al
door alida43 Jul 15, 2007 om 19:22
Elektronica & tv

Handleiding

Is een handelaar in Nederland verplicht om bij een platenspeler een

Nederlandse handleiding te verstrekken

Ik heb een platenspeler bij Expert gekocht ,maar hier is alleen

een handleiding in het Engels-Duits-Spaans en Italiaans bij

530 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat is hij verplicht.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen Nederlandse handleiding bestaat voor die platenspeler, dan is Expert niet verplicht om die handleiding te leveren. (kan hij ook niet, of Expert moet die handleiding zelf gaan schrijven)

Welk merk platenspeler betreft het hier?

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag alida43,

De winkelier is in dit geval NIET verplicht om bij dit produkt een Nederlandstalige handleiding te leveren. Hij is wél verplicht om een handleiding te verstrekken in één van de moderne talen (dus idd in het Engels, Duits of Frans). Alleen industriële produkten met het predikaat "machine" moeten volgens de machinerichtlijn vergezeld gaan van een Nederlandstalige handleiding. Wel is het zo dat, als er gevaar kan optreden door het onvoldoende duidelijk zijn van een niet-Nederlandstalige handleiding de EU voorschrijft dat er een handleiding geleverd wordt in de taal van het land waarin het produkt verkocht wordt (voorbeeld: een wasdroger of een hoge drukspuit).

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het hier om de
ION platenspeler met USB?

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

uw expert winkelier (uw winkelier die gebruik maakt van de gezamenlijke expert inkoop en reclamepot) kan u ongetwijfeld een goede uitleg geven mbt het gebruik van de platenspeler. Ingewikkeld kan het niet zijn.