djintara
door djintara Feb 24, 2010 om 20:32
Elektronica & tv

Kaarsvet in vaatwasser

Ik ben zo dom dom dom dom dom geweest )-: .
Ik had in de tuin een bakje staan en omdat de sneeuw nu weg is dacht ik... ik spoel hem even af en doe hem in de vaatwasser. Wat blijkt nu?? het schijnt dat er een kaars of kaarsen in hebben gestaan die hebben gelekt. Dat was heel mooi verdeeld geraakt over de bodem..... Je begrijpt misschien waar ik heen wil... dat kaarsvet is opgelost, dat wel, maar nu zit dus de leiding (?) afvoer(?) met dit kaarsvet. Dom dom dom maar... heeft iemand hier een tip voor?? anders dan : vaatwasser weggooien? Dank alvast!! Marja

19653 13 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 24, 2010 om 20:42
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Als er niks meer in de machine zit, dan heeft de pomp dus alles weggespoelt. Ik neem aan dat het water op dat moment dusdanig warm was dat het vet min-of-meer opgelost was in het water. Als uw machine nog werkt zou ik me niet echt zorgen maken. Wellicht nu een keer leeg laten draaien op de hoogste temperatuur.

kiran
door kiran - Feb 24, 2010 om 20:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@djintara

Ik zou zeggen: liters heet water!
Heb er nog wel een linkje over gevonden.
Misschien kan je wat met de tips. (stukje scrollen) Succes!

Klik hier

toolboy
door toolboy - Feb 24, 2010 om 21:32
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=kiran schreef op woensdag 24 feb 2010, 20:43]@djintara

Ik zou zeggen: liters heet water!
Heb er nog wel een linkje over gevonden.
Misschien kan je wat met de tips. (stukje scrollen) Succes!

Klik hier

Dit is en goede tip maar ter aanvulling:Vul de machine met zeer heet water vervolgens op afpompen zetten en na 30 sec uitzetten,30sec uit laten en vervolgens weer aanzetten.
Dit opdat het hete water de kans krijgt om het vet op te lossen in de labirinten en vervolgens na oplossen kan weg spoelen.

T

ma
door mago1 - Feb 26, 2010 om 13:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kiran schreef op woensdag 24 feb 2010, 20:43]@djintara

Ik zou zeggen: liters heet water!
Heb er nog wel een linkje over gevonden.
Misschien kan je wat met de tips. (stukje scrollen) Succes!

Klik hier

Ik weet niet of je de mogelijkheid heb om hem aan te sluiten op de warmwaterkraan,
daar er met warm water te vullen ook gelijk het labirint als eerste wordt schoon gespoeld en dan gelijk op de hoogste temperatuur laten draaien met soda dat ontvet gelijk goed.

succes, Mario

bennieol
door bennieol - Feb 26, 2010 om 23:38
64 Antwoorden / 3 Vragen

als hij helemaal verstopt is dan moet de machine los proberen met een feun gelijkmatig alles heet maken dus de feun niet op een plek houden en dan spoelen met warm water

lenyenfred
door lenyenfred - Feb 27, 2010 om 09:56
93 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Djintara,
Weet niet, of het kaarsvet voorbij de pomp is gekomen, maar de verstopping kan ook dan in de afvoerslang zitten.
Door de lengte van de slang koelt het daar af en dan stolt het kaarsvet.
Probeer dan de slang af te koppelen (als dat kan) en als je een tuin hebt, ga dan de slang dusdanig bewegen, dat het kaarsvet breekt. (en giet hem leeg)
Als er eenmaal een doorgang is, dan heb je kans dat het hete water de rest doet.
Als je bij de pomp kunt komen, voel dan ook, of daar nog resten zitten.
Laat in geen geval een programma draaien, want als de pomp niet meer werkt, dan zit je met een hoop water in je machine.
Veel sterkte er mee.

mi
door midas - Feb 27, 2010 om 17:25
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bennieol schreef op vrijdag 26 feb 2010, 23:38]als hij helemaal verstopt is dan moet de machine los proberen met een feun gelijkmatig alles heet maken dus de feun niet op een plek houden en dan spoelen met warm water

Wat is in hemelsnaam een feun???

stacey
door stacey - Feb 27, 2010 om 20:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is in hemelsnaam een feun???

Fries voor föhn ? ;-)

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 28, 2010 om 20:51
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 27 feb 2010, 20:07]

Wat is in hemelsnaam een feun???

Fries voor föhn ? ;-)

Kijk, dat is nu gewoon grappig!

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 28, 2010 om 20:54
632 Antwoorden / 58 Vragen

Hoi Djintara,

Ik zou gewoon een vaatwasmachine-tablet (dreft of zo) met een goede vetoplosser in het bakje doen en de vaatwasser op de heetste stand aanzetten.
Volgens mij moet het dan wel opgelost (letterlijk en figuurlijk) zijn.

Succes.

Wilma.

djintara
door djintara - Feb 28, 2010 om 22:47
31 Antwoorden / 11 Vragen

LIEVE LIEVE LIEVE ALLEMAAAAAAAL,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik heb mogelijk een virus in computer,.. de ene keer doet ie het wel... dan weer niet, en NU doet ie het gelukkig wel. (nou ja, kan ik onder een ander "kopje" wéér een vraag gaan stellen, hihi).

Allemaal, hééél hartelijk bedankt voor jullie tips. Ik von het zó vreselijk lief. Zo nel al kreeg ik adviezen van jullie.

Wat heb ik gedaan??? Nog voordat ik de eerste tip kon lezen, viel de computer uit. Ik heb water gekookt en een paar flinke klompen soda in de machine gedaan. Daar overheen het loei-hete water. Er bleef water in staan, het liep niet weg. Toch na een half uur dit nogmaals herhaald. En er kwamen stukjes kaars boven drijven. Die eruit gehaald en met een theedoek in de machine het water opgeomen zodat ie droog was. Ik had zo de pest erin (blurp).. heb een vaatwastablet genomen en dacht.. ik probeer het gewoon. Doe wel telkens de deur open om te kijken of het water niet halverwege die deur staat. Nou.... op een gegeven moment hoorde ik hem pompen en ik hoorde gegorgel en een soort geslurp. Durfde gewoon niet de deur open te doen, want het leek erop dat-ie het deed. Nou, toch die deur open gedaan.. en.... pfffff het water was weg. Whoeaaa, ik heb 2 x het heetste programma gedraaid , voor álle zekerheid (ging pas heeeel laat naar mn bed) en beide keren slurpte hij gewoon het water weg. Toen -om een uur of 1 snachts- een lekker bakkie gezet en getoost op jullie lieve aangeboden tips en de vaatwasser! Nogmaals, Hartstikke Bedankt!! marja.

djintara
door djintara - Feb 28, 2010 om 22:50
31 Antwoorden / 11 Vragen

excuses voor de taalfouten. Ben door de storm vanmiddag een lens verloren en kan mijn bril niet vinden. Zit nu met mn neus bovenop het scherm om geen fouten te maken. (-:

kiran
door kiran - Mar 1, 2010 om 02:00
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@djintara

Wat een verhaal! Lekker bezig geweest dus. Fijn dat het weer voor elkaar is.
En taalfouten? Leest men wel overheen hoor.
Dat van de lens .... haha .... heel herkenbaar.

Hoop niet dat je komt vragen: 'komen jullie ff helpen zoeken' ....... ;)

Mogelijk virus: zou mbam eens laten scannen.
Klik hier