Ervaringen met hardware bestellingen via internet?
Twee weken bestelde ik een Denon 1400 DVD speler bij "HiFi components Bernhard Vehns" (zie http://www.hificomponents.de). Nadat ik het aankoopbedrag per bank overgemaakt heb (firma accepteert geen creditcards) heb ik
nooit meer iets van de firma gehoord. Men reageert niet op mijn (inmiddels 5) emails en men is per telefoon niet bereikbaar (het antwoordapparaat zegt: "stuur maar een email").
Heeft iemand ervaring met die club en hoe is dat afgelopen ?
En hebben jullie suggesties welke akties ik kan ondernemen om de bestelde DVD speler alsnog danwel mijn geld retour te krijgen ?
Op hun internetsite staan wel diverse adressen en telefoonnummers. Aangezien ze op de telefoon niet reageren en mail ook niet, kan je een aangetekende brief sturen, dit kost tot 0.61 naar Duitsland. Via internet bestellen blijft met risico's en jij hebt dus ook nog in Duitsland besteld. Dit betekend dat dit probleem onder de Duitse wetgeving valt en dat kan heel anders zijn dan in Nederland. Probeer het dus eerst met een anngetekende brief, vraag daarin om de DVD-speler, maar ook gelijk dat je anders je geld terug wilt. Stuur alvast een kopie van het afschrift v.d. bank mee. Mocht je je geld dan terug vangen, ga dan eerst opzoek naar een bedrijf in Nederland bijvoorbeeld voor 50 euries meer kan je 'm bestellen bij: www.hifiklapper.nl en media markt verkoopt deze ook (weet daar geen prijs van) Het is misschien duurder, maar je hebt minder ellende. Ook is het makkelijker met reparaties. Succes Gery
Dank je voor deze tip. Ik heb nog geen aangetekende brief gestuurd maar wel een boze brief aan alle bekende email adressen en fax nummers van het bedrijf waarin ik met rechterlijke stappen dreig als er geen fatsoenlijke aktie ondernomen wordt. Dit heeft blijkbaar gewerkt want inmiddels is er een ogenschijnlijk adequate reaktie teruggekomen. Ben benieuwd of dat ook tot daadwerkelijke levering leidt.
Eindelijk is het dan gelukt. Na veel aandringen, soms wel 5 emails per dag, heeft men de moeite genomen om eens in de eigen adminstratie te zoeken naar het door mij overgeboekte bedrag voor de bestelling. Natuurlijk was het er en na het gevonden te hebben is de order alsnog in gang gezet. Nu is de speler eindelijk binnen en hij speelt als een tielerier. De Denon-1400 is echt een aanrader, met bestellen via het internet ben ik wat voorzichtiger geworden.
Ik zou eerst eens kontakt op nemen met je bank om overboeken naar de betreffende rekening terug te halen. leg de situatie uit.
De meeste banken doen hier niet moeilijk over.
Bedankt voor de tip, maar dat had ik al geprobeerd. De bank kan de betaling niet intrekken omdat het hier een eenmalige (internet) betaling betreft. Alleen in geval van een automatische overboeking zou dat wel gekunt hebben. De enige optie voor mij is vragen om terugstorting door de begunstigde zelf :-(
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer