de
door dedee Mar 12, 2008 om 21:55
Elektronica & tv

Huurwoning zonder tv en telefoonaansluiting?

Ik ben een half jaar bezig om mijn telefoonlijn gerepareed te krogen en word door mijn woningstichting en KPN van het lastje naar de muur gestuurd.

De vorige bewoner van de flat heeft op een of andere manier de hele telefoonlin stukgetrokken en het hangt nog maar aan 1 kabeltje van alle kabbeltjes waar hij aan hoort te hangen, de verbinding van is stuk zodra het de woonkamer in komt en kon ik dus zo de woonkamer in trekken, de logeerkamer waar de kabel binnenkomt hangen de draadjes naar buiten. want hij moet door de muur de woonkamer in.

Bij de controle van de woning zeiden ze tegen mij dat ze daar niet aan mochten komen en dat KPN dat moest doen. Ik naar KPN en die zeggen dat ze dat inderdaad repareren maar dan zijn de kosten voor mij. Ik zie niet in waarom ik dat moet betalen, ik heb het niet stukgemaakt. Ik weer naar de woningstichting om te vragen of zij de rekening niet doorgestuurd konworden naar de vorige bewoner. Hun zeiden dat hun dat echt niet konden doen daarvoor moest ik bij KPN zijn. en zo een half jaar heen en weer. Ik heb in de tussentijd dus ook geen internet aan kunnen sluiten. gelukkig zijn er mensen die het dan weer niet beveilegd hebben. maar dat wil ik ook niet ik wil mijn eigen.

Ik heb er dus schoongenoeg van en ben naar de woningtischting gegaan en nu kreeg ik een voicemailbericht dat zij rond hebben gevraagd en ze zei letterlijk dat hun alleen de woning leveren zonder tv en telefoonaansluiting, ik heb het geluk dat een oaar bewoners eerder dat aan heeft gesloten. Dat zou betekenen dat die bewoner helemaal van benden naar boven voor de tv en telefoon een verbinding heeft moeten betalen. Dat gaat er bij mij niet in.

wat moet ik doen, ze weten namelijk wel waar die bewoner nu woont maar willen niet de rekening doorsturen!

b.v.d

6070 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 12, 2008 om 22:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--ze zei letterlijk dat hun alleen de woning leveren zonder tv en telefoonaansluiting-- Dat kan wel kloppen.

TELEFOONAANSLUITING

(H)             Aanleg, onderhoud en vervanging van de telefoonaansluiting.- (Verantwoordelijkheid huurder (H) of Woningstichting  (W) )

 Onderhoud aan:

d. Onderdelen en bestanddelen woonruimte;

Vervanging en vernieuwing van o.a. kraanleertjes en onderdelen van kranen, deurknoppen, sloten, hang- en sluitwerk, vloer- en plafondroosters, sleutels van binnen- en buitensloten, garnituur voor douche- en toiletruimte, garnituur w.c., elektrische schakelaars en wandcontactdozen, deurbellen, kabel-, telefoon- en computeraansluitingen en vergelijkbare onderdelen van datanetwerken. zijn voor Rekening huurder.

VROM - Dossier Onderhoud -Overzicht : Wat doet de huurder en wat doet de verhuurder?

Succes,

poltol
door poltol - Mar 20, 2008 om 18:59
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet de huurvoorwaarden er eens op nalezen. Meestal staat dar precies in wat er in/aan de woning moet zitten. Meestal staat er ook iets in over een telefoon aansluiting, dwz dat er een KPN stopkontakt in de woning aanwezig moet zijn. U moet dan zelf voor een toestel en een abbonnement zorgen. Hetzelfde geldt voor de TV. De verhuurder stelt één aansluitpunt beschikbaar. Huurder zorgt zelf voor abbonnement.

Succes, poltol

de
door dedee - Mar 20, 2008 om 19:05
9 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

ja ik inderdaad een telefoonaansluiting en tv aansluiting, ik begrijp dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het abbonement, de tv aansluiting heb ik niet nodig omdat ik digitene heb, maar de tv aansluiting zit er ook nog wel in en doet het ook gewoon. Maar het gaat mij om de telefoondraad en kastje die echt stuk is gemaakt, en ik wil ook best wel kpn er op af sturen, maar de rekening moet doorgestuurd worden en de woningstichting heeft zelf gezegd dat ze het adres wel hebben, dus de rekening zou zo doorgestuurd kunnen worden. zonder dat ik ook maar iest van die vorige bewoner af hoef te weten.

Waarom de woningstichting dan zo moelijk diet weet ik niet, het gaat hier namelijk een bedrag wat dik boven de €100 uit komt omdat er vanaf de logeerkamer naar de kamer een paar meter nieuw draad aangelegd moet worden. gelukkig lijkt het er op dat ik een schikking kan treffen met kpn.

met vriendelijke groet Dedee

poltol
door poltol - Mar 20, 2008 om 19:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo,

Is er geen handige klusser in de buurt? Het lijkt mij een simpel klusje. U hoeft niet te schrikken van al die gekleurde draadjes de meeste doen toch niet mee. Over het algemeen is het aansluiten van de rode en blauwe voldoende. Een handig aansluitschema vindt u gratis in de bouwmarkten. Maar als uw verhuurder weigert KPN in te schakelen dan zult u dat toch zelf moeten doen. En de rekening, van KPN, laat u dan naar de verhuurder sturen.

Succes. poltol