ki
door kiko2001 Aug 3, 2013 om 16:35
Elektronica & tv

Flessenautomaat

Kan men plasticflessen ook in een flessenautomaat doen en hoeveel geld krijgt men ongeveer terug???

22017 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2013 om 17:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kiko2001,

Snap je vraag niet helemaal.
Plastic statiegeldflessen kun je in de super in de automaat doen en dan krijg je het statiegeld terug.
Wil je willekeurige plastic flessen in zo'n automaat doen?
Die worden niet geaccepteerd.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Aug 3, 2013 om 18:50
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Snap je vraag helemaal niet; wel dat je voor een pet fles €0,25 terugkrijgt. En, mocht je het niet weten, met de achterkant eerst in de automaat.

gompy2
door gompy2 - Aug 3, 2013 om 19:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wauw, die is lang met vakantie in de donkere oerwouden van Afrika geweest...

tenormin
door tenormin - Aug 3, 2013 om 19:22
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Ze bestaan sinds 1973. Misschien nieuw in Nederland, de TS dan?

zw
door zwaardvis - Aug 3, 2013 om 19:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Valt het niemand op dat er de laatste tijd veel trol vragen van één regel worden gesteld door een net aangemaakt account, 1e vraag dus, waarop vervolgens heftig wordt gereageerd, maar waar op de TS nooit meer terugreageert, Iemand zit ons gewoon in de maling te nemen met allerlei nepvragen of bekende weg vragen.

Let maar eens op de komende dagen.. Of kijk naar "Telefoon help me", "Antivirus" om maar een voorbeeld te noemen.. Misschien moet kassa maar een IP adres bij de 1e vraag tonen.

tenormin
door tenormin - Aug 3, 2013 om 19:28
16841 Antwoorden / 108 Vragen

@zwaardvis, u bedoelt toch niet dat de redactie van Kassa ons het IP adres eerst moet tonen?

dearagain
door dearagain - Aug 3, 2013 om 19:32
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zaterdag 3 aug 2013, 19:23]Valt het niemand op dat er de laatste tijd veel trol vragen van één regel worden gesteld door een net aangemaakt account, 1e vraag dus, waarop vervolgens heftig wordt gereageerd, maar waar op de TS nooit meer terugreageert, Iemand zit ons gewoon in de maling te nemen met allerlei nepvragen of bekende weg vragen.

Let maar eens op de komende dagen.. Of kijk naar "Telefoon help me", "Antivirus" om maar een voorbeeld te noemen.. Misschien moet kassa maar een IP adres bij de 1e vraag tonen.

*dat zou best eens zo kunnen zijn en ik schat in, dat het een voor ieder van ons bekende respondent zou kunnen zijn

valerius-2
door valerius-2 - Aug 3, 2013 om 19:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u statiegeld heeft betaald dan kan u dat bedrag terug krijgen . Niet meer of minder. IK vind maar een vraag die nergens opslaat, of het moet tijdvulling zijn om u zig verveelt.

diumenge
door diumenge - Aug 3, 2013 om 19:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zaterdag 3 aug 2013, 19:23]Valt het niemand op dat er de laatste tijd veel trol vragen van één regel worden gesteld door een net aangemaakt account, 1e vraag dus, waarop vervolgens heftig wordt gereageerd, maar waar op de TS nooit meer terugreageert, Iemand zit ons gewoon in de maling te nemen met allerlei nepvragen of bekende weg vragen.

Let maar eens op de komende dagen.. Of kijk naar "Telefoon help me", "Antivirus" om maar een voorbeeld te noemen.. Misschien moet kassa maar een IP adres bij de 1e vraag tonen.Zou goed kunnen ja. De eerste vraag zou eigenlijk gemodereerd moeten worden. Maar met een redactie die in het weekend niet werkt, gaat dat ook niet werken. IP-adres tonen is helemaal geen slecht idee.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2013 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Komkommertijd!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 5, 2013 om 00:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mag ik zo vrij zijn om toch nog een serieuze wending aan deze vraag te geven?

Kun je in Duitsland wel 'n statiegeldfles(je) kopen bij A en dan inleveren bij B (waar ze dat merk, denk ik, niet verkopen)?

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2013 om 00:21
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 5 aug 2013, 00:14]Mag ik zo vrij zijn om toch nog een serieuze wending aan deze vraag te geven?

Kun je in Duitsland wel 'n statiegeldfles(je) kopen bij A en dan inleveren bij B (waar ze dat merk, denk ik, niet verkopen)?

Hoe dat in Duitsland gaat weet ik niet maar als er b.v. bij de PLUS flessen (jes) frisdrank word gekocht kunnen die gewoon bij de AH in het flessen apparaat en vice versa.

Gr
door Grunn1 - Aug 5, 2013 om 08:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 5 aug 2013, 00:21][quote=lekkerisdat schreef op maandag 5 aug 2013, 00:14]Mag ik zo vrij zijn om toch nog een serieuze wending aan deze vraag te geven?

Kun je in Duitsland wel 'n statiegeldfles(je) kopen bij A en dan inleveren bij B (waar ze dat merk, denk ik, niet verkopen)?

Hoe dat in Duitsland gaat weet ik niet maar als er b.v. bij de PLUS flessen (jes) frisdrank word gekocht kunnen die gewoon bij de AH in het flessen apparaat en vice versa.

Van alle merk producten kun je de lege flessen overal inleveren ongeacht waar je ze hebt gekocht. Zelfs in Duitsland gekochte merk flessen kun je in Nederland inleveren (doe dit zelf ook). Zodra je frisdrank koopt van een huismerk dan kan het voorkomen dat de automaat in een andere winkel ze niet accepteert.

audb
door audb - Aug 5, 2013 om 11:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nee alleen glazen flessen natuurlijk.
Dit hebt echt veel wel weg van zomer journalistiek.
Niets te melden dus zoeken naar iets om te melden.

ra
door ragdolletje - Aug 5, 2013 om 11:40
30 Antwoorden / 2 Vragen

Zonnesteek???????

ad
door adofan - Aug 5, 2013 om 11:43
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 5 aug 2013, 00:21][quote=lekkerisdat schreef op maandag 5 aug 2013, 00:14]Mag ik zo vrij zijn om toch nog een serieuze wending aan deze vraag te geven?

Kun je in Duitsland wel 'n statiegeldfles(je) kopen bij A en dan inleveren bij B (waar ze dat merk, denk ik, niet verkopen)?

Hoe dat in Duitsland gaat weet ik niet maar als er b.v. bij de PLUS flessen (jes) frisdrank word gekocht kunnen die gewoon bij de AH in het flessen apparaat en vice versa.

ad
door adofan - Aug 5, 2013 om 11:46
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 5 aug 2013, 00:21][quote=lekkerisdat schreef op maandag 5 aug 2013, 00:14]Mag ik zo vrij zijn om toch nog een serieuze wending aan deze vraag te geven?

Kun je in Duitsland wel 'n statiegeldfles(je) kopen bij A en dan inleveren bij B (waar ze dat merk, denk ik, niet verkopen)?

Hoe dat in Duitsland gaat weet ik niet maar als er b.v. bij de PLUS flessen (jes) frisdrank word gekocht kunnen die gewoon bij de AH in het flessen apparaat en vice versa.

Lidl en Aldi nemen alleen de bij hun verkrijgbare flessen in. Bij de overige supermarkten kan je alle flessen (behalve die gekocht bij Aldi of Lidl) waar statiegeld op zit inleveren.

Maar een vraagje:
Het schijnt dat er in België geen statiegeld op de flessen zit. Zijn deze flessen in Nederland wel in te leveren? In dat geval zou ik zeggen: kassa!!!

ka
door kaartendraak - Aug 5, 2013 om 11:50
182 Antwoorden / 2 Vragen

Vragen die nergens op slaan als deze moet je ook niet de moeite voor nemen om te beantwoorden.

Doe ik nu ergens indirect ook, want ik neem de tijd om hier wat te schrijven, maar ik geef gewoon geen antwoord op een vraag die je ook in de winkel/supermarkt kan stellen. Dit is gewoon spam.

danath
door danath - Aug 5, 2013 om 13:38
88 Antwoorden / 1 Vragen

Toch geinig om te zien dat er nog zo serieus op zo'n onbenullige vraag wordt geantwoord.
Inderdaad komt het de laatste tijd meer voor.
Sullige vragen die normaal makkelijk te vinden zijn in b.v. de gebruiksaanwijzing of
even googlen.

ev
door evenaar - Aug 5, 2013 om 14:17
20 Antwoorden / 11 Vragen

Statiegeldflessen van de Lidl kunnen bij ons wel bij de C1000 worden ingeleverd. Aldiflessen niet. Duitse flessen worden niet geaccepteerd. Dit komt omdat op de Duitse flessen een heel ander bedrag aan statiegeld wordt geheven. In Duitsland wordt zelfs op sommige blikjes bier statiegeld geheven en die kunnen dan gewoon in de automaat.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2013 om 14:47
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=evenaar schreef op maandag 5 aug 2013, 14:17]Statiegeldflessen van de Lidl kunnen bij ons wel bij de C1000 worden ingeleverd. Aldiflessen niet. Duitse flessen worden niet geaccepteerd. Dit komt omdat op de Duitse flessen een heel ander bedrag aan statiegeld wordt geheven. In Duitsland wordt zelfs op sommige blikjes bier statiegeld geheven en die kunnen dan gewoon in de automaat.

Hoewel de vraag onbenullig (en waarschijnlijk gewoon een geintje): ik begrijp u hier even niet, evenaar. Aldi en Lidl zijn toch beiden een Duitse zaak? Dus kort door de bocht: de Aldi word 'gediscrimineerd' door de nu nog genoemde C1000! ;-)

kanty
door kanty - Aug 5, 2013 om 16:22
284 Antwoorden / 69 Vragen

Jammer dat er zulke gasten zijn, die het antwoord al wel weten, maar het toch op deze site zetten met de vraag hoe zit het nu.
Maar jullie prikken hier dwars door heen, en dat is klasse.
Wel hebben er dus mensen een antwoord gekregen hoe het nu zit in Duitsland. Toch niet voor niks geweest deze vraag.
Gr Kanty.

me
door mein33 - Aug 5, 2013 om 17:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u bij de aankoop van de (plastic) fles statiegeld heeft betaald dan kunt u de fles weer inleveren via de flessenautomaat in de supermarkt.
De statiegeldbon kunt u inleveren bij de kassa.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 5, 2013 om 19:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja als ik lees dat sommige mensen antwoorden geven op zaken waar helemaal niet om gevraagt wordt, is het echt komkom tijd.

kloske
door kloske - Aug 6, 2013 om 00:49
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=epcot schreef op maandag 5 aug 2013, 08:59][quote=tenormin schreef op maandag 5 aug 2013, 00:21][quote=lekkerisdat schreef op maandag 5 aug 2013, 00:14]Mag ik zo vrij zijn om toch nog een serieuze wending aan deze vraag te geven?

Kun je in Duitsland wel 'n statiegeldfles(je) kopen bij A en dan inleveren bij B (waar ze dat merk, denk ik, niet verkopen)?

Hoe dat in Duitsland gaat weet ik niet maar als er b.v. bij de PLUS flessen (jes) frisdrank word gekocht kunnen die gewoon bij de AH in het flessen apparaat en vice versa.

Van alle merk producten kun je de lege flessen overal inleveren ongeacht waar je ze hebt gekocht. Zelfs in Duitsland gekochte merk flessen kun je in Nederland inleveren (doe dit zelf ook). Zodra je frisdrank koopt van een huismerk dan kan het voorkomen dat de automaat in een andere winkel ze niet accepteert.

Vergeet dat maar, in Duitsland gekochte flessen kun je hier niet inleveren. Ik heb laatst in Duitsland Coca Cola gekocht, maar kan de flessen hier in Nederland bij de Jumbo toch echt niet inleveren, de automaat weigert ze gewoon. Ook die kleine flesjes waar hier geen statiegeld op zit en in Duitsland wel kun je niet in Nederland kopen en dan in Duitsland terugbrengen. Ook niet van dezelfde winkel (Lidl) en dus precies hetzelfde merk. De streepjescode verschilt nl.

tontoos
door tontoos - Aug 6, 2013 om 06:06
32 Antwoorden / 14 Vragen

Ze zouden hier het systeem moeten hanteren als in Duitsland, alle flessjes en blikjes is statiegeld.
Als ik zie wat voor rommel er hier bij de straat ligt (blikjes en kleine flesjes) dat zie je echt niet in Duitsland.
Ik vind dat ze de flessen terug brengen naar te soort winkel waar ze het hebben gekocht.
Er zou ook statiegeld op de troep van Mc Donalds moeten zitten dan had je die troep ook niet meer bij de straat liggen.

jpm
door jpm - Aug 6, 2013 om 11:10
820 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom niet het systeem zo veranderen dat je, waar ook gekocht je flesjes (en waarom ook geen blikjes) overal kunt inleveren? Dan is er pas echt sprake van een goede oplossing voor de milieuproblematiek en kan evt. aan hergebruik een betere invulling worden gegeven.

Voor de TS het volgende advies: Stel je vraag in de bejaardensoos, op de vrouwenbreiclub of in de kindercreche. Dan ben je lekker bezig,kom je de zomer goed door en kunnen antwoorden op serieuze vragen ook serieus worden beantwoord.

Redacteur
door Redacteur - Aug 6, 2013 om 16:12
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten in verband met de grote hoeveelheid off-topic reacties.

kanty
door kanty - Aug 6, 2013 om 16:20
284 Antwoorden / 69 Vragen

Zeer verstandig.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2013 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@redacteur,

Slotje vergeten??

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2013 om 18:41
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 16:40]@redacteur,

Slotje vergeten??

Sorry, redactie, kan toch reactie geven, rara??? Tuurlijk O.T. 'maar dat is 't hele topic'.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2013 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Redacteur kan natuurlijk ook notificatie aanzetten en ....
natuurlijk heb ik dit bij de redactie gemeld.
Misschien dat ze morgen alsnog dit topic sluiten en de nagekomen OT reacties verwijderen.

Met vr.gr.