Kabel of niet?
Hallo allemaal.
Heb momenteel Canal Digitaal en geen kabel.
Telkens, bij slecht weer, heb ik geen ontvangst.
Ben echt een leek.
Is het verstandig om kabel-tv erbij te nemen, zodat ik wel bij slecht weer ook ontvangst heb?
Kan mij iemand adviseren?
Dank U wel.
Met vriendelijke groet,
Marianne.
Bij zware buien en dat hoeft niet per se boven uw hoofd te zijn zijn er storingen in het beeld. En dat is gewoon logisch.
Ook bij zwaar onweer en/of bliksem kunt u even storing hebben. Maar om daar voor nu nog kabel ernaast erbij te nemen?
Zo vaak komt dat niet voor.
Als u meer storingen hebt, staat de schotel wellicht niet helemaal goed uitgericht. Dat kunt u testen door te kijken naar de ontvangst kwaliteit in het menu.
Dat is wel mogelijk maar dan moet je wel aangesloten kunnen worden op de plaatselijke kabelaar.
Je kunt niet zo maar beslissen om "even kabel te nemen".
Je schrijft dat je alleen bij slecht weer geen ontvangst hebt.
Misschien een grotere schotel?
Neem aan dat je nu een 60cm schotel hebt?
Last van boomtoppen, die gegroeid kunnen zijn in de loop der jaren, die bij slecht/nat weer het signaal blokkeren/reflecteren?
Dubbele abonnementskosten sowieso en wanneer is het zodanig slecht weer dat u continu er last van heeft.
Zouden ook andere abonnees van Canal Digitaal daar ook last van hebben? Het kan inderdaad lokaal bij u het geval zijn dat de afstelling dusdanig is dat het bij u fout gaat met de ontvangst bij slecht weer.
Marianne, heeft u al hierover (telefonisch) gesproken met Canal Digitaal en hebben zij geen oplossing?
Hallo allemaal,
Dank U wel voor de reacties.
Bij Canal Digitaal wordt aangegeven om de schotel opnieuw te laten richten.
Hierop heb ik een sateliet-monteur gebeld, die zei dat dat onzin is.
Al jaren heb ik Canal Digitaal, maar er eerder nooit last van gehad, de laatste tijd erg veel.
Met vriendelijke groet,
Marianne.
U kunt zelf controleren of het nodig is op uw ontvanger. Via menu en dan kunt u de percentages zien van de ontvangstkwaliteit.
Een schotel kan natuurlijk een beetje vergaan, maar dat hoeft niet. Eerst zelf controleren, voordat u eventueel kosten maakt.
Hallo Tijger1.
Dank U wel voor Uw antwoord.
Ik heb het nagekeken, de kwaliteit staat op 81%, moet die op 100% staan?
Met vriendelijke groet,
Marianne.
Er worden twee waardes aangegeven. In ieder geval was de zo in mijn apparaat. Volgens mij ontvangststerkte en ontvangstkwaliteit. Of termen van gelijke strekking.
100% Is meestal niet het geval, maar boven de 90% moet u toch wel hebben. Had zelf meestal 95 tot 97 %.
Bekijk dat eens ook op meerdere zenders. Als dat overal onder de 90% is, dan kunt u ook eens de zenders er opnieuw laten inlopen en daarna die percentages opnieuw controleren. Geen verbetering?
Kijk dan ook eens naar de aansluiting van de kabel. Misschien hebt u wel met het toestel geschoven en is de aansluiting niet helemaal meer goed. De kabel opnieuw aansnijden en in de connector plaatsen, kan ook nog helpen. Zeker als dat al jaren zit.
Ik weet niet of u makkelijk bij uw schotel kunt komen, maar u zou hetzelfde, dus de kabel opnieuw aansnijden ook bij de kop op de schotel kunnen doen.
Als dat allemaal geen echte verbetering van de percentages oplevert, dan de schotel opnieuw laten uitrichten.
Zoals Gompy ook schrijft, wellicht is er een boom in de zichtlijn van de schotel gegroeid, dat dus ook controleren. Er hoeft maar één tak heen en weer te gaan en u hebt storing.
Succes met het opsporen.
Hallo tijger1.
Er staat niveau 76%
En dus de kwaliteit 81%
Het is bij alle zenders zo.
Van een tak of boom is geen sprake, want die zijn er niet.
Ik zal de zenders opnieuw instellen en dan nog eens kijken.
Mocht het nog zo zijn, dan moet ik maar iemand laten komen voor die kabels.
Heel hartelijk dank voor Uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Marianne.
Die percentages zijn beslist te laag. Dan hoeft er maar iets te zijn en u hebt storing.
U zou ook aan die schotel monteur die percentages, na het opnieuw installeren van de zenders, als ze dan nog zo slecht zijn, kunnen doorgeven. En dan eens horen wat hij zegt.
Succes.
Probeer ook eerst nog eens een harde reset. Haal de stroom van de decoder en tv af gedurende 1 minuut. Als u dan alles weer activeert installeert de decoder automatisch alle zenders opnieuw.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer