Is dit nu misleiding van Ziggo, of toch niet?
Ik heb al jaren, naar volle tevredenheid het pakket “Internet & TV Start” van ziggo.
Ik kreeg een e-mail van Ziggo met de volgende inhoud,
-----------------------------------
Ruil je mediabox gratis om.
Beste meneer (verwijderd voor privacy),
De beste tv-ervaring voor jou, daar gaan we altijd voor. En omdat je jouw mediabox alweer een tijdje hebt, mag je ‘m gratis vervangen voor het nieuwste model: de Next Mini. Zo wordt tv kijken nóg leuker.
Dit blijft hetzelfde
Je vervangt de mediabox voor de Next Mini, en je nieuwe abonnement heeft een andere naam, maar verder blijft alles hetzelfde:
De prijs van je abonnement blijft hetzelfde
De looptijd van je abonnement blijft hetzelfde
Je betaalt geen eenmalige kosten
Je zenders en internetsnelheid blijven ook hetzelfde
Zo bestel je de Next Mini
Je klikt op de bestelknop en logt in bij Mijn Ziggo
Je ziet je pakket voor en na de bestelling, de prijs blijft hetzelfde
Nadat je de voorwaarden accepteert klik je op “bestellen”
Je ontvangt een bevestiging van je bestelling
De Next Mini sturen we op, we hoeven de mediabox niet terug.
Veel kijkplezier!
Bestel ‘m gratis
-----------------------------------
Alleen kan ik nu geen programma’s meer opnemen, wat met de mediabox wel kon.
Als ik mijn Tv pakket opwaardeer weer wel, maar dit kost weer 4,5 euro meer.
Wat zegt Ziggo hierover als je hen belt?
Als u dus niet meer kunt opnemen blijft dus niet alles hetzelfde, ik zou ze vragen wat ze met alles hetzelfde bedoelen?
Het tv pakket blijft hetzelfde ja want met start kan je niet (meer) opnemen en dat kon je wel maar dat komt omdat je oude mediabox een harde schijf heeft.. De nieuwe boxen hebben dat niet en worden je opgenomen programma's bewaard op de servers van Ziggo en ook niet permanent maar maximaal een jaar.
Dus als ik het goed begrijp blijft opnemen gewoon mogelijk maar op een andere manier en niet permanent?
Klopt als een bus. En het is nooit de bedoeling geweest dat je programma's voor eeuwig bewaard. En als een jaar niet genoeg tijd is om te kijken dan gaat 10 jaar ook niet uitmaken.
Naar mijn mening een non-issue dit.
Ja je kan gewoon opnemen alleen moet je dus een box gebruiken met een smartcard erin en een harde schijf. De box is dan eigenlijk hetzelfde als een videorecorder de nieuwe boxen hebben dat niet meer. Voordeel van de nieuwe box is als je er meerdere hebt je op alle boxen je oonames kan kijken of zelfs in de ziggo app.
Als dat opnemen voor u zo belangrijk is, waarom sluit u de oude dan niet opnieuw aan, die heeft u niet terug hoeven sturen.
Heeft de nieuwe geen usb-poort? Weliswaar heb ik geen Ziggo, maar Canal Digitaal en mijn decoder heeft geen harde schijf, maar ik kan wel met een usb-stick opnemen (die vervangt de harde schijf).
Hoezo kan je geen programma's opnemen? Kk heb gebruik gemaakt van hetzelfde aanbod en ik kan alles opnemen wat ik maar wil.
Oké,
Maar heb jij dan ook het Internet & TV Start pakket van € 55,50, of een duurdere?
Omdat in het start pakket je niet kan opnemen en er zit ook geen movies bij.
Bij TV Start zit GEEN opnemen + movies & series zie https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini#pakket
Dus als Ziggo beweert dat er voor jou niets verandert, dan klopt dat niet en vind ik dus wel dat er sprake is van misleiding.
Gooi het eens in de Community van Ziggo https://community.ziggo.nl
Tijden veranderen en wat ook veranderd is de betekenis (in de ogen van diverse mensen althans) van dingen zoals programma's opnemen.
Vroeger was er de video recorder en had met een stapel banden die "eeuwig" goed bleven en ook pasten in iedere andere recorder.
Toen kwam de Humax met een oingebouwde HDD. Waar wel veel op paste, maar..... Humax defect, jammer dan, alle opnames weg.
Op een Humax kan ook een USB stick, maar die werkt alleen maar op dat specifieke apparaat. Dit is helaas niet hetgeen veel mensen
denken wat een programma opnemen wil zeggen. Veel mensen denken nog steeds dat "een programma opnemen" wil zeggen dat het
programma op iets bewaard wordt van voor eeuwig bewaard kan worden in hun kuis, zoals die oude video banden. Dit is iets wat nu eenmaal
in het hoofd zit bij veel mensen en dat zal nooit veranderen.
Zo te lezen mag u de oude mediabox vervangen maar het hoeft niet en is het aan u om een keuze te maken. Met de Next mini kunt u ook opnemen dus die mogelijk blijft aanwezig'.
'Terugkijken en opnemen
Kijk programma’s tot 7 dagen gratis terug, wanneer het jou uitkomt. Daarnaast kun je onbeperkt programma's opnemen met tot maar liefst 400 uur opnametijd.'
De oude mediabox mag u houden maar die wordt wel inactief gemaakt maar kan nog wel voor het afspelen van opgenomen programma's gebruikt worden.
De Next mini heeft enkel zijn als u als u een recente tv heeft die 4K beelden aan kan want dan wordt de beeldkwaliteit veel scherper dan met de gedateerde mediabox. Bij deze een link naar de uitleg https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini en op basis van die uitleg kunt u een keuze maken.
Ik ben eind vorig jaar overgestapt naar Ziggo. Ik heb de Next mini om op te kunnen nemen en heb een tv van al een x aantal jaren oud.
Dus absoluut geen recente tv en heb toch prima beeld van zowel tv als opgenomen dingen.
Klopt wat u schrijft maar u heeft wat dat betreft geen ervaring met een verouderde mediabox en kunt dus geen vergelijking maken. Dat u wel voor de Next mini bent gegaan is uw keuze maar dat hoeft nog niet voor vraagsteller het geval te zijn omdat die tevreden over de huidige mediabox is.
HEt gaat erom wat er in uw voorwaarden met betrekking tot dit pakket staat. Als er voorheen stond dat u met dit pakket kunt opnemen kunt u verlangen dat u dat nu ook kunt, "Je ziet je pakket voor en na de bestelling" als daar dan niet wordt aangegeven dat er iets verandert en het stond voorheen in uw pakket dat u kunt opnemen.
Stond er nooit dat u kunt opnemen of staat er bij voor en na de bestelling dat dit verandert dan had u het kunnen weten. Er staat namelijk nergens dat het pakket gelijk blijft. Alleen de prijs, internetsnelheid, zenders en looptijd.
Het is wel misleidend te noemen.
Zolang je een Humax 5200 of een Humax 5300 hebt waar een HDD aan gekoppeld is, kan je alles opnemen. Met het gratis programma Fillezilla kan je het naar je pc overzetten. Let er wel op dat je bij instellingen poort 5000 t/m 5002 openzet i.p.v. de standaard ingevulde poort 6000 t/m/ 7000. Op je pc kan je met een video bewerkings programma de reclame eruit knippen en het begin en eind schoonknippen. Opslaan op externe HDD welke je via usb aan je tv kan koppelen.
Ze doen dit aanbod heel sneaky, zonder erbij te melden dat in het huidige startpakket geen opnemenfunctie zit. Die optie bent u dus kwijt. Dat u hem had is al bijzonder, tenzij het abonnement 15 jaar oud is ofzo.
Opnemen, in de cloud, kan met elk kastje tegenwoordig, mits de optie in je pakket zit en daar mag je flink voor betalen.
Er zijn (zoals beschreven door anderen nog wel andere opties dan via het kastje om op te nemen)
Verder melden ze ook niet dat je op de Next MINI geen soundbar kan aansluiten. Voor mij een no-go omdat je dan de tv aan moet houden als je alleen radio wil luisteren.
Op de gewone Next wel een soundbaraansluiting.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer