fr
door francesco Jan 31, 2010 om 21:33
Elektronica & tv

Hard disk recorder LG 387H DVD/HDD

Ik heb een DVD/hard disk recorder LG RH 387H aangeschaft Toen "beste koop" Ik ben er na de koop achter gekomen dat deze recorder voor mij 2 nadelen heeft De eerste Hij neemt alleen een programma op als dat gelijktijdig op het TV toestel wordt afgespeeld.Wil ik dus als ik afwezig ben of slaap een programma opnemen dan moet ik er voor zorgen dat ook mijn TV dat programma gaat afspelen.Datkan natuurlijk wel maar ik vind het ongewenst dat mijn TV aanstaat op tijden dat ik niet thuis ben of slaap.Het andere nadeel is dat de recorder geen digitale uitzendingen op wil nemen maar alleen analoge.Mijn kabelaar Ziggo geeft echter 30 analoge en 60 digitale zenders door en van laatstgenoemde kan ik maar de helft (analoog)opnemen. Wie weet voor deze 2 problemen een of twee oplossingen?

4757 3 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 31, 2010 om 21:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@francesco

Als de HDD recorder geen upscaling heeft is en blijft hij analoog.
M.a.w. je kan er dan met geen mogelijkheid digitaal beeld uithalen.
Wel digitaal: aansluiten met een hdmi kabel.

Tv aanzetten om op te nemen: je zal een verkeerde aansluiting gemaakt hebben.
Coax uit de wandcontactdoos naar de hdd, hdd met scart in de tv.

Ook ik zit bij Ziggo maar kan alle zenders ontvangen hoor, dus kan jij ook.
Je zal de digitale zenders in de decoder hebben staan, maar als je een analoge hdd recorder hebt, moet je daar de analoge zenders inzetten. Met opnemen ook de analoge zender invoeren.

he
door henk1951 - Jan 31, 2010 om 22:23
256 Antwoorden / 0 Vragen

Net wat Kiran al zegt waarschijnlijk verkeerde aansluitingen gemaakt. Alle aansluitingen loshalen handleiding erbij en stapje voor stapje handleiding pagina 9 volgen. Als je een digitale ontvanger hebt van ziggo
aansluiting pagina 12 en HDMI pagina 11 daar staan ook duidelijke plaatjes bij.
Als je alle goed gedaan hebt kijk je op pagina 14 en volgende voor installatie en aanpassingen.Op pagina 26 staat hoe je kan opnemen. Ik denk dan dat je al een eind op weg bent. Je kan dan gaan slapen opnemen zonder TV aan te zetten.Ik hoop dat de handleiding die ik online ingezien he dezelfde is als bij het apparaat geleverde.

succes en veel kijkplezier
gr Henk

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 1, 2010 om 14:33
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u de test goed gelezen had in of op de site van de Consumentenbond, voor u deze recorder gekocht had.

Had u kunnen lezen dat deze en andere recorders niet digitaal op kunnen nemen, maar alleen analoog.

En nemen ze dus ook alleen van zelf op als u de recorder de analoge zenders heeft geladen via de Ziggo aansluiting.

Digitaal opnemen kan alleen maar goed met een HD decoder met ingebouwde of losse harde schijf , en wilt u de ene digitale zender kunnen kijken en de andere kunnen opnemen, heeft u een twin HD decoder nodig.

Dus een decoder, met twee turners ingebouwd.

Deze verkoopt Ziggo (misschien), of u kunt er zelf een kopen met nog meer mogelijkheden, zie bijv maar eens www.soundsandvisions.nl of via www.kieskeurig.nl

Het enige waar u rekening mee moet houden, is dat hij met de Ziggo kaart uit de voeten kan.

Succes er mee.