ji
door jildou Nov 5, 2005 om 11:04
Elektronica & tv

Gevaren gebruik magnetron

Deze week hoorde ik dat het gebruik van de magnetron niet zonder gevaar voor je gezondheid is. ik heb het op internet opgezocht en ik schrok me rot. Voedsel bereid in de magnetron zou net zo voedzaam zijn als en bord met zand en de elektrische straling van het bereidde voedsel is een aanslag op je lichaam. Wie heeft hier ervaring mee?

3237 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 5, 2005 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu en dat na zo lang zijn er toch mensen die het met mij eens zijn dat de magnetron een verschrikkelijk apparaat is.

Wat er in die magnetron gebeurt is abnormaal en dat moet je eten.

Meer zeg ik niet want de discussie zal wel losbranden.
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. 'Ondingen'.

Oracle

ve
door verwijderd - Nov 5, 2005 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn weten krijg je van het eten van zand niks bijzonders, 't schuurt het maag & darmstelsel hoogstens :-). En dat er elektrische straling in zou zitten? Vertel eens waar dit allemaal te vinden is (misschien weer zo'n Amerikaans onderzoek? Daar is alles gevaarlijk). Ik krijg hier eigenlijk meer een "broodje Aap" gevoel bij.

Persoonlijk gebruik ik de magnetron zelden, alleen wel eens om wat lichtelijk te ontdooien als de nood aan de man is, verder mag tie meer z'n combifuntie uitoefenen als oven (hopelijk is dat wel veilig)

ve
door verwijderd - Nov 5, 2005 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet dat deze vraag wordt gesteld door iemand die wel gebruik maakt van een computer en internet, dus voor een beeldscherm zit waarvan niet bekend is wat voor "straling" die geeft.

Het lijkt mij zinvol om de magnetron en de computer de deur uit te doen en dan maar het eten bereiden op de ouderwetse manier op gas (heel gevaarlijk) of op de kachel (nog gevaarlijker), dan maar in de tuin op een houtvuur (ook gevaarlijk ?) en geen gebruik meer te maken van de computer en je brieven gewoon met een balpen te schrijven en informatie maar via de telefoon (geen GSM i.v.m. zendstraling) maar met de oude telefoon (pas op voor magnetische straling van de hoorn) te vergaren, of in naslagwerken op te zoeken.

M.a.w. het leven zit vol met risico's, maar je moet af en toe dat risico nemen.

Succes, en leef een beetje onbezorgd.

Bassie (Straalt van plezier)

ve
door verwijderd - Nov 5, 2005 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een mythe die maar niet schijnt te verdwijnen.

HET IS ONZIN!!!

Als een magnetron schadelijk is, dan zou ik als jou ook nooit meer buiten komen als het licht is: immers zonlicht is straling.

Ik zou niet in de buurt van een computer komen: immers radion en magnetische straling.

Ik zu geen TV meer kijken: magnetische straling.

Ik zou geen radio meer aanzetten: magnetische velden:

Ik zou verhuizen naar een grot in verweggistan, niets meer eten, niet in het licht komen. en hopen dat het goedkomt.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2005 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

FF

Wat er in die magnetron gebeurt is abnormaal en dat moet je eten.

Door middel van straling worden moleculen aangezet tot beweging. Pak
eens het natuurkundeboek van je kind erbij en kijk eens wat er gebeurt
als je eten verwarmt op de conventionele manier???

ve
door verwijderd - Nov 14, 2005 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een broodje aap verhaal.

Onder invloed van een sterk magnetisch veld worden de moleculen in het voedsel in de magnetron zo sterk in beweging gebracht dat het voedsel warm wordt.
Zich in of nabij het magnetische veld bevinden is niet zonder gevaar.
Het veld bevindt zich echter binnen de magnetron die van metaal is.
In de deursluitingen is ook metaal opgenomen.
Het geheel is dus volledig afgeschermd (kooi constructie).

Is de magnetron uitgeschakeld dan is het magnetische veld weg en is er geen enkel gevaar meer voor alles dat zich binnen of buiten de magnetron bevindt.

M.vr.gr.
Willem