richard30
door richard30 Jun 13, 2004 om 14:45
Elektronica & tv

Dvd op video

Kan ik een dvd-film opnemen op video?

256 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard kun je met meer vragen en opmerkingen hierover even het forum 'multimedia' bezoeken: http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&cat=638&frm=21015

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna alle DVD-spelers/schijfjes hebben een beveiliging zodat wanneer een DVD-speler aangesloten wordt op een videorecorder, deze herkent wordt en het niet mogelijk is een film van DVD goed op te nemen op video. Er zijn wel apparaatjes voor te verkrijgen om deze beveiliging te omzeilen, maar deze zijn steeds weer achterhaald.

Het is wel mogelijk om DVD over te zetten naar video via de PC.
Als je een DVD-speler aansluit op een videobewerkingskaart, kun je de gehele film opnemen met Windows Movie Maker 2 (deze is gratis te downloaden van www.microsoft.com). De opgenomen film sla je vervolgens op als DV-AVI bestand (hoogste kwaliteit).

Om nu deze film op video te zetten, sluit je d.m.v. tulpkabels de TV-out en de speakeruitgang aan op de scart-aansluiting van de videorecorder. De film speel je nu af met Windows Mediaplayer, fullscreen op de TV-out en opnemen maar. In de meeste gevallen moet dit werken.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je, ik ga het binnenkort proberen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2004 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo Felix, ben je je score weer een beetje aan het opvijzelen...?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2004 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je dvd speler regiovrij laat maken met macro vision off kun je dvd's gewoon op video zetten met je dvd speler.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2004 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het simpeler: dvd-signaal van de speler via scart naar TV, film startklaar, pauze intoetsen (op dvd-speler), scartkabel uit de TV trekken en omleiden naar de videorecorder en deze starten (= op record drukken). De videorecorder herkent het videosignaal en vervolgens kan de playtoets van de dvd-speler ingedrukt worden.

Wat nu wordt opgenomen, is het ongecodeerde videosignaal. Niks geen beveiliging. Bij het kopieëren van een dvd-film naar dvd+ wordt (uiteraard) het digitale (en vaak beveiligde) signaal overgezet, maar daar zijn wel tooltjes voor beschikbaar.

Bovenstaande methode werkt altijd, heeft altijd gewerkt en zal altijd blijven werken. Ik kan me echter voorstellen dat je niet tevreden zult zijn over het videobeeld.

Groet, Ad