jh
door jhkremer Jan 4, 2006 om 11:21
Elektronica & tv

Dvd speler

mijn dvd spelerbegint goed

na enkele minuten begint hij blokjes te vormen en houd er mee op

waar kan dat aan liggen???

b.v.d

361 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Jan 4, 2006 om 15:16
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo JHKremer,

gebruikt u soms illegale of zelf gebrande dvd's? Zo niet, dan is het mogelijk dat het apparaat zelf defect is. Dit komt euvel mij namelijk bekend voor, had een kennis van mij ook en bleek het (nieuwe) apparaat al defect te zijn.

Als dit apparaat dit ook doet bij legale dvd's, zou ik dit apparaat toch maar eens na laten kijken indien deze nog in de garantieperiode zit.

Zit deze niet meer in de garantieperiode, dan kunt u beter nagaan of het financieel nog rendabel is om dit apparaat te laten repareren.

Een reparatie kost al gauw meer dan 50 euro en voor minder heb je al een nieuw apparaat, tenzij het om een duur apparaat gaat van een bekend merk.

Succes, Hutch.

technifreak
door technifreak - Jan 4, 2006 om 22:46
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste jhkremer,
Volgens mijn komt dit mij bekend voor?
Ik had 2 jaar na de aanschaf een speler ook dat probleem. Deze speelde wel gewoon CD's af. De speler die ik had, had geen loopwerk van de fabrikant die op de buitenkant stond vermeld.
In mijn geval is die 2 keer na garantieperiode ter reparatie aangeboden. De eerste keer  kreeg ik de speler kreeg ik de speler terug met een nieuw loopwerk(loader). Deze reparatie koste mij 99 Euro. Na het spelen van de 2e DVD, kreeg ik weer hetzelfde probleem. Toen hebben ze kostenloos de servo-ic vervangen. Beide reparaties zijn volgens de verstrekte informatie beiden uitgevoerd door de TD van de winkelketen waar ik de speler gekocht had. De eerste keer was de speler wel onderzocht door het door de fabrikant erkende Service Centrum.

De kosten voor de (eerste) reparatie werden niet vergoed.
Laat de speler  in ieder geval dus maar onderzoeken.
Mocht je meer willlen weten over hoe je het beste kan handelen kan iemand anders op dit forum je wel vertellen.

Veel succes

sa
door sanendra - Jan 12, 2006 om 15:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik ook gehad. Dit hoeft niet perse aan het feit te liggen als je gekopieerde DVD's gebruikt, want dat moeten de huidige spelers wel aan kunnen. Bij mij gebeurde dit bij DVD's waar ik een zelfgemaakt label op had geplakt. Als de DVD warm wordt dan heeft de lijmlaag een negatief effect op de DVD en dan krijg je geblokt beeld.

Mijn advies: Maakt een nieuwe kopie en schrijf met een speciale stift op de DVD de titel en gebruik geen stickers.

Mocht dit niet het probleem zijn, dan zal het waarschijnlijk aan de speler liggen.