jende
door jende Oct 31, 2003 om 12:45
Elektronica & tv

Declaratie van reparatiekosten

In 1999 hebben we bij de ITS een Bauknecht wasmachine aangeschaft. Bij aanschaf hebben we de garantieperiode verlengt. Vorige maand bleek de besturing kappot en hebben we de reparatiekosten voor een deel moeten voorschieten. Dat deel kon worden gedeclareerd bij ITS. In de voorwaarde staat een reactie termijn van 8 dagen, maar wij hebben ongeveer 1,5 maand na reparatie de declaratie ingestuurd. Kan op basis van deze voorwaarde de declaratie worden gewijgerd?Deze staat achter op het bewijs van verlenging van de garantieperiode, waar nooit iemand naar kijkt. Ik vraga me ook af of de verkoper indertijd ons op deze voorwaarden heeft gewezen.

789 4 Rapporteer

johnnyq
door johnnyq - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Deze voorwaarden zijn u bekend gemaakt middels de achterkant van het bonnetje. Ik denk dat ITS zich op het standpunt zal stellen dat u het dus kon weten en dat is ook zo. Dat u niet op de achterkant zullen zij aan uw eigen schuld wijten. Ik denk dat u zwak staat, maar als ITS zijn goede naam wil bewaren en fatsoenlijk voor zijn klanten zorgt vind ik dat u gewoon recht heeft op declaratie.

Trouwens, het voorschieten van kosten, waarom was dat? Dat had ITS toch zelf kunnen vergoeden :S of zijn ze armlastig aan het worden...

jende
door jende - Apr 16, 2004 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat staat niet specifiek in de voorwaarden. Er staat alleen dat een declaratie binnen 8 dagen opgestuurd moet worden. Verder staat er welke kosten gedekt worden.

johnnyq
door johnnyq - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er niet specifiek in de voorwaarden? Het was duidelijk dat er een 8 dagen termijn was en welke kosten er gedekt zijn. Dat is voldoende, wat wilde u nog meer in de voorwaarden zien?

Johan

su
door suusb - Apr 16, 2004 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

als er op het bonnetje van de extra garantie staat datje binnen 8 dagen dient in te zenden dan kunnen ze je daar aan houden. Het is onzin te zeggen het staat op de achterzijde waar niemand het leest dus het telt niet. Het staat er op en het is de verantwoordelijkheid van de klant om de voorwaarden verder door te nemen.