li
door lijzengakok Sep 28, 2005 om 21:11
Elektronica & tv

DVD recorder

Hallo,

Wij willen een DVD-recorder aanschaffen, maar ik merk dat er DVD recorders zijn met en zonder harde schijf. Wie heeft er ervaring met een DVD-recorder zonder harde schijf?

2566 22 Rapporteer

ph
door phinder - Sep 29, 2005 om 11:04
433 Antwoorden / 4 Vragen

Afhankelijk van wat je wil moet je je keuze hierin maken.

Ik heb zelf een dvd-recorder zonder harde schijf en dit werkt verder prima, maar je zult wel met wat dingen rekening moeten houden:

Een dvd-recorder MET harde schijf kun je gebruiken om programma's mee op de harde schijf op te slaan ( bijv. 80 uur ). Wil je deze later bewaren dan kun je d'r evt. later voor kiezen deze op een schijfje op te slaan en in je kast te zetten. Anders wis dit later evt. gewoon weer van de Harde Schijf.

Met een recorder zonder HD kan dit natuurlijk niet. Je zult dus het programma meteen op het schijfje moeten opslaan.
2 mogelijkheden:

je doet een normaal schijfje erin en neemt het programma op. Wil je 't programma bewaren, dan is dit prima. Wil je 't niet bewaren, dan kun je 't schijfje weggooien.
Je gebruikt een rewritable schijfje. Deze kost wat meer, maar je hebt de mogelijkheid om dit schijfje te wissen. Dit doe ik dus ook:

Ik neem met een RW-schijfje het programma / de film op en pas evt. de zaken wat aan ( haal de reclame's er tussenuit ).
Daarna brand ik het geheel op een normaal schijfje ( niet overschrijfbaar ) en zet het in de kast om te bewaren.

Dit bevalt mij uitstekend en gezien het prijsverschil tussen de recorders met en die zonder harde schijf vond ik dit zeker de moeite waard.
Is het prijsverschil niet van belang, dan zou ik een recorder MET harde schijf overwegen

da
door dammerlaan - Sep 30, 2005 om 16:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Niels Engel stelt is het inderdaad mogelijk om de reeds op DVD rewritable opgenomen programma's te bewerken en de reclame's ertussneuit te halen om vervolgens op een recordable (niet meer wisbaar) op te nemen en in de kast te zetten. Maar gemakshalve wordt er dan wel voorbij gegaan aan het feit dat u hiervoor een pc met bewerkingssoftware nodig heeft. De DVD recorder zonder harddisk kan immers de bewerkte gegevens nergens tussentijds opslaan. Ik heb zelf geen DVD-recorder met harddisk. Maar ik denk dat als u de functionaliteit wenst om eerst te bewerken alvorens definitief op een DVD op te slaan de apparaten mét een harddisk erin makkelijker zullen werken. Misschien sla ik de plank mis, maar de verkopers in de winkels kunnen u wellicht e.e.a. prima demonstreren en de verschillen duidelijk maken.

ma
door macuser - Sep 30, 2005 om 16:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou in elk geval een dvd-recorder met HD nemen. Ik heb op het
internet diverse forums bezocht over dvd-recorders en de meesten (75%)
op deze forums raden aan om een Sony, Pioneer of een JVC aan te
schaffen. Philips wordt sterk afgeraden. Ik zou zeggen bezoek deze
foums en doe er uw voordeel mee.  U kunt deze forums via de
zoekmachine van Google makkelijk vinden.

ro
door rovitc - Sep 30, 2005 om 16:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook even op www.kieskeurig.nl Daar staan wel wat gebruikerservaringen.

la
door laptop - Sep 30, 2005 om 16:40
92 Antwoorden / 14 Vragen

wij hebben al 2 jaar een philips recorder zonder hd.

ik zou als ik weer een recorder zou kopen een met harde schijf kopen!  zonder hd heeft toch zijn beperkingen!

de philips doet  het verder prima ,mijn broer heeft een sony,en
die vindt ik beter(makkelijker ) als de philips .ook heeft ie meer
mogelijkheden,echter ook de sony  is zonder hd!

blijburger
door blijburger - Sep 30, 2005 om 17:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies het omgekeerde, en was een van de eersten met een HD-recorder ZONDER dvd-recorder. Die kostte 2 jaar geleden nog 800 euro en heeft maar 40 GB ( 40 uur, 50 blokken).

Het is een Philips en ik maak nooit meer gebruik van mijn 3 videorecorders, dat is echt de trekschuit als je ziet wat je met die HD allemaal kunt. Ik wil er nu een DVD-recorder zonder HD bij kopen om de schijf te kunnen leegspelen. Er staat te veel op wat ik wil bewaren, zoals eigen tv-optredens etc. Nu de prijzen zo laag zij, een HD met80 of 120 Gb plus DVD-recorder voor zo'n 250 euro, is dat natuurlijk de ideale aankoop. Je skipt de reclame in een paar seconden voorbij, het zoeken is over, alleen het programma aanklikken, en de beeldkwaliteit is subliem. Je kunt ook kijken en opnemen tegelijk.

Altijd een apparaat MET HD nemen dus!

ev
door eversteegt - Sep 30, 2005 om 18:12
51 Antwoorden / 0 Vragen

@blijburger:

Als ik het goed begrijp wil je nu dus nog een losse dvd-recorder zonder
HD erbij kopen, om de films die je op HD hebt opgeslagen nog een keer
op DVD op te nemen?

In dat geval zou ik dit afraden. Zeker wanneer u het op de hd-recorder
afspeelt en dan bv. het signaal via de scart wilt overbrengen naar de
dvd-recorder.

Dit zal namelijk erg veel verlies opleveren. De HD-recorder zet het
signaal namelijk om naar een analoog scart-signaal. Vervolgens moet de
dvd-recorder het opnieuw digitaliseren, terwijl het al om een (met
verlies) gedigitaliseerde tv-opname gaat.

Verder klopt de informatie die hier aangegeven staat goed. Met een
HD-recorder ben je, als je het geld er voor over hebt, veel flexibeler
in reclame overslaan, een beetje nabewerken en eventueel archiveren. De
optie bij een dvd-only recorder om dvd-rw's te gebruiken is ook nog wel
aardig, maar ook rw's gaan niet eeuwig mee.

ar
door ariet - Sep 30, 2005 om 20:12
58 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb de Sony GX 700 zonder HD. Bevalt prima. Gebruik alleen DVD+RW schijfjes. Kan met de Sony recorder de reclame wissen, zodat je een heel programma of film kan zien zonder reclame. Dat wissen met de recorder bevalt mij zelfs beter dan op de PC. Hoef je de film of het programma niet meer te zien dan kan je het wissen. Wil je het bewaren dan kopieer je het via de PC op een DVD + of - R. Ook een HD van een recorder raakt een keer vol en voor de meerprijs kan je heel wat DVD's kopen.

ArieT

va
door vannessajvt - Sep 30, 2005 om 20:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf de philips hd 725h 160 gyga harde schijf ben zeer tevreden wat je allemaal kunt doen opnemen terwijl het programma doorloopt kunt je het eerste al zien bvb eerste helf voetbal en de twede is aan de gang neemt hij die op .

de philps lasers zijn beter als die van sony en gaan langer mee .

i-link aansluiting is perfekt voor copy te maken gewone video banden kun je gewoon overzetten zonder ruis

he
door hermannus - Sep 30, 2005 om 22:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

ik heb verschillende DVD recorders geprobeerd met en zonder harde schijf, ze vielen mij praktisch allemaal tegen.

Nu heb ik een Cyberhome DVR 1600 gekocht voor maar 129 euro en die is geweldig, zeer eenvoudig in gebruik, brand officieel alleen DVD + RW en R, maar tot mijn verbazing brand hij ook DVD - RW en R.

Er zit PDC op en een zeer makkelijk menu, het is een hele kleine compacte recorder, dus niet z,on groot bakbeest.

Een DVD RW is ontelbare malen weer te gebruiken.

famdehaan
door famdehaan - Sep 30, 2005 om 22:42
4 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf zijn wij nu ruim een jaar in het bezit van een Panasonic DMR-85H
welke ik met een fikse korting heb kunnen aanschaffen via de Bob shop
via Pretiom telefonie. Met harde schijf en wat ideaal is de losse DVD
zit in een cartridge. Ideaal nooit meer de DVD aan te raken. Wel
verwisselbaar.

Ik advisser om gezien de prijzen van nu een apparaat aan te schaffen
met Hard disk daar je daar zeer eenvoudig (ligt wel aan het merk )
diverse bewerkingenn kan uitvoeren en dan overzetten naar een vaste
schijf.

he
door henkieduck - Oct 1, 2005 om 01:23
2 Antwoorden / 4 Vragen

hallo ... beide werkt prima zowel harde schijf of een rw dvd...het is maar wat jij wil ...wel moet ik even aangeven dat als je apparaat met harde schijf neemt (en dat geld ook voor schotelontvangers met een harde schijf) dat het progamma maar een beperkte tijd op de schijf blijft staan , dus je ervoor moet zorgen dat je een kopie direct op de schijf zet en die blijft dan ook bewaart ,dat is in dit geval bij de zenders van canal+ ,  mocht je lid zijn zijn van die zender...hopend op voldoende info ..met groet henk

pahi
door pahi - Oct 1, 2005 om 02:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij in dit kader nog 2 interessante adressen die ik op mijn tocht
over het internet, op zoek naar informatie over DVD recorders,
tegenkwam.

voor TV recorders :  http://www.pcoffice.be

voor PCzapper :  http://www.pczapper.nl

Vriendelijke groet,

al
door alice1940 - Oct 1, 2005 om 06:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik heb net 3 weken een dvd recorder de Plilihps R 720 gekocht  echt ongelofelijk handig hij heeft een harde schijf van 80 MB en er zit een TV gids in dus nooit meer klunsen met de tijden ook zijn er ander mogelijkheden. Zo als handmatig prima handleiding dus een aanrader ik heb nog geen dag spijt O ja een DVD branden is ook zo makelijk er kan op de schijf 1000 uur  groetjes Alice

cl
door cluwie - Oct 1, 2005 om 10:16
25 Antwoorden / 8 Vragen

Je kunt net als de vele antwoorden natuurlijk kiezen voor een dDVD-recorder met of zonder harde schrijf Maar als ik je een raad nag geven, Kies dan geen Philips de reden hier voor is dat als je een probleem er mee krijgt, je hem maar zo 4 tot 6 weken kwijt bent, want die worden gerepareerd in België Ook zitten er in Phi;ips DVD-recorderes verborgen foutje die vaak te voorschijn komen als de garantie is af gelopen Ik spreek uit ervaring en met mij vele, want ik heb een Philips DVD-recorden zonder hardeschrijf, maar is nu al voor de dere keer weg voor reaparatie en zit er nu al weer bijna 5 weken op te wachten Voor de rest is de keuze natuurlijk aan jou, maar zou even hier en daar op het net gaan snuffelen wat de beste keus is  om aan te schaffen. Maar philips heeft voor vele afgedaan Groetjes Wim Saadhoff

co
door corvanbeers - Oct 1, 2005 om 12:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

de dvd zonder harde schijf is voor iemand zonder ervaring niet makklijk bedien baar terwijl de dvd met harde schijf werkt als een video en gaat minder snel kapot (kinderziektes)

lapjeskat
door lapjeskat - Oct 1, 2005 om 16:19
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb sinds enige tijd een JVC recorder met harde schijf. deze bevalt ons zeer goed. Een harde schijf heeft als voordeel dat er heel veel uren op kunnen. Dat is ideaal als je op vakantie gaat of zomaar afwezig bent. Op de losse schijfjes gaat maar een paar uur.

Je kan zoals mijn voorgangers op deze site al zeggen, de programma's die je wilt bewaren altijd nog op een schijfje overzetten.

ja
door jane001 - Oct 1, 2005 om 17:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, Ik heb ervaring met zowel DVD spelers dan wel DVD recorder met en zonder harde schijf.

Allereerst wat mij opvalt is de mate van plezier die je aan zo'n DVD recorder beleeft. En als beste DVD-recorders(want dat heeft echt de voorkeur) moet je beslist GEEN Philips nemen. Na jaren van ellende(ik was echt een Philips fanaat) voor mij NOOIT geen Philips meer.

Ik kan het echt weten want meerdere app. in mijn bezit gehad. De besten zijn wel de Panasonic, JVC en Pioneer. Maar even op jouw vraag terug te komen: wil je echt je DVD's bewaren: kies dan voor de DVD-recorder, voor die paar euro's heb je veel, maar dan ook echt veel meer plezier.

Groet,

Jan

h2
door h2 - Oct 2, 2005 om 21:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een populaire recorder is de Philips dvdr 725H (heb hem zelf ook), ik zal hem echter niemand aanraden want hij is nu al voor de 2e keer defect. Kijk ook maar eens op kieskeurig (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/3B2AC2DCD9B841DFC1256F0C003E1415.htm). Er staan daar al 188 reviews van dit apparaat en die zijn lang niet allemaal positief. Overigens is de functionaliteit van zo'n apparaat perfect (als je eenmaal zo'n ding hebt, wil je niet meer zonder). Volgens kieskeurig worden twee modellen van pioneer momenteel het beste beoordeeld.

ra
door rachelle_1 - Oct 2, 2005 om 21:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben zeker al 6 jaar een dvd recorder van Plilips en die bevalt ons goed

Sinds een jaar of 3 hebben wij er een tweede bij.

Wij doen veel filmen en nemen deze dan op met de dvd recorder met een RW dvd disk daarna doet mijn man deze bewerken met de computer

De dvd,s nemen hier elek dag mijn favoreieten soaps op een rw en dan kijk ik laat in de avond en kan dan het schijfje weer wissen

Ik en de rest van de familie kunnen niet meer buiten een dvd recorder

ra
door rachelle_1 - Oct 2, 2005 om 21:49
11 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is onzin wat jij schrijf koop geen Pilips

Wij hebben al wel een jaar of 5 een Pilips dvd recorder en sinds ongeveer 3 jaar een tweede

Deze dvd recorders worden hier elke dag gebruikt om mijn favorieten soaps en sieries op te nemen en die verse films die mijn echtgenoot maakt van de kleinkinderen en onze hond

Ik kan deze aperaten niet meer missen

me
door meelsje - Oct 3, 2005 om 21:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf onlangs na lang onderzoek  een keuze gemaakt voor een Sony type 710 met HD (160 Gb) bij Harense smid voor eur549 gekocht.

Fantastisch gebruiksgemak, je hoeft nooit na te denken of er een schijfje in zit, je kunt opnemen met een betere kwaliteit dan normaal (HSP of HQ) omdat je zo veel ruimte hebt op de hard disk. Wil je iets kopieren voor op een ander apparaat te bekijken dan kopieer je van HD naar DVD schijf (best snel).

Nadeel: hij kost ongeveer het dubbele tov een DVD zonder HD, maar als prijs geen optie is, gezien de jaren dat je het apparaat hebt, adviseer ik absoluut een DVD met HD.