Lisanne
door Lisanne Apr 14, 2020 om 12:25
Elektronica & tv

Extreem veel herhaling van reclame op smart tv

Wij kijken tv terug met de smart tv, via bijvoorbeeld de npo/rtlxl/kijk app.
We zien alleen, in elk reclameblokje weer de zelfde reclames.

Het begint vaak met een van Campina, dan Kpn en daar na een van Mona of Kruitvat.

Met geluk zien we dus 4 of 5 verschillende reclames in totaal.

Met pech krijgen we 3x achter elkaar die van campina te zien.
En dit al maanden lang, om gek van te worden die deuntjes..

En het kan niet de bedoeling zijn dat we nooit andere reclames zien, van concurrenten bijv.

Ik vind het vooral vreselijk irritant. Hebben meer mensen hier last van?

En vooral, waar kan ik terecht met mijn klacht?

2169 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2020 om 12:38
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Dat u geen reclame van concurrenten ziet is volstrekt logisch. Die zutten geen advertentie(s) hebben geboekt en degene die wel adverteren dragen bij in de kosten van de app. Hier geldt 'voor niets gaat de zon op'. Zou er geen reclame zijn, dan ook geen app.

Kint u de reclame niet snel 'doorspoelen' bij het terugkijken? Ik doe dat in ieder geval wel en neem zelfs om die reden veel op van commerciële zenders om dan tijdens het terugkijken niet alle reclame te zien en dan ook sneller door het programma heen ben.

Lisanne
door Lisanne Apr 14, 2020 om 12:54
Antwoorden / 1 Vragen

Is het echt zo dat alle 3 de apps door maar 4 a 5 bedrijven betaald word voor hun reclame?
en dan betaald campina heel veel voor 3x achter elkaar?
wij hebben verder geen tv, dus opnemen en doorspoelen gaat niet.
En ik vind dat ook niet nodig, ik heb helemaal geen hekel aan reclame en begrijp dat het nodig is.
Maar ik snak naar wat afwisseling, en vooral naar minder campina reclame.

de app op de telefoon heeft er trouwens geen last van, variatie genoeg.. wat is dan het verschil met de smart tv app

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 14, 2020 om 13:15
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, als Campina er niet voor zou betalen was er ook geen reclame van hen. Dat u bij terugkijken niet kunt doorspoelen verrast mij maar de reden kan dan wel zijn dat men dat juist niet graag heeft omdat uit de reclame de app wordt bekostigd. Opvallend is dat het met uw telefoon dus wel kan.

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2020 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ik wil zien en waarvan ik weet dat er veel reclame tussen zit, neem ik op en kijk dan op die manier. Even doorspoelen.

panter22
door panter22 - Apr 14, 2020 om 12:51
6599 Antwoorden / Vragen

Kost niets, maar je krijgt er gratis reklame bij.Alle waar is naar zijn geld.
Je kunt een abonnement nemen voor de tv, dan heb je nergens meer last van.

simon55
door simon55 - Apr 14, 2020 om 13:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Weet u , wat pas hinderlijk is ? Steeds als ik reclame zit te kijken , er weer zonodig een programma het moet onderbreken. .

me
door mein33 - Apr 14, 2020 om 17:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kan je nagaan dat de bagger van de reguliere proramma's met die zgn. "bekende medelanders", welke tussen de reclame's door op de 'Smart Tv.' worden uitgezonden, niet eens meer opvallen !
Hoe slecht kan het aanbod van programma's zijn als de herhalingen van de reclames je gaan vervelen of zelfs ergeren . ;-))

Klagen over de herhalingen van de reclame's moet u bij de fabrikanten doen, want zij investeren te weinig in een gevarieerd reclame aanbod.

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2020 om 18:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, nergens last van, en gelukkig ook niet van Corona, wel zo belangrijk. En ik doe ook niet aan zeuren en klagen, nu al helemaal niet en zeker niet over futiliteiten.

Wat denkt u eraan te hebben, mee te kunnen doen, als u medestanders mocht vinden? Moeten die zich dan bij u melden?
Verder neem ik vrijwel alles op dat ik zou willen zien, dus ik hoef geen reclame te zien. Dat kunt u ook doen.

Lisanne
door Lisanne Apr 14, 2020 om 21:32
Antwoorden / 1 Vragen

nee, is gewoon nieuwsgierig of er meer last van hebben, en veel klachten helpen natuurlijk..

Owja, omdat er erger dingen zijn mag ik mij natuurlijk nergens meer aan ergeren. sorry.
Heb verder geen tv, dus opnemen gaat niet.

aurora1
door aurora1 Apr 14, 2020 om 21:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo dat veel klachten helpen? Gaat u met handtekeninglijsten rond? Inderdaad kunt u beter alles in een juister perspectief zetten. Waarom zou je ongenoegens over futiliteiten op een forum voor consumentenkwesties plaatsen?
Kijk naar buitenlandse zenders, geen reclame.

Verder geldt vrijwel overal dat als u gratis iets wilt bekijken dat je gratis reclame erbij krijgt.

Is een smart tv geen tv? U zegt dat u haren tv heeft. Huh?

Lisanne
door Lisanne Apr 15, 2020 om 03:25
Antwoorden / 1 Vragen

Als ik de enige ben gaat een bedrijf uberhaupt die ene, hypothetische klacht niet serieus nemen, en ligt het miss nog wel ergens anders aan ook.

Nee ik ga niet met een handtekeningenlijst rond. Mocht dit ergelijk zijn voor medere mensen kunnen 'we' dat individueel aan kaarten
Omdat ik me er, in perspectief aan erger. ik een consument ben. En omdat ik een intelligenter antwoord zoek dan ik zelf kan bedenken. Mag dat niet hier? Dat kan ook een antwoord zijn.
Ik begrijp ook dat niets gratis is. Maar ik begrijp niet voor wie, 3x achter alkaar uitzenden goed is.
Ik bedoel, dat ik niets heb om van op te nemen. Ik heb geen zenderpaket of dergelijken, alleen internet.
Ja ik weet dat ik dat kan kopen.
ik weet trouwens niet hoe ik buitelandse zenders moet kijken, Maar dit heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar waarom zo geagiteerd trouwens? niet te druk om maken he, er zijn ergere dingen ;)

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2020 om 21:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welk merk TV?

Lisanne
door Lisanne Apr 15, 2020 om 03:26
Antwoorden / 1 Vragen

samsung

justmeagain
door justmeagain - Apr 14, 2020 om 23:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Voor al deze gratis apps is een betaalde reclamevrij  variant te koop. U maakt een account aan, geeft uw vak/creditcard gegevens en ligt in. Probleem opgelost.

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2020 om 00:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen
tenormin
door tenormin - Apr 15, 2020 om 00:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zie deze vraag nu pas. Ik heb geen smart TV; dom hé? Maar kijk het terug op Gemist. Ook daar zitten er reclames. Maar veel minder dan op de echte uitzending. Verder krijg ik dan ook de optie: advertentie overslaan. Dus heb ik, als voorbeeld: Chateau Meiland teruggekeken (wat een gegil - heel eigenlijk liever de advertenties); maar in de Corona tijd: men wil wat afleiding en dat was het, haha, ben halverwege wel gestopt. Maar in ieder geval weinig advertenties. Die blijven bij  mij überhaupt niet hangen; zijn allemaal sprookjes.

Lisanne
door Lisanne Apr 15, 2020 om 02:43
Antwoorden / 1 Vragen

haha, wat een gezellige positieve reacie.
Maar wat bedoeld u met, 'ik kijk het terug op gemist' als in gemist.nl of?

Ik heb trouwens een rtlxl account (door videoland), dus als ik in log krijg ik van hun niet eens reclame.

Maar op die smart-tv app van rtlxl, kan je dan dus weer nergens inloggen.
Hier voor hadden we een pc op de tv, ging alles gewoon via de web sites, niets aan het handje.
Net als nu nog steeds, via de smartfoon apps.
Die smart tv apps zijn gewoon nog niet zo best denk ik..

Misschien dus wel zo smart van u, nog geen smart tv ;)

tenormin
door tenormin Apr 15, 2020 om 13:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@lisanne, ja: gewoon gemist en dan het programma invullen op PC: b.v. De zware jas van Beatrix en datum invullen. Dan krijg je op de gewone desk top PC een hele lijst. Mijn PC heeft een lekker groot scherm. Ik heb al die dingen niet, zelfs geen mobiele telefoon. Heb ik ook niet nodig, ik zwalk, helaas, niet meer over straat. Is omdat ik niet smart ben, anders zou ik dat allemaal wel hebben. Maar snap er niks van. Fijne middag en avond. ☺

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Apr 15, 2020 om 18:16
29 Antwoorden / Vragen

@Tenormin installeer uBlock Origin en de reclames zijn weg en uw privacy krijgt een boost. En nee dit is totaal niet ingewikkeld, deze extensie werkt van uit zichzelf al perfect, iets instellen is niet nodig.

tenormin
door tenormin Apr 15, 2020 om 18:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@heerlijkofzoiets, ik ken alleen het woord installeren, maar zoals gezegd: ben zo achterlijk als wat. Mijn PC doet al een tijdje heel "raar", de Kassa vragen komen niet binnen; de ontvangen emails die ik lees zijn ineens allemaal pleitte. Normaal komt er altijd iemand, een professional, het maken, maar dat kan nu natuurlijk niet. Maar goed, als dat het ergste is in het leven,

mr
door mrmoto Apr 16, 2020 om 07:48
167 Antwoorden / 4 Vragen

natuurlijk kan er wel iemand komen kijken als u maar afstand houd enne over achterlijk gesproken , u hangt de godganse dag achter het beeldscherm dus u kan wel alles opzoeken (dat heet dus goegelen) .

tenormin
door tenormin Apr 16, 2020 om 13:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, kijk wel uit. Mag dan pas 80 zijn maar die man komt bij iedere zaak over de vloer. Dus laat hij maar fijn mijn deur voorblij lopen. En ik zit niet de godganse dag achter het beeldscherm hoor, al lijkt het zo. Zijn er trouwens meer "waar het op lijkt". ☺