he
door herderasta Nov 26, 2004 om 11:07
Elektronica & tv

Dvd recorder

Wij zijn leken op dit gebied,dvd speler aanwezig.Nu willen wij zelf films opnemen en kopieren.Kan dit door een film op de harde schijf te zetten en zo over te nemen ?Of kan dit alleen met de computer.En het opnemen van de digitale camera.Wij zijn niet echt techneuten,en zoeken dus een gemakkelijk en betaalbaar systeem.Onze dvd speler  speelt dvd - af!Wij hebben altijd nog een reserve dvd speler die + en - afspeeld.

879 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

halloherderrasta,

voor het opnemen en kijken van films heb je op een pc een tv-kaar met digitale video nodig,

een goede oplossing is natuurlijk een dvd-recoreder onder de tv, hiermee kan je net zoals met de oude vertouwde videorecoreder tv- programma's opnemen alleen niet op een videoband maar op een DVD- schijfje, wil je de programma's opnemen zoals je vraagt op een harde schijf dan heb je een dvd brander nodig die een harde schijf bezit (een dvde-recorder met harde schijf kan natuurlijk ook dvd-tjes branden)
loop eens een winkel binnen en laat je informeren over wat er te koop is.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo herderasta,

Als het gaat om films die je zelf van TV hebt opgenomen, of om materiaal die je met de filmcamera hebt opgenomen, dan is een dvdrecorder uitstekend geschikt om dat op dvd te zetten. Wanneer je gekochte DVD films wilt kopiëren, dan wordt het wat lastiger. Al was het alleen maar vanwege het feit dat de gekochte films op een dubbellaags (dual layer) schijf zijn geperst (gebrand) en de huidige dvd-recorders alleen enkellaags schijven kunnen beschrijven. Bovendien zijn de gekochte DVD's ook nog voorzien van een kopieerbeveiliging. Gekochte DVD's kopiëren gaat dus alleen met geschikte programma's op de computer. Mocht je nog meer vragen hebben dan horen we dat graag. Ik houd dit topic in de gaten.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Freya, Voor in de PC zijn er wel double layer dvd recorders te koop. Merken zoals Lite-On, Memorex, Sony en NEC bijvoorbeeld. Ook HP heeft ze maar die kunnen in elk geval geen copyright beschermde DVD's kopieren. Bij de anderen wordt hierover niets vermeld.  Natuurlijk zijn de meesete DVD's beveiligd tegen kopieren maar ongetwijfeld zijn er programma's die daar maling aan hebben (Blindwrite??) en anders komen ze er wel. Prijzen zijn zo rond de 120-130 Euro. Ik meende ergens gelezen te hebben dat er ook een stand alone double layer DVD recorder op de markt is maar misschien vergis ik me wel en is dat ook een inbouwrecorder. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Paul,

Ik meen uit de manier waarop de vraag gesteld wordt op te maken dat er een standalone dvdrecorder voor in de huiskamer bedoeld wordt. Maar als de vragensteller anders bedoeld dan hoor ik dat wel. Dat er duallayer dvdrecorders voor in de PC zijn is mij natuurlijk bekend! ;-), Freya

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,ik maakte een klein foutje.Je reactie was prima en zal ik ook zeker doen.Maar ik bedoelde gewoon een kopie maken van een gebrande (iligale)dvd.Kan dit ook meteen dvd recorder met harddisk?Ik bedoel dus afspelen en opnemen wat je afspeelt en dit later op een dvd zetten.Erg ingewikkeld als je dus geen techneut ben.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Freya - dat dacht ik wel :-)  maar de brave vraagsteller was niet voor 100% duidelijk :-(   Groeten, Paul :-D

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller wil een copie maken van een gebrande dvd. Gelukkig schrijft deze er al zelf bij: ilegaal.

In dit geval lijkt dual layer al niet aan de orde, de doorsnee zelf gebrande dvd is siglelayer, enkellaags.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Officieel zijn de dual layer DVD en brander niet op de markt gebracht om illegaal DVD's te kunnen kopieren maar om de klant een mogelijkheid te bieden voor nog meer opslagcapaciteit. Daarom geeft HP ook aan dat zijn brander beveiligd is en geen auteursrechtelijk beschermde DVD's kan kopieren. Daar zal best iemand weer iets op vinden of HP haalt bakzijl omdat andere merken niet zo streng in de leer zullen zijn en het dus ten koste van HP's omzet zal gaan. PML

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het overzetten van video naar DVD heb ik een TV-kaart en een DVD-brander in mijn computer. Deze oplossing is een stuk voordeliger dan een 'losse' DVD-recorder.

Een goede TV-kaart is bijv. de Pinnacle PCTV Rave voor maar € 49,95. Een goede DVD-brander heb je ook voor dezelfde prijs.
Voor rond de € 100,- heb je dus een DVD-recorder waarmee je direct kan opnemen van TV, video, DVD en camcorder.

Met vriendelijke groet,

Felix Rothuizen
Kassa-expert

http://www.felixrothuizen.nl

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo Felix, dus jij was voor 150 euro klaar?

Ik heb het het ook op die manier gedaan, gek, maar ik bleek dan wel in het bezit van een computer te moeten zijn en die bij de prijs ingecalculeerd, kostte mij meer, dan de doorsnee prijs van een stand-alone dvd recoreder. Maar tot op heden heeft de topicstarter nog steeds geen bruikbaar antwoord op zijn vraag. Dus dat schiet ook al niet op!