Pr
door Proctorian Sep 10, 2016 om 20:48
Elektronica & tv

Ervaring Bosch warmtepompdroger

Heb een tijd geleden een warmtepompdroger gekocht van Bosch, maar vlak voor het einde geeft de droger twee harde klappen, waarna hij het programma nog 5 minuten voortzet. Volgens Bosch was dit heel normaal.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Bovendien blijkt de was er muf uit te komen.
Je zou zeggen dat het muf uit de wasmachine komt.
Maar na onderzoek blijkt dat helemaal niet zo te zijn.
Ik heb de helft buiten gehangen en het ruikte heerlijk.
De andere helft ging in de droger en stonk muf.

2526 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2016 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet contact opnemen met de leverancier, niet met Bosch. Maar harde klappen en muf, kan niet kloppen.

ph
door philip36 - Sep 11, 2016 om 00:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u een droger met een zelfreinigende condensor?
Dan wordt deze aan het eind van de droogtijd automatisch gereinigd wat gepaard gaat  met geluiden.
In de handleiding staat niet wat voor geluiden.

Na het drogen zal in de afvoerslang naar de pomp van de droger nog water blijven staan.
Het is dan ook zaak, vooral als u de droger niet vaak gebruikt, om de deur van de droger niet te sluiten maar gedeeltelijk open te laten zodat het niet muf gaat ruiken.

Pr
door Proctorian Sep 11, 2016 om 15:47
12 Antwoorden / 9 Vragen

Ik weet toch zeker dat de deur altijd open staat.

ph
door philip36 Sep 11, 2016 om 16:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen
fl
door florentien - Oct 3, 2016 om 10:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad niet normaal voor een nieuwe wasdroger die harde klappen.
Ik laat wel altijd de deur van mijn droger openstaan, om de mufheid te voorkomen, maar ik begrijp uit uw verhaal dat het al direct na aankoop het geval was?
Wel belangrijk dat u gaat naar de leverancier waar u de aankoop gedaan heeft. Aan hen de verantwoordelijkheid om daarover met Bosch contact op te nemen