Ja
door JaniceG Oct 30, 2017 om 11:34
Elektronica & tv

Ik ben opgelicht via marktplaats, wat kan ik hieraan doen?

Op 21 juli 2017 heb ik via marktplaats een 3ds voor €116,95 gekocht. De 3ds kwam echter niet. Nadat ik de verkoper hierop aansprak zei ze elke keer dat ze het voor het einde van de week op de post zou doen. Ik heb gewacht, maar er kwam niets. Hierna negeerde de koper mij compleet. Ik heb het geld via paypal overgemaakt dus ik wilde het terugvragen tot ik er achter kwam dat ik de vrienden en familie optie had gebruikt. Ik heb toen marktplaats afgezocht en een andere advertentie gevonden, van een andere gebruiker, maar het was wel dezelfde person. Ik heb zo geprobeerd haar adresgegevens of bankrekeningnummer te verkrijgen maar uiteindelijk negeerde ze me en verwijderde ze haar account. Ik heb nu wel 2 paypalemailadressen. Ik ben toen naar de politie gegaan om aangifte te doen maar dat kon alleen online. Online heb ik echter een foto's en bewijzen toe kunnen voegen en na een paar maanden hebben ze me nog niets laten weten. Ik heb hier dus ook niet veel vertrouwen in. Ik ben 16 dus €116,95 is voor mij best veel geld. Weet iemand toevallig nog een andere manier om mijn geld terug te krijgen?

1073 3 Rapporteer

ne
door neodutchio - Oct 30, 2017 om 11:42
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Meer dan aangifte en melden bij Marktplaats kunt u niet doen. Pas als er meer aangiftes binnen komen tegen deze persoon zal er pas aktie ondernomen gaan worden.
Als deze 'verkoper' nog actief is, probeer onder een andere naam een afspraak te maken. Koop iets bij haar en zeg dat je het alleen wilt ophalen. Dat is de enige manier om in contact te komen.

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2017 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kunt u een rekening hebben bij Paypal als u 16 jaar bent?

costnix
door costnix Oct 30, 2017 om 13:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Simpel, zeggen dat je volwassen bent bij het aanmaken van de PayPal account.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 30, 2017 om 13:22
509 Antwoorden / Vragen

Dat gaat niet lukken ,die gegevens worden gecontroleerd .Paypal is gekoppeld aan je bankrekening.

getty
door getty Oct 30, 2017 om 13:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon betaalt via de account van de ouders misschien?

bo
door boris47 - Oct 30, 2017 om 13:15
27 Antwoorden / 1 Vragen

Bedoel je soms 13 cd's? 3cd's voor 116'95?

Cookies
door Cookies Oct 30, 2017 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS heeft het over een 3DS oftewel: een Nintendo 3DS.