IT'S SERVICE
Een paar weken geleden kocht in bij IT'S in Hoogezand een mp3 (sweex)speler met FMradio (stond op op de verpakking) Thuis gekomen heb ik de verpakking heel voorzichtig open gemaakt om de gebruiksaanwijzing te kunnen lezen. Deze bestond uit een cdrom,dus die heb ik uitgeprint . In de hele gebruiksaanwijzing werd met geen woord gerept over het gebruik van de radio (waarvoor ik hem grotendeels had gekocht) De hele gebruiksaanwijzing was sowieso heel summier maar 3 kantjes ,ik kon er niet zoveel mee.Ook het schermpje was vrij donker en ik kon het slecht lezen. Ik heb de winkel opgebeld om zeggen dat de gebruiksaanwijzing niets verhelderde over de radio die er toch echt inzat en dat ik hem graag wilde ruilen tegen een beter(duurdere cq ander merk) De muts uit de winkel zei dat dat niet ging omdat ik de verpakking al open had gemaakt. Hoe moet ik nu weten wat er op de gebruikerscdrom stond als in de verpakking niet open maak?Geen ruilen meer helaas. Its hoofdkantoor in Tilburg gebeld en daar werd mij gezegd dat ik binnen een paar dagen een telefoontje van de regiomanager zou krijgen.Ik wacht nog .2 weken later gemaild dat ik nog niets had gehoord en ik krijg gewoon geen enkele reactie.Gaat Its' met meer klanten zo om ,ik koop er in ieder geval nooit meer wat
Kijk en dit staat in hun voorwaarden, dus daar moet je je op beroepen.
Artikel 8 Ruilen en herroepingsrecht
8.1 U hebt de verplichting om de producten onmiddellijk na ontvangst de producten nauwkeurig te (doen) inspecteren. Wanneer de producten bezorgd zijn door de bezorgdienst van It’s en een van de goederen bij aflevering beschadigd blijkt te zijn, nemen wij dit product retour en zal een nieuwe bezorgafspraak met u worden gemaakt. Indien de producten bezorgd worden door Selektvracht en een van de goederen bij aflevering beschadigd blijkt te zijn dient u contact op te nemen met de consumentenservice van It’s.
Dus binnen 14 dagen zorgen ze voor terugbetaling, alleen zoals ik het heb begrepen is bij u die termijn al verstreken.
Bedankt voor uw antwoord en ja de termijn is al verstreken. Ik heb dat nummer ook gebeld (de tweede dag na aankoop) en zoals gezegd zou ik worden teruggebeld. Dit is niet gebeurd, ook op mijn mail wordt niet gereageerd . Dus als ze nu alsnog ooit nog eens reageren zal ik wel te horen krijgen dat de ruiltermijn is verstreken. Leuke jongens van Its.
Ik probeer de mijne wel aan iemand te slijten tegen een behoorlijk verlies maar bij Its zien ze mij nooit meer.
Hallo
Heb even gekeken op de Sweex site (www.sweex.nl)
In de handleidingen daar wordt ook niet gerept over een radio.
Ze zullen wel alleen de algemen MP3 handleiding leveren.
Maar als er 'FM' op de speler staat zal er wel echt een radio in moeten zitten. Maar dat moet je waarschijnlijk zelf uitzoeken (?)
Probeer eens via de Menutoets en vervolgens met de pijltjes toets of je FMRadio kunt vinden.
Vrgr. AF
hildehilde@ punt is dat u in de winkel zelf al had kunnen, lees moete kijken om een en ander te controleren. Het lijkt mij dat u weliswaar nog moeite kunt doen omdat "de muts u ook niet volledig heeft voorgelicht"maar u mogelijk niet waar kunt maken dat uw product niet aan de gestelde verwacting voldoet / lees gebruiksaanwijzing. Het donkere scherm had u in de winkel kunnen controleren / ontdekken.
Mogelijk dat één van de collega experts u meer uitgebreid kan voorlichten betreffende de gebruiksaanwijzing van het radiodeel. Zie eventueel:
http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828
als er op de verpakking staat "FM radio included" moet ik dan echt in de winkel de cdrom laten bekijken of er in de gebruiksaanwijzing ook wordt uitgelegd hoe de radio functioneert, lijkt me nogal omslachtig. En dan was daar de verpakking ook opengegaan en had ik daar een pc ter beschikking moeten hebben en veel tijd, want een papieren handleiding zat er niet bij
neen, bij winkels als It's is het aan te raden om niet een ingepakt product mee te nemen maar het voor betalen uit te laten pakken en voor te laten doen!! (Hoe lastig dat ook lijkt, dat moet u altijd doen om gedegen verhaal te kunnen halen).
Is het niet zo dat er in het snoer van de oordopjes een radiootje zit? vaak is dit bij de goedkoopste modellen wel zo. Je kunt dan alleen maar door drukken naar de volgende zender.
Verder lijkt het me goed dat u gewoon langsgaat in de winkel. Door gelijk het hoofdkantoor te bellen drijf je de boel op de spits. Waarschijnlijk is degene aan de telefoon een telefoniste geweest die onvoldoende kennis van zaken heeft. de verkoper in de winkel zal, als u het probleem duidelijk uitlegt, zeker willen helpen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
De Stichting Benadeelden Flexenergie echt of nep
Benaderd door de stichting om mee te doen aan een claim tegen Flexenergie. omdat ik ook meegedaan heb aan de stichting staatsloterij wat mij 70 euro heeft gekost en niets meer van gehoord is de vraag zijn het weer een stelletje slimme advocaten die snel rijk willen worden. Ik ben benieuwd zie onder deel van een email die ik vanmorgen kreeg.
De Stichting Benadeelden Flexenergie is een onafhan
...
Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer