ro
door ronaldinho Feb 2, 2006 om 15:15
Elektronica & tv

Decoder

Mijn vraag is :

Ik heb een dvd recorder aangesloten op de tv.

ik heb ook een gewone dvd speler aangesloten op de tv.

dit kost me dus allebei de scart aansluitingen op de tv.

Moet de decoder nu ook via een scart naar de tv of is er een andere mogelijkheid.

570 7 Rapporteer

ma
door martin1 - Feb 2, 2006 om 17:52
346 Antwoorden / 4 Vragen

je kunt ervoor kiezen om je DVD-speler via een scartkabel aan te sluiten op EXT2 van je DVD-recorder. Als de DVD-recorder dan uitstaat wordt het signaal doorgelust naar de tv via de scart van de DVD-recorder. Je kunt ook een scart-splitter kopen. Goedkope scartpliteers (van 1 naar 3 aansluitingen voor op je tv) storen wel behoorlijk en je beeldkwaliteit gaat behoorlijk achteruit! Schakelbare verdeeldozen zijn kwalitatief veel beter, luxe modellen hebben zelfs de mogelijkheid om opnemen en afsplen te regelen en kunnen scartsignaleren verstereken. Kijk eens op www.monstercable.nl

--> producten

--> monster video 3 control centre

dirck
door dirck - Feb 3, 2006 om 18:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Ronald,

Op een dvd-recorder zit een decoder-ingang (scart) en een tv-uitgang (scart).

Je sluit de decoder dus op de ingang aan en de tv op de uitgang.

Je hoeft de decoder dus niet rechtstreeks op de tv aan te sluiten.

ro
door ronaldinho - Feb 3, 2006 om 18:21
1 Antwoorden / 7 Vragen

ja , maar het is een digitale decoder.

Ik ben dus van plan om hem te gaan halen ,maar ik wil eerst zeker weten of het goed werkt.

Als ik nu de decoder aansluit op de dvd recorder  , is het beeld dan nog wel digitaal ?

En moet de dvd recorder dan aan staan of wordt de decoder automatische doorgelust ?

Want als hij aan moet staan , kan ik nooit een andere zender opnemen met de dvd recorder.

alvast bedankt voor de reactie(s).

ronald.

technifreak
door technifreak - Feb 5, 2006 om 15:44
142 Antwoorden / 1 Vragen

Alle beeld-  en geluidssignalen die via een scartkabel gaan zijn analoog.

Als je de decoder aansluit via de DVD recorder moet je de recorder meestal ingeschakeld hebben. Je moet dan de ingang van de recorder dan instellen op de naam van de aansluiting waarop je de decoder hebt aangesloten. Meestal is dit dan "AV 2".

technifreak
door technifreak - Feb 5, 2006 om 15:50
142 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een opname wilt maken met de DVD recorder, zou je dus geen gebruik van de decoder kunnen maken. Je kunt dan beter gebruik maken van een externe AV-switch.
Misschien heb je een AV receiver die je daarvoor kunt gebruiken?

dirck
door dirck - Feb 5, 2006 om 15:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De dvd-recorder kan gewoon uit blijven staan.

dirck
door dirck - Feb 5, 2006 om 16:12
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hier heb je nog een link.

Aansluitschema
decoder / recorder