pa0wgk
door pa0wgk Jul 29, 2008 om 10:52
Elektronica & tv

Jumbo universal remote

Hallo kan iemand mij helpen voor de code van de jumbo universal remote afstandbediening voor de samsung kabel receiver DCB H360

Kan nergens een code hiervoor vinden.Er staat in de beschrijving geschikt voor de meeste cable en sat receivers.

Willem.

6859 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 11:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hij gaat de code zelf zoeken;

--Start by turning on the device that you want to program.
(1) Press & release the device button that you want to program, lets say "VCR" LED will flase once
(2) Press & hold the "CODE SEARCH" button until the LED stays on.
(3) Press and release the POWER button. Point the remote at the device.
(4)The LED will flash as the remote is searching for the code.
(5) As soon as the device turns off press and release the "ENTER" button.
The remote should NOW be programed

http://www.blurtit.com/q717681.html

pa0wgk
door pa0wgk - Jul 29, 2008 om 12:25
52 Antwoorden / 3 Vragen

Hi Stacey.

Helaas ik heb een andere de code search button is hier een SET knop.Hier moet je twee keer opdrukken dan kan je iedere keer op de knop Aan drukken net zolang tot(je een ons weegt)dat de goede code er is .Wel dat kan dus wel duizende keren zijn.Hij werkt niet met auto search.Vandaar dat ik graag die code zo zou willen ik heb alle subs al geprobeert tv werkt prima maar de cabel tuner helaas niet.

Groetjes Willem.

pa0wgk
door pa0wgk - Jul 29, 2008 om 13:05
52 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas Dirck geen reactie van de dcb h360

Ik heb op internet ook al gekeken 051 zou op div cabel receivers werken maar dus niet op de samsung.

Jammer mijn vrouw ziet slecht en zou het een mooie uitkomst zijn,maar ja voor zo'n 6 euro val je geen buld.

We blijven zoeken .

Groetjes Willem.

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 13:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb helaas geen code kunnen vinden, bij mijn universele ab staat ook geen code voor een Samsung kabel receiver ;-(

Wellicht een ander ab aanschaffen ?

n      ---Ik heb net een Logitech Harmony afstandsbediening aangeschaft en werkt prima met deze decoder en al m'n andere aparatuur  ----  Samsung DCB-H360R digitale decoder - reviews van consumenten

En of je hier wat mee kunt ??

--kreeg ik bericht van Samsung dat de DCB-H360R de code 013 heeft, zodat deze met de afstandsbediening van de tv bediend kan worden. En dat werkt, d.w.z. de basisfuncties doen het, teletekst e.d. niet---- (van hetzelfde forum)

Succes,

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 13:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Het bovengenoemde forum was 20 juli jl nog actief, je kunt wellicht je vraag daar nog eens proberen beantwoord te krijgen

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 13:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Om welke afstandsbediening gaat het precies?

Heb je misschien een foto?

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 13:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Deze als ik het goed heb;

Jumbo Universal Remote

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 13:48
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer eens: 014 of 034

pa0wgk
door pa0wgk - Jul 29, 2008 om 13:52
52 Antwoorden / 3 Vragen

Het is de jumbo universal remote.

maar de meeste zijn iets anders ik kan geen foto vinden dan waar links boven de search knop zit hier is dat een SET knop toch iets anders dan de meeste jumbo's universal's hij ziet er verder het zelfde uit alleen deze is niet auto te programeren

Ik ga zeker bij kieskeurig ook een vraag stellen je kan maar nooit weten.

In iedergeval hartelijk dank voor het mee zoeken.

Willem

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 13:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat dacht ik eerst ook, maar deze heeft een Code Search knop.
Er is nog precies zo'n afstandsbediening, maar die heeft op die plaats een Set knop zitten, alleen daar zit niet een Cable functie op.

Jumbo Universal Remote Control  (Set knop)

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 13:56
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Tegelijk gepost met mijn laatste reactie zie ik.

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 13:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Code search button discovers device codes automatically-- staat bij ab met Set knop

Search Zit rechts onder aan/uit knop volgens mij(beetje onduidelijk leesbaar), dus zouden beide apparaten hetzelfde moeten kunnen (staat ook zelfde bij aangegeven)

pa0wgk
door pa0wgk - Jul 29, 2008 om 13:59
52 Antwoorden / 3 Vragen

Ja Dirck die lijkt er bijna op met de set knop alleen alles onder de set knop is weer het zelfde als die met de search knop niet al die gekleurde toetsen daar onder alleen maar een rood vierkantje de onderste rij en een groen driehoekje de 2 de van onder.

Er zijn er dan toch meer type's van er staat geen cab knop wel sat maar volgens de beschrijving zou hij ook de meeste kabel aan kunnen ,maar we zoeken wel verder .

Willem

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 14:31
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb nog een paar codes gevonden, ik weet niet of je 3 of 4 cijfers in moet toetsen, maar zal ze hier allemaal even neerzetten.

4-cijfers, Samsung:
Cable: 0474, 0494
Sat/dtv/webtv: 0583, 0594, 0613, 0616, 0619
Dvr/Cable Combos: 0506

3-cijfers, Samsung:
Cable Box: 394, 414, 474, 494
Sat/dtv/webtv: 583, 594, 613, 616, 619
Dvr/Cable Combos: 506

Hoop toch dat er 1 bijzit die gaat werken. ;-)
Veel geluk.

pa0wgk
door pa0wgk - Jul 29, 2008 om 14:52
52 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas Dirck jammer ,ik denk niet dat deze afstandbediening het zal doen.Overgens als ik met de hand programeer door iedere keer op de aan/uit knop te drukken zie ik wel dat af en toe de ledjes van de samsung aan gaan ,dat doen ze ook met de orginale afstand bediening,dat zou er op duiden dat het apperaat wel iets ontvangt maar de code niet juist is.overgens kan die jumbo dacht ik gelezen te hebben tot 4 code's aan bij 3 code's blijft het ledje nog aan en moet je op sat/aux/vcr of tv drukken bij 4 code's gaat het ledje uit en moet je ook bevestigen met sat of die andere

Hee nog bedankt voor de moeite we gaan lekker verder met klikken Je kan maar nooit weten.

Groet Willem

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 15:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Deze 2 staan erboven niet bij, misschien......

pa0wgk
door pa0wgk - Jul 29, 2008 om 15:16
52 Antwoorden / 3 Vragen

Bijna ik zal de toetsen opschrijven van boven naar beneden en van links naar rechts

set------aan/uit ** audio-seleck/ok-menu-lcr-ls uit/aan**tv-av-vcr-aux-sat**123-up-+ch**456-down-ch-**789-left-+vol**11-/-- -0/10-favch-right-vol-**<<-gr>->> G-B**rec-roodvierkantje-II -r-y

ik hoop dat je het kan lezen de ** is volgende regel naar beneden