Kan ik de aanschaf van een interactieve HD recorder nog annuleren?
Sinds 1 aug heb ik een interactieve HD-recorder. (iHDr) Meteen al problemen. Dit heb ik meteen gemeld via het contactformulier van 'Mijn Ziggo' en aangegeven dat ik alles wil annuleren. Ziggo geeft hier geen gehoor aan. Dragen alleen een oplossing aan. Die overigens niet werkt!!
Nu heb ik nog steeds problemen met de iHDr en heb dit opnieuw aangegeven en meteen gemeld dat ik af zie van de aankoop van het apparaat. Ik zou dit alleen binnen 7 dagen kunnen. Oké.... daar heb ik begrip voor maar ik heb dit ook al gedaan op de dag dat ik het apparaat binnenkreeg. Ziggo wilde dit toen ook niet. En nu na 20 dagen kan het dus niet meer. Maar volgens mij heb ik de iHDr nog niet betaald dus heeft er nog geen koop plaatsgevonden. Ik heb immers wel getekend voor ontvangst en eigenlijk bevestigd dat ik het apparaat wil kopen. Ik wil hier nu vanaf maar Ziggo weigerd en zegt dat ik de help-desk moet bellen voor een ander apparaat omdat dit binnen de garantietermijn valt.
Kan ik de aankoop van de iHDr nog annuleren of zit ik nu aan iets vast wat ik niet meer wil??
PS
In mijn eerste mail van 1 aug. jl had ik ook al aangegeven om 'Alles-in-een' van Ziggo te annuleren. Ook hier wilde Ziggo niets van weten.
Hallo sjefkuh,
.....Ik wil hier nu vanaf maar Ziggo weigert en zegt dat ik de helpdesk moet bellen voor een ander apparaat omdat dit binnen de garantietermijn valt......
Tja, daar hebben ze gelijk in.
Je kunt nu niet meer annuleren. Dat je nog niet betaald hebt heeft hier niets mee te maken.
Zou dus maar contact opnemen met die helpdesk en om een ander apparaat verzoeken.
Suc6
Hoi Edrick3,
ik mag aannemen als ik meteen aangeef dat het apparaat niet goed is en het meteen wil annuleren (binnen de wettelijke 7 dagen) dat Ziggo hier gehoor aan hoort te geven!
Doordat Ziggo dit heeft geweigerd en na 3 weken nog steeds problemen zijn kan het toch niet zo zijn dat ik aan iets "vastzit" wat ik allang niet meer wil?
Als je alles binnen die 7 dagen had terug gestuurd had het wel gekunt, maar nu ben je te laat en zul je het contract uit moeten zitten.
Je kan wel vragen om omruilen van de recorder als hij niet goed werkt.
[quote=sjefkuh schreef op maandag 20 aug 2012, 19:14] Maar volgens mij heb ik de iHDr nog niet betaald dus heeft er nog geen koop plaatsgevonden. .
Wel erg simpel, gewoon niet betalen en dan heb je al die tijd nog bedenktijd omdat je het nog niet gekocht zou hebben ?
@sjefkuh,
Jawel, maar dan had je meteen actie moeten ondernemen.
Zou dan nog eens duidelijk aangeven naar Ziggo dat je per 1/8 geannuleerd hebt.
Hopelijk heb je een kopie van het contactformulier als bewijs.
Suc6
Hallo sjefkuh,
Dit is inderdaad erg vervelend. Je zou inderdaad zoals de anderen ook aangeven binnen 7 werkdagen moeten aangeven dat je de decoder niet wil, en dat je je geld terug wil.
Om toch te kijken of wij wat voor je kunnen betekenen wil ik je vragen om je klantgegevens (klantnummer, postcode en huisnummer) op te sturen naar het volgende mail adres: ziggowebteam@ziggo.nl
Met als onderwerp: Webcare: Kassa || Kan ik de aanschaf van een interactieve HD recorder nog annuleren?
Dan ga ik kijken wat ik nog voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Misschien een hele rare vraag en waarschijnlijk ook totaal offtopic;
Maar welk probleem heb je met de decoder?
Wat het ziggo webteam zegt klopt niet helemaal natuurlijk. De wettelijke bedenktijd is geregeld in Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Artikel 7:46d lid 1 bepaalt dat de termijn zeven werkdagen is. Artikel 7:46i lid 6 bepaalt dat die termijn voor overeenkomsten tot het verrichten van diensten begint te lopen vanaf het sluiten van de overeenkomst.
Echter....... Je hebt een product afgenomen dat niet functioneert zoals het behoort te doen. Dit heb je gemeld, probleem opgelost. Vervolgens heb je nu weer een probleem, je stelt de nu leverancier in de gelegenheid het probleem binnen een redelijke termijn te verhelpen (zeg 14 dagen) is het probleem dan niet verholpen dan kun je de overeenkomst wegens wanprestatie en nonconformiteit ontbinden.
@ Ziggowebteam,
ik had voor dat ik hier de vraag had gesteld al contact gehad via het contactformulier. Meteen op de dag van aflevering heb ik omdat apparaat niet goed functioneerde het hele zaakje geannuleerd. Zoals zo vaak werd dit geweigerd. Je kan je overal op abonneren maar niet annuleren.
@Lekkerisdat,
Problemen met de iHDr zijn oa:
* Het zappen duurt te lang. Soms wel 1 minuut!
* Het geluid valt regelmatig weg. (Zachter)
* Interactieve tv (waarvoor ik het apparaat heb aangeschaft) werkt heel slecht. Regelmatig dat de catalogus (om films te kijken) niet word geladen.
* Word de catalogus wel geladen dan blijft het vaak hangen bij een film die je niet wilt zien zonder dat je het door hebt. En als je dan een andere film wilt kijken speelt het dus de film af waarop de "tekst" is blijven hangen.
En dit duurt dan uren voordat het weer normaal werkt.
Nee geef mij maar een simpele digi ontvanger. Hoef geen interactieve tv meer. Mij te veel ergernissen.
Snap nu ook wel waarom dat ding maar €99 kost ipv €459. ;-)
Ik heb ook de ervaring dat ze niet reageren op mail via de site van Ziggo. Heb ze verzocht om schriftelijk te reageren maar pas na een aangetekende brief kwam een e-mail van 2 regels zonder echt op het probleem in te gaan en zonder excuus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer