Glasvezel
Ik heb al sinds oktober 2022 een nieuw modem in huis voor aansluiting van de glasvezel,
via de KPN,ze maken heel veel reclame om overtegaan naar KPN glasvezel,
maar tot nu toe houden ze ons aan het lijntje,ik heb al heel veel gebeld maar iedere keer hoor ik het zelfde,
we zijn er mee bezig,wat een slechte service?
Ze kunnen wel reclame maken, maar dat is alleen voor diegene die een glasvezel aansluiting hebben. En daar zegt u niets over.
Hebt u een aansluiting, of had u een aansluiting moeten hebben? Anders kunt u ook geen overeenkomst nemen. Maar wat voor reden is er dat het niet werkt? En waarmee houdt KPN u aan het lijntje?
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Er wordt in heel Nederland glasvezel aangelegd en dat zal niet van de ene op de andere dag klaar zijn.
De eventuele reclame en mailtjes zullen standaard zijn, want KPN gaat niet vooraf uitzoeken of een geadresseerde al is aangesloten. Iedereen die dus klant is van KPN zal een dergelijk berichtt krijgen, ook degenen die nog geen glasvezel hebben.
Waarom neemt u geen contact op met uw gemeente? Misschien weten zij wanneer uw woonplaats in de planning zit. Er moeten namelijk voor de werkzaamheden vergunningen afgegeven worden.
Een nieuw modem......maar is er ook al een aansluiting in huis?
Duurt even voordat ze daadwerkelijk beginnen met aanleg en daarna nog even voordat ze in huis zijn.
Ik zou even een bericht op het KPN forum zetten met al je gegens in je profiel,meestal krijg je dan wel een reactie van een KPN medewerker.
De normale werkwijze is (bij alle providers) dat men een overeenkomst aangaat met de provider. Na wat administratieve rompslomp ontvangt de klant dan het modem, de afstandsbediening, aansluitsnoeren, tv-ontvanger enz. En dan na de installatieprocedure heeft u tv via glasvezel. Maar....u moet natuurlijk wél een glasvezel aansluiting in huis hebben ! Heeft u die niet, dan vraag ik me af hoe u aan het modem e.d. bent gekomen....
![gerbera](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/cef40d18c2dee650922662605e546e8908110af03a681982bccfac95f7c6da16.png)
TS is waarschijnlijk al klant van KPN en had blijkbaar nog een oud type modem welke door KPN is vervangen. En alle nieuwe modems van KPN zijn voorzien een glasvezel aansluiting.
![adriaan2](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/277a94874b3e5e5b69837085492a5058909cbb5b5b5f5411932d22f1ac025362.png)
Ik heb keurig per post een aanmelding gekregen dat er plannen zijn voor aanleg en wordt, nadat ik toestemming heb gegeven voor de werkzaamheden binnenshuis, dat ik op de hoogte wordt gehouden over de werkzaamheden buiten. Dus gewoon rustig afwachten. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd.
Op de website https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ kan je de status nagaan van wanneer je aangesloten gaat worden.
Vorig jaar stond hier dat ze er mee zouden beginnen, begin dit jaar is er iemand in huis geweest en twee maanden geleden is er in de buurt gegraven om de kabels aan te leggen. Verwacht binnenkort bericht dat ze mijn huis aan gaan sluiten.
Kan het niet zo zijn dat als u een glasvezel internet abonnement bij Kpn afsluit als tussen oplossing een DSL modem heeft ontvangen want als de glasvezel kabel nog niet gelegd is kunt u ook niet van die aansluiting gebruik maken maar wel middels een bestaande telefoonlijn.
Als er in uw woonwijk nog geen glasvezelkabel is aangelegd kunt u ook geen glasvezel internet abonnement af sluiten omdat Kpn die dienst niet kan leveren en dus ook niet de apparatuur al vast ter beschikking stelt en het abonnement met alle kosten vandien in laat gaan.
![gerbera](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/cef40d18c2dee650922662605e546e8908110af03a681982bccfac95f7c6da16.png)
KPN vervangt geregeld de oudere type modem bij zijn klanten. De nieuwe modem's zijn voorzien van glasvezel aansluiting (rode ingang). Dit wil echter niet zeggen dat er op korte termijn glasvezel wordt aangelegd, ondanks dat ik eerder een nieuw modem had ontvangen kwam glasvezel pas ruim een jaar later in onze buurt.
Met het lokken van wanneer glasvezel komt en je prijs dan niet verandert is nog zo'n vuil truukje van de KPN. Glasvezel staat hier gepland voor 2025 maar betaal nu al 72 euro voor een 200 verbinding met TV waar je niet mee kan opnemen. Eens een oplichtersbende, altijd een oplichtersbende. Voor alles mag je bij de KPN extra betalen. Opnemen TV 5 euro extra er bovenop OF je moet een tweede decoder afnemen (dat is bij de KPN logisch in kader van energiebesparing) maar waar het ze niet interesseert als het maar extra geld oplevert. Op 8 december in het hier bevrijdingsdag om de KPN te dumpen.
Het kan voordeliger, zeker met wat ik er nu voor krijgt.
![gerbera](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/cef40d18c2dee650922662605e546e8908110af03a681982bccfac95f7c6da16.png)
zo uw frusstratie kwijt. hoop onzin wat uw schrijf bv al over de 2e decoder
Het enige resultaat van o.a KPN is, negatief weliswaar, is dat heel veel kilometers opengelegde straten daarna miserabel weer zijn dichtgelegd...kilometers struikel-straten zijn het gevolg. . .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer