Th
door Theo56 Mar 25, 2019 om 22:07
Elektronica & tv

Hdmi externe kanaal werkt niet

Waar ik naar op zoek ben is andere manier om hdmi kwaliteit te krijgen

Blijkbaar is mijn tv kapot en detecteerd het geen hdmi. ik heb alles nagekeken met  externe kanaal vinden
Er zit op onze tv meer soorten plugjes iets van tulp en scart. is het mogelijk om beter kwaliteit te krijgen door bij wijze van scart verloop stekker naar hdmi of tulp naar hdmi stekker of blijft het kwaliteit helzelfde?  Of zijn er andere mogelijkheden ik weet het niet.
de scart werkt wel en word automatisch gevonden. help me uit de brand hiermee

3595 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2019 om 22:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

HDMI is de hoogste kwaliteit, met scart naar HDMI krijg je nooit de hoogste kwaliteit. Hoe oud is de TV?

simon55
door simon55 - Mar 25, 2019 om 23:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Welk merk en type TV betreft het staat op sticker aan de achterzijde

Th
door Theo56 - Mar 25, 2019 om 23:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk 6 jaar Sony. De achterzijde zit vast dan moet die van de muur gehaald worden. is het zinvol te weten?

Ge
door Genee - Mar 25, 2019 om 23:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor apparaat wilt u op de TV hdmi aansluiten?
Neem aan dat u met de afstandsbediening de TV overgeschakeld hebt naar die hdmi ingang.
Kan me niet voorstellen dat de hdmi ingang stuk is, al ooit gebruikt?
Welk type Sony tv heeft u, vermeldt in handleiding of in TV menu bij algemene info of Help?

Topantwoord

Th
door Thijs124 - Mar 25, 2019 om 23:47
289 Antwoorden / Vragen

Als je HDMI en scart tegelijkertijd aangesloten hebt moet je scart misschien afkoppelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 26, 2019 om 08:57
16882 Antwoorden / 202 Vragen

@THIJS???  Ik heb probleemloos 2 x hdmi, 2 x scart aangesloten op mijn TV. Blijft ook zonder problemen.

Th
door Thijs124 Mar 26, 2019 om 09:02
289 Antwoorden / Vragen

Bij mijn broer was HDMI pas beschikbaar toen scart eruit was. Waarom weet ik niet. Sony geloof ik.

sira
door sira Mar 27, 2019 om 16:47
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Ik moest bij mij de scart naar de decoder er ook afhalen en uitsluitend het HDMI kabeltje gebruiken, anders werkte de HDMI niet.

Th
door Theo56 - Mar 25, 2019 om 23:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Opgelost  Thijs124,
Losgehaald scart en alleen met hdmi en select hdmi 1. Bedankt!! en de andere reageerders voor de hulp

costnix
door costnix Mar 26, 2019 om 07:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Goed, dat u het hier gemeld heeft, dat oplossing heeft gewerkt. Dit wordt maar zelden gedaan.

Th
door Theo56 Mar 26, 2019 om 21:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat geloof ik. Dat is weinig respect hebben voor iemand die je help. onbegrijplijk eigenlijk

Topantwoord

Th
door Thijs124 - Mar 26, 2019 om 07:15
289 Antwoorden / Vragen

Ik ben blij dat ik eens iemand echt heb kunnen helpen. Toevallig had ik dat laatst gemerkt bij iemand. Slecht beeld, HDMI deed het niet. Scart eruit en prima.

ma
door maarten heest - Mar 26, 2019 om 08:05
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Theo, zoals @GENEE al aangeeft moet u met de afstandsbediening de HDMI ingang selecteren.
Dat automatisch detecteren gaat in de meeste gevallen niet op, tenzij u een een apparaat van dezelfde leverancier Sony aansluit.
Dus met de hand selecteren, kapot zal ie niet zijn.

ma
door maarten heest Mar 26, 2019 om 09:14
463 Antwoorden / 0 Vragen

Had even niet gezien dat het probleem al opgelost was....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2019 om 09:01
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft uw TV maar één HDMI aansluiting? Wat is het type van de TV? U geeft aan te denken aan Sony maar dat moet hoe dan ook op de sticker staan.

Uitgaande van een Sony 6 jaar oud kent de instelling ongeveer 8 mogelijkheden om diverse zaken aan te sluiten en het is dan een kwestie om via de afstandsbediener deze allemaal te proberen. Mijn ervaring met een Sony van ca 6 jaar oud is dat het wel lastig kan zijn. Kijk de gebruiksaanwezig na of als u die niet meer zou hebben, zoek die dan op bij 'handleidingen' op basis van het typenummer.

Als al aangegeven zoals ik nu zie: automatische detectie werkt niet bij Sony en m.b.t. het apparaat dat ik net noemde, ook een Sony is zowel scart als HDMI aangesliten zonder enig probleem.

ap
door apiejoepie Mar 26, 2019 om 13:15
130 Antwoorden / 4 Vragen

je kan af en toe het topic doorlezen en dan kan je zien dat het opgelost is.

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2019 om 15:53
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Als u een HDMI kabel heeft aangesloten, druk op menu op de afstandsbediening, scrol naar Externe ingangen en druk op OK, Kies afhankelijk in welke HDMI poort (1 bovenste of 2 onderste) de kabel heeft zitten op AV1 of AV2, druk vervolgens op OK en u moet beeld hebben. OK= de ronde knop midden de pijltjes op de afstandbediening.HDMI als zodanig wordt niet vermeld in het menu.
Zie nu, t'is al opgelost.

ro
door ron503 - Mar 26, 2019 om 17:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

N.v.t.

Th
door Theo56 - Mar 26, 2019 om 21:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is me gelukt. in het vorige berichtje had ik dit nog geschreven.

Bedankt iedereen voor de hulp

gerbera
door gerbera Mar 27, 2019 om 16:08
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Veel kijkplezier en bedankt voor het terugmelden.