er
door ernstmulder Jul 28, 2010 om 18:15
Elektronica & tv

DVD niet af te spelen

De laatste tijd meer problemen met huur DVD's. Blijkt dat van DVD's die geleverd worden van E1 Enterntaiment geen goed beeld afgeven, er is wel geluid en ondertiteling maar beeld geeft alleen maar groene karakters op het scherm. Een nieuwe DVD speler vind ik geen optie. Het probleem zit in de copieerbeveiliging op de DVD waar mijn speler niet tegen kan.

Wie heeft hier ervaring mee, en is al een stap verder gekomen?

Groet,

Ernst Mulder

957 6 Rapporteer

invalide
door invalide - Jul 28, 2010 om 18:30
787 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eerst eens jou Computer, die spelers voor desktop kosten maar €18,95 en spelen alles, maar dat is een brander, spelers zijn nog goedkoper indien leverbaar!

Ook de laptop geeft geen problemen bij afspelen.
Verder kunt U bij het merk en type zoeken voor update.
Soms is een firmware update te verkrijgen dus op 1 CD even bakken en jou speler speelde weer alles.

Het nadeel van deze beveiliging is dat vele nu van Windows op Linux over gaan en zelf een spindel kopen (€19,95 100 stuks) en een copy bakken, want Linux herkende de beveiliging niet dus zo krijg je een copy van een zwaar beveiligde film!

Diverse apparaten zoals mijn Auto radio hebben ook problemen met beveiligde CD's en word ik gedwongen om een illegale copy te bakken die wel werkte!
Verder kunt U ook vragen welke beveiliging erop zit omdat je niet kon kijken dus voor niets huur betaalde.
Eigenlijk moet dat vooraf aangegeven worden.

Een nieuwe DVD speler is vanaf €19,95 te koop met Scart maar vele willen nu HDMI spelers die vanaf €59,95 te koop zijn voor beter beeld!

Ik heb zelf geen huiskamer speler meer , de Full HD TV is als monitor te gebruiken en de Computer met Linux Ubuntu 10.4 werkt goed en zowel branden als weergeven gaat probleemloos.
Dus met draadloze muis en toetsenbord in plaats van afstandsbediening en hopen dat er geen mail meldingen tussendoor komen!

freya
door freya - Jul 28, 2010 om 18:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ernstmulder,

Tja, het is het één of het ander. Óf niet alle films kunnen kijken óf iets nieuws kopen. Bij moderne spelers heb je soms de mogelijkheid om de firmware in het apparaat te updaten, maar in een wat ouder apparaat gaat dat gewoon niet en kun je DVD's met een nieuw soort beveiliging dus niet afspelen. De film Avatar is ook zo'n voorbeeld van een film met een nieuw type beveiliging die dan op veel oudere spelers problemen geeft. Updaten of vernieuwen is de enige oplossing.

m.vr.gr. Freya

er
door ernstmulder - Jul 28, 2010 om 20:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Copy gemaakt echter die shit wordt meegekopieerd, ik moet zeggen super beveiliging ;). DVD shrink super tooltje maar helaas wordt dus op de computer kijken.
DVD verhuurder is ook zijn klant vriendelijkheid kwijt, kregen wel andere mee maar geen andere film. :( Wat een .. zooii zeg. Word toch een nieuwe kopen denk ik. Firmwae update is er niet voor dit type.
Is een principe kwestie om ff tegen gas te geven, Uiteindelijk bereiken we toch niets denk ik.

edwardus
door edwardus - Jul 28, 2010 om 21:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd genoeg heb ik over de goedkoopste dvd-spelers zoals van Bokker of Kruidvat wel vaker gehoord dat juist die dingen zowat alles afspelen, waar dure spelers het nog wel eens laten afweten.

erik008
door erik008 - Jul 28, 2010 om 22:45
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Stuur E1 eens een mail CustomerCare@e1ent.com
Vraag ze eens of je illegale kopieën gehuurd hebt omdat ze het zo slecht doen.

knaapr
door knaapr - Jul 29, 2010 om 00:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van de leeftijd van de DVD speler kan je er sommige DVD's wel of niet op afspelen. Heb je een oude speler, dan is de kans dat je DVD's niet kunt afspelen groter naarmate detijd vordert. Zoals je al aangeeft heb je kopieerbeveiligingen, maar ook menu's en overige zaken die problemen geven.

Wat je kunt doen is de DVD rippen en er een nieuwe van branden. Dan zijn alle beveiligingen weg en is hij afsleepbaar op je DVD speler.

Ik weet niet of dit geheel legaal is aangezien het een gehuurde DVD is.
Maar omdat er op lege DVD Buma rechten zitten zou het OK kunnen zijn.