pa
door patio Aug 18, 2017 om 12:11
Elektronica & tv

Hoebevestigenelectriciteitsrailplafond

heb een kunststofrail (achterzijde plakstrip verwijderd)met electr.draad daarin  aan het plafond bevestigd maar deze laat telkens los. Plafond ziet er korrelig uit. Hoe krijg  ik de rail blijvend vast ?

1485 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2017 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gewoon met een paar kleine schroefjes in het plafond vastzetten.

costnix
door costnix - Aug 18, 2017 om 12:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eerst het plafond op die plek gladgeschuurd. Het blijft dan wel plakken.

Cookies
door Cookies Aug 18, 2017 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Da's meer werk dan op een paar plekken wat schroefjes in draaien.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2017 om 12:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hangt van het materiaal af. Heb zelf een plaffond van beton platen en daar boor je niet zonder zware betonklopboor in en dan is het wel erg veel week voor een paar schroefjes. Constructie lijm werkt sneller en beter.

Cookies
door Cookies Aug 18, 2017 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor boren in beton, schakel ik altijd iemand van het andere geslacht in. Gemak dient de vrouw. Als het me uit komt, ben ik helemaal niet geëmancipeerd.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2017 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig, gewoon delegeren die klussen.

costnix
door costnix Aug 18, 2017 om 23:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Met een slagboor kan ook een vrouw een gat in beton boren. Mijn zus doet dat zonder enkel probleem. We hebben het allebei van onze vader geleerd.

Cookies
door Cookies Aug 18, 2017 om 23:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Costnix, waar staat dat ik niet kan boren?

pe
door pebk - Aug 18, 2017 om 12:43
581 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje transparante of witte kit er achter, op enkele plekken. Het kan echter wel wat schade geven, wanneer deze ooit weer verwijderd wordt. Maar vast zal de rail zitten.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2017 om 12:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nog vaster zit constructielijm, laat echt nooit meer los. Wel eerst goed laten drogen.

Topantwoord

Po
door Pontiac - Aug 18, 2017 om 13:05
131 Antwoorden / 5 Vragen

Hoebevestigenelectriciteitsrailplafondmetzelfklevendeemulsiestripendatdiedanookvastbijftzitten ( past niet op mijn scrabble bord )

me
door mein33 Aug 18, 2017 om 13:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

emulsiestripen

Het woord is hierdoor helaas afgekeurd, u had echter 3 ptn. meer kunnen scoren door een p meer te plaatsen. ;-))

Cookies
door Cookies Aug 18, 2017 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: en jij had 10 ptn van me gekregen, als je de zin van @pontiac goed had gelezen.;-))

me
door mein33 Aug 18, 2017 om 13:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb de zin, naar ik dacht, goed gelezen en met die extra letter p had de zin meer punten opgeleverd  ;-))

Cookies
door Cookies Aug 18, 2017 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal het stukje even vereenvoudigen voor je;-) met zelfklevende emulsie strip en dat die dan enz.

wi
door wilhelmina59 Aug 18, 2017 om 14:03
516 Antwoorden / 0 Vragen

Interpunctie.

costnix
door costnix Aug 18, 2017 om 23:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@wilhelmina59: u ziet er blijkbaar niet de humor van in.

Topantwoord

me
door mein33 - Aug 18, 2017 om 13:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Huidige plakstrip verwijderen en vervangen door een dikkere soort dubbelzijdige tape zodat dit zich goed op, aan en tussen de korrelstructuur van het plafond kan vastzetten.

hansje klein
door hansje klein - Aug 18, 2017 om 14:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarschijnlijk grof stucwerk aan het plafond, waardoor het kleefband te weinig plakt/houvast heeft ...

Optie: langs een lat strak en railbreed het gips verwijderen met een spachtel, beitel of brede schroevendraaier.

Effect: de rails wordt (optisch mooi) iets verdiept in het gips en de strip plakt op de gladde ondergrond (beton).

Plakt inmiddels de strip niet meer, (zie de aanwijzingen van @Mein33): nieuw dubbelzijdig-plakband aanbrengen.

Topantwoord

Ge
door Genee - Aug 18, 2017 om 14:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als u niet wil boren, koop een tube (transparante) montagekit.
Op de achterkant van de goot op afstanden van zo'n 50 cm. dotjes montagekit aanbrengen en de goot tegen het plafond aan drukken.
Zou dan wel eerst de plastic goot zonder electriciteitsdraden erin aan het plafond bevestigen.
Met draden erin bestaat de kans dat door het gewicht de goot niet goed hecht.
Op die plaatsen waar de montagekit komt de plakstrip wegkrabben.
Dan een dagje laten drogen en de draden er weer in doen.

simon55
door simon55 - Aug 18, 2017 om 14:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Met montage kit zit muurvast

jo
door jorisw - Aug 19, 2017 om 10:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het wel eens gedaan met witte acrylaatkit. Dat heeft voldoende kleefkracht (ik neem aan dat je het alleen gebruikt voor een snoertje naar een lamp, niet voor een 3 fase, 4mm2 kabel). Het blijft zitten, en als je het weg wilt halen is de kit weer redelijk eenvoudig te verwijderen.

Paola Castor
door Paola Castor - Aug 19, 2017 om 11:30
66 Antwoorden / 1 Vragen

Onderwerp alleen al 3x woordwaarde!

Zoals het al eerder werd aangeven op de diverse wijzen.