Fiber
Op 1 juli 2015 een contract afgesloten met Fiber. De verkoper aan de deur gaf ons aan dat hij hetzelfde kon leveren met een goedkoper abonnement.
In de eerste week van november 2015 nog maar eens gebeld met het verzoek om 3 settopboxen te bestellen. Deze dame gaf mij aan dat dit niet mogelijk was. Daarop heb ik gevraagd om het contract te ontbinden. echter dit was net meer mogelijk omdat alles al in werking was gezet met betrekking tot het leveren van de spullen. Op 4 december heb ik de spullen ontvangen van Fiber, echter de 2 settopboxen die wel waren besteld zijn niet meegeleverd. Maar weer eens gebeld.
Ook was ik het niet eens met het zenderprogramma, aangezien de verkoper doorgaf dat alles hetzelfde bleef. De waarheid is echter anders. We krijgen maar een beperkt aantal zenders waarbij een aantal zenders zaten die bij onze vorige provider wel in het pakket zaten. We hebben toen besloten om maar een duurder pakket te nemen waar wel de meerdere zenders bijzaten. De dame die ons hielp gaf aan dat het leveren van de settopboxen (3) 2 a 3 dagen duurde en dat de omschakeling naar het duurdere pakket 4 a 5 dagen duurde. Na een week maar eens gebeld waar eea bleef. Als antwoord kreeg ik dat de spullen on derweg waren. Na 2 weken nog maar weer eens gebeld en weer gaf men ons aan dat het onderweg was maar men niet kon traceren waar het zat. Maar weer wachten.
Na een aantal dagen maar weer gebeld( Fiber zal nooit terugbellen) te hebben kregen we het antwoord dat de dame ons verkeerd ingelicht had en dat het 4 weken duurde. Op 6 januari 2016 maar weer eens gebeld. Nu kreeg ik te horen dat de order op 7 januari ingevoerd zou worden en dat de spullen de week erna afgeleverd zouden worden. We hebben dan nog steeds geen uitgebreider pakket, dat komt nog weer later. Eerst moeten de settopboxen geleverd worden. Al met al zijn we dan ongeveer 6 weken verder en niet tevreden met de behandeling van Fiber. Mijn vraag is nu of we niet het contract kunnen laten ontbinden omdat we steeds andere informatie krijgen.
Met vriendelijke groeten
[edit - redactie]
Verder is het heel onverstandig contracten aan de deur aan te gaan. Meestal zijn al die praatjes gelogen, of in ieder geval zwaar overdreven.
Ik kan niet beoordelen welk contract u hebt afgesloten.
Niet echt handig geweest om uw naw hier achter te laten op dit forum.
Weet nu al dat ik geen Fiber in de toekomst ga nemen.
U zit dan ook nog aan een contract bepaalde duur, 2 jaar, vast. Vervelend voor u dat het u overkwam de slechte voorlichting. U had den tijde van het ondertekenden van het contract aan de deur, de mogelijkheid om binnen 14 kalenderdagen uw ondertekening te herroepen, ook wel annuleren genaamd.
U zit dan ook weer vast aan een "nieuw contract" tot begin 2018?! Uw huidig contract werd vernieuwd, realiseer u dat wel terdege: tot in 2018!
U zult dan zich mogelijk op verdere pakket(ten) moeten aanschaffen. Dat had uzelf vooraf moeten inzien, ook u heeft onderzoeksplicht in dezen.
Ongelooflijk dat mensen het niet zo nauw nemen met hun privacy/persoonlijke gegevens. Naam, adres, woonplaats en ook nog een e-mailadres.
Ik ga dan ook niet reageren op het bericht zelf. Snap nu die onwetendheid en naïviteit van TS wel.
Ook wij hebben een contract afgesloten bij Fiber. ÉÉN GROOT DRAMA. We hebben best veel vragen gesteld aan de "verkoper" en ALLES kon en NIETS was een probleem. WE ZIJN BEWUST VOORGELOGEN. We wilden het contract opzeggen, maar dat kon natuurlijk niet. De apparatuur werkte niet. We konden niet gebeld worden op de huistelefoon, het beeld op de T.V. was waardeloos, je moet bij elke TV een kastje hebben waar je €5,00 in de maand moet betalen, dat was ons ook niet verteld. We moesten wel natuurlijk de rekeningen betalen, maar die heb ik op een gegeven moment geblokkeerd. De gevolgen waren natuurlijk dat we werden afgesloten. In totaal 3 maanden ellende gehad met véél kosten,omdat we gelukkig nog bij Ziggo waren, maar dáár natuurlijk ook voor moesten betalen. Het erge is dat op de klantenservice de mensen allemaal langs elkaar heen werkten en je van alles beloofd werd, waar natuurlijk niets van terecht kwam. Eerlijk is eerlijk, het werkt nu allemaal goed, maar na vele slapeloze nachten en extra kosten.
P.S. Je hoeft echt niet dom te zijn om in zulke mooie praatjes te trappen, tegen iemand die glashard liegt begin je niets, en de leugens die hij verteld staan niet op papier en je kunt dus niets bewijzen en je hebt je handtekening gezet, dáár kun je het mee doen.
De "dame"heeft u niet verkeerd ingelicht. M.i. bent u gewoon opgelicht.!
Stoppen met die handel.
Haal een deel van uw geld terug. Succes.H.
Allereerst u nog maar eens melden dat u uw naam adres etc. op een openbaar forum heeft gezet, dus iedereen die slechte bedoelingen heeft kan daar misbruik van maken.
U kunt de redactie verzoeken om e.e.a. te verwijderen en ook uw gebruikersnaam te wijzigen door rechts onderaan bij uw bericht op Rapporteer te klikken en vervolgens de procedure volgen.
Wat betreft uw vraag. U kunt zulke zaken altijd maar beter niet telefonisch afhandelen en melden, maar het beste afhandelen via mail, contactformulier, forum etc. van de provider: http://www.fiber.nl/klantenservice/contact/
Lees ook het e.e.a. over colportage: https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoop-buiten-verkoopruimte
Lees ook e.e.a. hier eens door (aanklikken): https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer