ik
door ikzelf1942 Nov 15, 2012 om 19:05
Elektronica & tv

Geen digitale zenders

Heb een samsung UE40EH5000 led tv
en wat we ook proberen , we kunnen geen digitale zenders erop krijgen ( is ziggo certifcaat ) bij zenders installeren brand wel lampje voor analoog EN digitaal, maar na automatisch zoeken staan er alleen maar analoge zenders in de TV. en zoeken op digitaal werkt niet ( lampje gaat niet branden)
wat is er ?? of wat doe ik fout ??
volgens ziggo moet het gaan en is de digi kaart die in de TV gaat geactiveerd op postcode en huisnummer.
Wel is het beeld analoog ook niet al te best,beetje schiemeren !!met dank voor de wijze raad.

37385 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 15, 2012 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is hier vandaan noeilijk te zien. Maar als de smartcard er niet goed in , in de c+module dan kan u dus geen digitale zenders oproepen. Er schijnt dus daar iets mis te gaan.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2012 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Valerius,
Het gekke is dat de zenders opgezocht moeten worden ZONDER de smartcard in de tv
dus ..raadsel?

ve
door verwijderd - Nov 15, 2012 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op donderdag 15 nov 2012, 21:04: Ja dat is hier vandaan noeilijk te zien. Maar als de smartcard er niet goed in , in de c+module dan kan u dus geen digitale zenders oproepen. Er schijnt dus daar iets mis te gaan.
Daar is geen speld tussen te krijgen...

ve
door verwijderd - Nov 15, 2012 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf1942 schreef op donderdag 15 nov 2012, 22:33: beste Valerius,
Het gekke is dat de zenders opgezocht moeten worden ZONDER de smartcard in de tv
dus ..raadsel?
De enige zender die zonder smartcard werkt is volgens mij Nederland 1, op mijn (Philips) TV moest ik toch echt de zenders zoeken mét de kaart er in. Ik herinner me ook dat in een boekje een bepaalde frequentie of iets dergelijks moest opzoeken en invoeren. Doe je het dus allemaal wel helemaal goed? Zit de versterker er ook tussen?

ve
door verwijderd - Nov 15, 2012 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf1942 schreef op donderdag 15 nov 2012, 22:33: beste Valerius,
Het gekke is dat de zenders opgezocht moeten worden ZONDER de smartcard in de tv
dus ..raadsel?

Nee natuurlijk niet de smartcard moet er in geeft n.l. de digitale zenders vrij, en dan kan de TV ze in de tuner zetten.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.televisies.nl/tvpedia/ziggo-ci-cam-module-installeren-samsung-tv/

via bovenstaande link krijg je echt het onderstaande DUS !!

•Stap 1: Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin (U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
•Stap 2: Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!)
•Stap 3: Kies voor Kabel (Cable)
•Stap 4: U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
•Stap 5: Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
•Stap 6: Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
•Stap 7: Schakel de TV uit.
•Stap 8: Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 – 20 20 000)
•Stap 9: Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
•Stap 10: Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 02:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf1942 schreef op vrijdag 16 nov 2012, 00:07: http://www.televisies.nl/tvpedia/ziggo-ci-cam-module-installeren-samsung-tv/

via bovenstaande link krijg je echt het onderstaande DUS !!

•Stap 1: Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin (U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
•Stap 2: Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!)
•Stap 3: Kies voor Kabel (Cable)
•Stap 4: U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
•Stap 5: Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
•Stap 6: Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
•Stap 7: Schakel de TV uit.
•Stap 8: Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 – 20 20 000)
•Stap 9: Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
•Stap 10: Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

Keurig (bijna) verwoord, voor stap 8 kunt u ook gebruik maken van 'Mijn Ziggo' en dient u eerst een account daarvoor aan te maken via de website: www.ziggo.nl. Dan hoeft u die dure 0900-nummer niet te bellen. Alternatief voor die 0900-nummer is de gratis '1200' bellen!

U moet wel eerst het smartcardnummer noteren en de smartcard moet al in de televisie zijn aangesloten.

Let wel op! Er zijn twee soorten CAM+-modules, t.w.: Neotion Module en nog een ...
Het schijnt dat één van de twee speciaal geschikt is voor uw type televisie. Die informatie behaalde ik destijds van www.foka.nl!

Zelf gebruik ik voor mijn Sony: Neotion Module!

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eerst maar eens een firmware update van die Samsung.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord wordt al zelfs gegeven namelijk "Wel is het beeld analoog ook niet al te best"
Als analoog niet goed gaat dan is er gewoon iets mis met de aansluiting van de kabel.
Zonder een goed signaal is het gewoon niet mogelijk om op een juiste manier de digitale code uit te lezen.
Vergelijk het maar met een krant die in het water heeft gelezen en dan open wordt geslagen.
Wat te doen?
Controleer eerst de kabel op een andere tv op een andere tv bv bij de buren doet deze het normaal?
Dan de wand contact doos eens na kijken of daar iets los in zit is deze ook in orde? dan kan het niet anders zijn dan dat de kabel ingang op de tv niet goed is en moet er een monteur bij komen.
Wwel is het een zaak om bij digitale tv`s een hele goede coax kabel te nemen de beste uis die van König en is zeker niet duurder dan een normale kabel deze is namelijk al voor 60ct per meter te krijgen maar er moeten wel dure connectors op a 2,95 ps
Deze link die ik hier op geef is een van de vele zaken waar deze te koop is maar ook bij praxis, gamma en andere shops zijn te verkrijgen.
Ook zijn er wel kant en klare sets te verkrijgen als u niet te handig bent maar zijn dan alleen als vaste lengte te verkrijgen en dat is soms onhandig zo als in mijn situatie ik heb 5, 50 meter nodig en er is alleen 5 of 10 meter te verkrijgen :)

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien overbodige informatie; maar.... je weet maar nooit. Ik heb ook een Samsung TV met C+module en van Ziggo. Waar je op moet letten: icl op 8888 zetten en de frequentie op 514000.
Ik heb geen problemen gehad met het instellen van de TV. Wens je veel succes.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf 2 Sony full led TV's en op allebei een PVR-recorder 1 x van Ziggo nl Cisco en een
Humax 5050, en bij het installeren van de smatcart heb ik gelijk alle digitale zenders, deze
worden als je naar instellingen gaat volledig geinstalleerd.
Mocht je er niet uit komen, ga dan naar je TV leverancier die moet dit euvel makkelijk kunnen oplossen en zeker als het de TV zelf betreft.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb schrijft:
Het antwoord wordt al zelfs gegeven namelijk "Wel is het beeld analoog ook niet al te best"
Als analoog niet goed gaat dan is er gewoon iets mis met de aansluiting van de kabel.
Zonder een goed signaal is het gewoon niet mogelijk om op een juiste manier de digitale code uit te lezen.
Dat kan inderd ook de oorzaak zijn. IK heb n.l 2 Samsung TV' en de eerste die een heel eind verde staat die heb ik n.l. dicht bij de doos gezet om dat ik 10 meter verder het signaal te zwek om de zenders te krijgen en toen deed hij het toen ik hem daar dus installeerde.. Daarna gewoon weer op zijn plaats gezet en geen last meer.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een CI+ kaart werkend te krijgen moet je toch veel doen. Is niet moeilijk maar zonder boekje van de provider gaat het niet lukken. Helaas wordt Samsung in de gebruiksaanwijzing van mijn provider niet besproken maar toch. Selecteer DVB-C in het installatiemenu en toets oké druk op zenders zoeken en daarna krijgt u een invoeg veld afhankelijk van provider stelt u de netwerkfrequentie in. UPC heeft 164.000 maar bij Ziggo zal die anders zijn. Daarna netwerk- ID en die is regio gebonden. De installatie duurt lang maar dan heb je het ook voor elkaar.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou naar de winkel gaan waar je deze hebt gekocht en vragen om dat voor u op te lossen, soms zijn daar kleine kosten aan verbonden maar ja zo gaat het ook niet lekker en een beetje goed bedrijf heeft dat wel voor u over hoop ik.
succes

ps het instellen van digitale zenders is bij veel led tv verschillend.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag kan je beter even gaan stellen in het Grootste onafhankelijke Ziggo Forum? waar je heel goed geholpen wordt met zulke vragen als deze.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem gehad. Bleek om een extra 0 te gaan bij de frequentie. Staat in het boekje met alle postcode's welke frequentie je moet in vullen. Bij mij stond 514.00 en moest zijn 514.000. Dit is in ijmuiden
Wat is jou postcode dan kan ik zien welke frequentie nummer je moet hebben en welk netwerknummer.
Staat ook wel ergens op het internet.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij moeten ook een nul erbij invullen maar we weten niet hoe we dat dan moeten doen.Bij ons 379.00 maar dat staat allemaal al ingevuld en we krijgen op geen enkele manier die nul erbij.Dus hoe moet dat?????

ve
door verwijderd - Nov 16, 2012 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u gewoon het rijtje afwerkt waarbij om de frequentie wordt gevraagd, vult u gewoon het getal in maar dan misschien zonder punt. Gewoon over heen schrijven
Weet u zeker dat u dat nr moet intikken? Wat al voorgedrukt staat hoeft niet te kloppen.
Zit u bij Ziggo dan belt u het gratis nr 1200. U wordt dan zo geholpen.
U moet ook weten wat het netwerk nummer is bij u in de buurt.
De nummers staan in het boekje die u krijgt bij de cammodule. Handleiding digitale televisie

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

moetdat schreef op vrijdag 16 nov 2012, 19:22:
Wij moeten invullen 379.00 en 5555 maar volgens het bedrijf waar wij de decoder hebben gekocht moet er nog een nul bij maar dat lukt dus echt niet.Miss kunnen we idd even ziggo bellen. Wie weet dank u wel.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

had ongeveer het zelfde probleem,kon op geen mogelijkheid de digitale zenders instaleren.
kwam zelfs niet eens bij het menu van digitaal.
(via upc en een tv van lg die niet gecertificeerd is !)
daarna landcode op zweden geselecteerd en taal gewoon op nederlands !
en kon direct in het digitale menu en ook meteen alle zenders gevonden.
dus misschien heb je hier iets aan....

succes ermee

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank allen voor de informatie, ik wil alleen nog één ding opmerken, dat volgens de gebruiks- aanwijzing eerst de zenders opgezocht moeten worden ( stap 1 , zie vorige notificatie) en pas bij stap 8 de card in de tv doen
dus is het een tv waar de card rechtstreeks via een houder in de tv gaat.Alles al gedaan lukt niet, zal eerst een andere coaxkabel halen en dan weer een poging wagen.
gr. I.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

oh en nog iets...
als je een antenneversterker er tussen hebt dan moet die ook retour signalen terug kunnen geven.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

chevy35 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 01:13: oh en nog iets...
als je een antenneversterker er tussen hebt dan moet die ook retour signalen terug kunnen geven.

Waarom?

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

omdat het anders niet werkt,omdat je smart card geverifieerd word door een signaal terug te sturen.
(zover ik het tenminste heb begrepen)

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb schreef op vrijdag 16 nov 2012, 13:08: Het antwoord wordt al zelfs gegeven namelijk "Wel is het beeld analoog ook niet al te best"
Als analoog niet goed gaat dan is er gewoon iets mis met de aansluiting van de kabel.
Zonder een goed signaal is het gewoon niet mogelijk om op een juiste manier de digitale code uit te lezen.
Vergelijk het maar met een krant die in het water heeft gelezen en dan open wordt geslagen.
Wat te doen?
Controleer eerst de kabel op een andere tv op een andere tv bv bij de buren doet deze het normaal?
Dan de wand contact doos eens na kijken of daar iets los in zit is deze ook in orde? dan kan het niet anders zijn dan dat de kabel ingang op de tv niet goed is en moet er een monteur bij komen.
Wwel is het een zaak om bij digitale tv`s een hele goede coax kabel te nemen de beste uis die van König en is zeker niet duurder dan een normale kabel deze is namelijk al voor 60ct per meter te krijgen maar er moeten wel dure connectors op a 2,95 ps
Deze link die ik hier op geef is een van de vele zaken waar deze te koop is maar ook bij praxis, gamma en andere shops zijn te verkrijgen.
Ook zijn er wel kant en klare sets te verkrijgen als u niet te handig bent maar zijn dan alleen als vaste lengte te verkrijgen en dat is soms onhandig zo als in mijn situatie ik heb 5, 50 meter nodig en er is alleen 5 of 10 meter te verkrijgen :)

Bij het ansluitpunt ook de verdeler voor digitale televisie & radio aangesloten? Dan dient er wel stroom op deze verdeler te worden gezet, anders gebeurt er niets: analoog sneeuw en geen digitale zenders worden doorgegeven.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

linden schreef op vrijdag 16 nov 2012, 13:36: Misschien overbodige informatie; maar.... je weet maar nooit. Ik heb ook een Samsung TV met C+module en van Ziggo. Waar je op moet letten: icl op 8888 zetten en de frequentie op 514000.
Ik heb geen problemen gehad met het instellen van de TV. Wens je veel succes.

Het verschilt wel per postcode de instelling van frequentie en het netwerkid Ziggo (5555), zie handleiding frequenties van Ziggo.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

chevy35 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 01:13: oh en nog iets...
als je een antenneversterker er tussen hebt dan moet die ook retour signalen terug kunnen geven.

Mits de stroomspanning op is aangezet.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf1942 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 01:01: Dank allen voor de informatie, ik wil alleen nog één ding opmerken, dat volgens de gebruiks- aanwijzing eerst de zenders opgezocht moeten worden ( stap 1 , zie vorige notificatie) en pas bij stap 8 de card in de tv doen
dus is het een tv waar de card rechtstreeks via een houder in de tv gaat.Alles al gedaan lukt niet, zal eerst een andere coaxkabel halen en dan weer een poging wagen.
gr. I.

Je hebt dus niets van interactieve televisie geïnstalleerd?

Als je bij het aansluitpunt een interactieveopbouw hebt geplaatst voor diverse coaxverdelingen qua afstand, ook de stroomspanning hierop aanzetten anders krijg je analoog met sneeuw en geen digitale zenders te zien.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het analoge beeld niet helemaal goed is kan kloppen, was bij mij ook. Coax kabel heeft een diameter van 7 millimeter 6ml is ook goed.
Na installatie de TV misschien op net 2 zetten ipv net 1 en dan de card plaatsen. Dat moest weer bij mijn zoon zijn TV van SAMSUNG. Veel vragen staan op het internet, even googlegen.
Nogmaals voormijzelf werd ik prima geholpen stap voor stap door de helpdesk van Ziggo 1200 nr. Let wel op de extra nul.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het toestel wel in Nederland gekocht?

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

chevy35 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 01:25: omdat het anders niet werkt,omdat je smart card geverifieerd word door een signaal terug te sturen.
(zover ik het tenminste heb begrepen)

Waarom moet je smartcard dan geverifieerd worden?

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweeterlake schreef op zaterdag 17 nov 2012, 01:38:
Bij het ansluitpunt ook de verdeler voor digitale televisie & radio aangesloten? Dan dient er wel stroom op deze verdeler te worden gezet, anders gebeurt er niets: analoog sneeuw en geen digitale zenders worden doorgegeven.

Zou hij daarom wel de analoge zenders ontvangen?

Wat nu als er geen stroomaansluiting op die verdeler zit? Moet je dan zelf iets knutselen met een ooud draadje van een lamp waarvan je de twee draadjes bloot legt?

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat deze TP nu eerst eens zijn vraag gaan stellen op het Grootste onafhankelijke Ziggo Forum? voordat er hier weer eens nutteloze reacties worden gegeven. Op dat forum zitten alleen maar Ziggo gebruikers en ook medewerkers van Ziggo zelf en hun kunnen TP goed helpen met zijn probleem, want hier weet altijd iedereen het beste en de een nog beter dan de ander terwijl niemamd hier er echt werkelijk verstand van heeft van zulke zaken.

En dit is hetzelfde als in het PC/Computer topic van dit forum. Iedereen denkt dat ze het beter weten dan de rest maar ik als PCPer met verstand van zaken wordt altijd afgezeikt in dat topic terwijl ik al meer dat 11 jaar in dat wereldje rond loop, maar die amateurtjes denken dat ik geen ervaring en verstand er van heb en hun het beter weten dan mij.

Ik kan iedereen hier op dit forum vertellen dat dat niet zo is en luister nu maar gewoon naar mij, problemen met PC/Computers moet je niet naar die amateurtjes luisteren want dat lost je probleem niet op en maakt het in de meeste gevallen alleen nog maar erger.

En TP, neem nu maar eens gewoon een kijkje op het Grootste onafhankelijke Ziggo Forum? want hier wordt je binnen 1 dag goed geholpen en ben je van alle problemen af en heb je beeld.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

uiver schreef op zaterdag 17 nov 2012, 11:09:
sweeterlake schreef op zaterdag 17 nov 2012, 01:38:
Bij het ansluitpunt ook de verdeler voor digitale televisie & radio aangesloten? Dan dient er wel stroom op deze verdeler te worden gezet, anders gebeurt er niets: analoog sneeuw en geen digitale zenders worden doorgegeven.

Zou hij daarom wel de analoge zenders ontvangen?

Wat nu als er geen stroomaansluiting op die verdeler zit? Moet je dan zelf iets knutselen met een ooud draadje van een lamp waarvan je de twee draadjes bloot legt?

Ik weet niet of jij het in de gaten heb hoor Willie Wortel, maar de TP heb problemen met de digitale TV van Ziggo en via de digitale decoder heb je alleen maar digitale TV en geen analoog want dat gaat rechtstreeks uit het kastje van je muur naar je TV. Dat is analoog, en daar moet je niet aan gaan zitten knutselen want daar gaat namelijk ook de plug van je digitale decoder in naar je TV toe en van je internet modem ook. Daar moet je ten alle tijden af blijven!

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hier is de link naar het Ziggo forum want die was ik vergeten. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

Veel succes ermee TP want hier wordt je wel geholpen!

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard3838 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 18:15:
Ik weet niet of jij het in de gaten heb hoor Willie Wortel, maar de TP heb problemen met de digitale TV van Ziggo en via de digitale decoder heb je alleen maar digitale TV en geen analoog want dat gaat rechtstreeks uit het kastje van je muur naar je TV. Dat is analoog, en daar moet je niet aan gaan zitten knutselen want daar gaat namelijk ook de plug van je digitale decoder in naar je TV toe en van je internet modem ook. Daar moet je ten alle tijden af blijven!

Nou Lampje, ik heb zo het flauwe vermoeden dat TS (geen idee wat TP betekent) helemaal geen decoder heeft, maar een CI+ module en dan heb je dus gewoon zowel analoog als digitaal. Daarnaast kan je TV ook zonder decoder al deze kanalen vastleggen. Je kan ze dan alleen niet afkijken. Verder wel een zeer intelligente reactie.

Begrijp wel waarom ze jou niet serieus nemen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiver, jij slaat echt de spijker op[ de kop en weet precies hoe het in elkaar zit.
ik wil er nog wel bij vertellen dat de coaxkabel rechtstreeks vanuit de muuroos naar de tv antenne in gaat zonder wat dan ook er tussen.
Ga morgen toch eens verder neuzen bij het essent forum

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eerst eens met land keuze,zweden in te vullen en taal nederlands.
kost je niets en bijna geen tijd en zeker geen geld.
Dan heb je dat in elk geval uitgesloten mocht het n iet werken.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 01:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

N.a.v. mijn eerder antwoord op vrijdag 16 november jl. 02:27:

"Zelf gebruikte ik voor mijn Sony: Neotion Module!"

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf1942 schreef op zaterdag 17 nov 2012, 23:53: Uiver, jij slaat echt de spijker op[ de kop en weet precies hoe het in elkaar zit.
ik wil er nog wel bij vertellen dat de coaxkabel rechtstreeks vanuit de muuroos naar de tv antenne in gaat zonder wat dan ook er tussen.
Ga morgen toch eens verder neuzen bij het essent forum

Probeer in ieder geval een firmware update van je TV.