ri
door richie75 Aug 16, 2007 om 09:15
Elektronica & tv

Installatie wasdroger

Wij zijn van plan om een afvoer wasdroger te kopen.

Mijn vraag is: de afvoer die moet worden gemaakt, moet deze horizontaal afvoeren, of mag hij bijvoorbeeld ook uit het dak omhoog. Of zijn hier beperkingen aan?

8013 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 16, 2007 om 09:35
1918 Antwoorden / 10 Vragen

daar zijn beperkingen aan , hoe meer bochten en hoe langer of hoger de aflaat dan ontstaat er condens welke de wasdroger weer inkan lopen

Dat wil je niet laten gebeuren.

Dus horizontaal de muur uit en niet anders is mijn advies

labswans

duif2
door duif2 - Aug 16, 2007 om 09:41
371 Antwoorden / 116 Vragen

De afvoer van mijn droger gaat vanaf de uitvoer van de machine, recht omhoog langs de machine, er schuin overheen tot de voorkant en dan horizontaal het raam uit.

Werkt prima, al 20 jaar en ook nog eens met dezelfde droger.

tr
door trappist - Aug 16, 2007 om 09:53
240 Antwoorden / 0 Vragen

de afvoer van onze droger gaat achter de droger (bovenop de wasmachine) recht omhoog in de ventilatieopening die daar in het (platte) dak zit, en dat ook al ruim 25 jaar! Wel de 2e droger :)

toolboy
door toolboy - Aug 16, 2007 om 10:17
965 Antwoorden / 40 Vragen

Daar zijn zeker beperkingen aan.

Slang mag niet langer dan 3 meter zijn.

Het kan geen kwaad om een keer te onderzoeken  of er water in de onderste bocht van de slang blijft staan,als dit het geval is kan het water truglopen de droger in.

groet T

ri
door richie75 - Aug 16, 2007 om 10:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Thanx, de slang gaat waarschijnlijk recht omhoog (goed 2 meter) en dan het dak uit.

Allen bedankt voor de snelle reacties!

hutch
door hutch - Aug 16, 2007 om 14:14
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Richie,

"Wij zijn van plan om een afvoer wasdroger te kopen."

Ook al eens een condensdroger overwogen. Is wel iets duurder, maar dan heb je namelijk helemaal geen 'gat' nodig........

Gr. Hutch

toolboy
door toolboy - Aug 16, 2007 om 14:55
965 Antwoorden / 40 Vragen

Over het algemeen kiest men voor een afvoerdroger om de volgende redenen.

Goedkoper in aanschaf.

Zuiniger in energie verbruik.

Langere levensduur.

Groet T

ri
door richie75 - Aug 16, 2007 om 17:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit al een afvoer in het plafond (volgens zeggen van de verkoper van het huis voor de droger). Ik moet wel weten of het voor de afvoer geschikt is.

deschuimer
door deschuimer - Aug 16, 2007 om 21:34
20 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is die afvoer op de zolder een ventilatie gat.Zit de verwarming op zolder dan zou ik hem er niet op aan sluiten.Je kan ook zo'n bakje kopen die vul je met wat water slang er in en niks geen heisa.

toolboy
door toolboy - Aug 16, 2007 om 21:59
965 Antwoorden / 40 Vragen

Deels waar deschuimer.

Als de slang niet langer is dan 3 m  kan u de droger  gewoon aansluiten,let wel dat u zo nu en dan even de laatste bocht laat leeglopen.

Een condensatiebak is zeker ook een optie ,maar dan wel een met koel elementen anders heeft het geen zin.

Groet T

deschuimer
door deschuimer - Aug 16, 2007 om 22:43
20 Antwoorden / 0 Vragen

Een condensatiebak is zeker ook een optie ,maar dan wel een met koel elementen anders heeft het geen zin.

Nee hoor gewoon water er in doen is voldoende.Zou hem niet op de afvoer op de zolder aansluiten die zit er nml niet voor niks.