Het is net waar je voor kiest

ve
door verwijderd - May 30, 2004 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij bedoelt de vraagsteller een maximale diversiteit aan FORMATS (DVD+/-R(W), DivX, (S)VCD), etc).

ve
door verwijderd - May 30, 2004 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal zijn de onbekendere merken zoals Cyberhome, Deawoo, en andere onuitspreekbare (Koreaanse) de allesvreters. Deze spelers pakken alles van (S)VCD tot divx en gekopieerde DVD-r(w) en DVD+r(w). Vaak zit er zelfs een DTS decoder ingebouwd en zijn de spelers regiovrij. Het kan echter wel eens voorkomen dat een gekopieerde dvd aan het begin goed speelt, en aan het einde vastloopt of blokjes in beeld verschijnen. Op www.kieskeurig.nl kun je de meeste spelers terugvinden en reviews van gebruikers.

De bekendere merken zoals Philips zijn druk bezig om ook hun spelers multifunctioneel te maken, met uitzondering van de regiovrij functie. Overigens zijn de unlock codes om de speler regiovrij te maken vaak op het internet te vinden : let wel op de garantie op het toestel komt dan te vervallen.

Zelf ben ik momenteel zeer tevreden met mijn Philips DVP-720 SA die tot nu toe alle discs kan spelen, van (S)VCD tot DIVX, JPEG voor foto's, MP3, DVD-R(W) en +R(W) etc. Tevens beschikt deze speler over een SACD - Super Audio CD decoder en DTS.

Stel jezelf de vraag of het werkelijk nodig is een regio vrije DVD speler aan te schaffen. De meeste discs die via het internet te downloaden zijn of via via aan te komen zijn reeds ALL-region gemaakt dus af te spelen op elke speler.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2004 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt dat onbekende merken vaak vrij veel formaten dvd aankunnen. Dat komt omdat ze alle formaten decoderen met behulp van 1 chipset, of en nu een cd, dvd of vcd is. De beeld en geluidskwaliteit zijn dan wel een stuk minder dan die van een bekend merk zoals sony, jvc of philips. sommige van deze spelers zijn inderdaad regiovrij, iets dat aangeeft dat ook in amerika of japan gekochte dvd's af te spelen zijn. Gekopieerde dvd's kun je  het beste bekijken op een Sony omdat sony zowel +R als -R leest (alsmede +RW en -RW). gekopieerde dvd's zijn altijd regiovrij en bij sony heb je dan gewoon een hoge beeldkwaliteit. Gebruik verder voor het afspelen een vergulde scartkabel die volledig bedraad is, niet het vaak bijgeleverde gele tulpstekkertje.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2004 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

met het meeste hier boven genoemde ben ik het wel eens alleen je kunt nu owk vrij goedkope dvd spelers van kwalitatief goede merken (die ook bij de meeste winkels met goede service te koop zijn en die vele formaten kunnen afspelen) ik kan u de philips dvp 632 of de dvp 720 aaraden (de 720 speelt in tegenstelling tot de 632 ook sacd af    de jvc xv-n210 is overigens ook een uitstekend alternatief