hetklopt
door hetklopt Oct 17, 2016 om 16:31
Elektronica & tv

Journaal willen volgen in buitenland en rechtenbelemmering

Als ik in het buitenland het journaal rechtstreeks via internet op mijn iPad wil volgen, komt de mededeling dat dit niet kan wegen een beperking van de uitzendrechten. Later op de avond kan dit probleemloos via BVN. Vanwaar die eerdere beperking? Wachten op BVN kan hinderlijk zijn i.v.m. bijvoorbeeld de maaltijd.

1629 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2016 om 16:51
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Voor het uitzenden via BVN zijn de rechten aanwezig. Voor uitzenden via ipad niet. Geldkwestie. Kunt u niet opnemen?

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2016 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Samsung tablet kopen? iPad doet altijd vervelend.

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2016 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk.:-))

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2016 om 16:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[edit-red.]
Heeft u deze vraag ook al eens aan BVN gesteld?

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2016 om 17:14
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Rechtstreeks kijken lukt (mij) wel op Samsung tablet maar.... ik loop in het buitenland dan 9 uur "achter". Misschien daarom?

hansje klein
door hansje klein - Oct 17, 2016 om 17:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geen idee.....maar op tv zijn de publieke nieuwsuitzendingen gratis zoals ZDF, ARD en zelfs RTL-4.

me
door mein33 - Oct 17, 2016 om 17:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hetklopt,

Heeft u al bij de NOS geïnformeerd waarom u de mededeling over "rechtenbelemmering" krijgt als u naar het Journaal wilt kijken in de tijdspanne die u het beste uitkomt.
"Het klopt" dat u het via BVN wel kunt bekijken aangezien deze uitzendgemachtigde speciaal voor de Vlamingen en Nederlandstaligen de uitzendingen over de grenzen heen verzorgd.
Wat is er overigens mis met "het bordje op schoot" aangezien het wel vaker voorkomt dat een uitzending die je graag wil zien nou toevallig samenvalt met nuttigen van de maaltijd en dat niet alleen buiten de landsgrenzen.
Natuurlijk "kan" het hinderlijk zijn als je het zo ervaart, maar het hoeft niet zo te zijn.  ;-))

Cookies
door Cookies Oct 17, 2016 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bordje op schoot + t.v. kijken = multitasken en daar hebben mannen moeite mee. Dat moet jij toch weten?

tenormin
door tenormin Oct 17, 2016 om 18:09
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dienblad met bolletjes, lekker stabiel op de knieën, nieuws kijken en eten. Geen last van mannen die waar dan ook moeite mee hebben. Laat ik het enkelvoud gebruiken: man.

me
door mein33 Oct 17, 2016 om 18:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Multiwat ????? Kweet nie eens watalsdattet betekenentd, hoe motikket dan kenne wete ov ikket danwel of nie mot kenne wete of ik der een prebleem mee hep of nie ?
Kga nou maar ff mettet borregie op schoot, smakelijk en nog een prettige voortzetting ;-))

Cookies
door Cookies Oct 17, 2016 om 18:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geinig!

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2016 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag het de NOS.

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2016 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een deel van onze programma's mag in verband met uitzendrechten niet uitgezonden worden in het buitenland. Hierdoor kun je de NPO-app niet downloaden in het buitenland en kun je ook de livestreams niet afspelen. Wanneer je de livestream probeert af te spelen, krijg je de volgende melding te zien: “Voor deze aflevering geldt een rechtenbeperking. Het is daarom niet toegestaan om vanaf uw geografische locatie naar deze aflevering te kijken."

BVN, de publieke televisiezender voor Nederlanders en Vlamingen in het buitenland, is wel buiten Nederland te bekijken. Via de website www.bvn.tv kun je de livestream van BVN afspelen, waar je een geselecteerd aanbod kunt zien van onze programma's en de programma's van VRT.

Bron: http://help.npo.nl/vragen/69

ja
door janf43 - Oct 17, 2016 om 20:50
733 Antwoorden / 0 Vragen

Met welke app of welke website wilt u kijken en welke provider heeft u? Als u de Horizon Go app van Ziggo gebruikt dan loopt u inderdaad tegen dit probleem op. Ziggo heeft alleen uitzendrechten in Nederland. Dat geldt ook voor andere providers.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 18, 2016 om 00:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is heel makkelijk te ondervangen.
U installeert de app "Finch vpn"  op uw ipad.
Om dit een maand te gebruiken betaald u ongeveer €1,30.
U start Finch op en kiest uit de serverlijst een Nederlandse server. U drukt op connect en start dan het tv kijken.
De Nos  Rtl, Sbs denken nu dat u in Nederland zit en u kunt alles zien.
Wij kijken tijdens de vakantie vaak via de laptop en begin van de vakantie log ik in met Finch en sluit dit pas eind van de vakantie af.  U kunt natuurlijk gewoon mailen en internetten  en Facebook checken als u Finch in gebruik heeft.

Ik heb meerdere van deze VPN programma's geprobeerd maar deze is eenvoudig en snel.
Diewilik