Kapotte radio/CD kan niet geruild worden omdat doos er niet meer is
een radio CD speler gaat kapot na een week (valt onder de garantieperiode) maar winkel geeft niet thuis omdat de verpakking ontbreekt, maar het gaat hier toch om een goed werkend product?
Een niet goed werkend product zal u bedoelen maar terzijde. Omruilen is geen optie meer want u heeft de speler in gebruik genomen maar repareren van de speler dient kosteloos te gebeuren.
Dat ruilen zonder verpakking niet mogelijk is lijkt me logisch. Dat staat ook altijd in de retourvoorwaarden. En het is natuurlijk ook best wel logisch. Wat heeft een leverancier aan een geretourneerd product zonder verpakking?
Wat heeft een leverancier er aan om een kapot product door te verkopen in de oorspronkelijke verpakking?
Misschien kunt u een reparatie voorstellen, want de winkel heeft de doos echt nodig om hem om te ruilen zou je zeggen.
Ruilen kan alleen als de winkelier dat toestaat, maar hij moet natuurlijk wel gewoon het mankement repareren. Maar u heeft dus niet bij voorbaat recht op een nieuw apparaat
Als garantie inhoudt dat je altijd de verpakking nodig hebt dan staat je berging vol met lege dozen na een tijdje, dus klinkklare onzin.
Het apparaat moet gewoon terug naar de leverancier en die moet zoregen voor reparatie en als dit niet kan vervanging.
Bij de meeste fabrikanten wordt niet eens meer gerepareerd maar gewoon vervangen omdat reparatie meestal te duur is.
Je hebt alleen wel heel snel de verpakking weggegooid , ik bewaar het altijd wel een maand of twee.
Dus gewoon terug naar de leverancier om het te laten repareren want daar heb je recht op en hij moet bekijken wat er dan gedaan dient te worden.
Het betreft hier geen ruiling, maar een defect dat onder de garantieperiode valt. De winkel moet dus de garantie naleven en het apparaat gaan repareren. Daarvoor heb je de doos niet nodig. Het apparaat heeft nl. toch eerst gewerkt, maar is later kapot gegaan. Pas als na onderzoek(door de winkelier) blijkt dat het apparaat niet gerepareerd kan worden kunt u een nieuw apparaat terug verwachten of het aankoopbedrag retour krijgen.
Alleen bij ruiling is de doos nodig en mag het apparaat niet eens zijn uitgepakt. Defect zijn heeft hier niets mee te maken.
Maak dit dus duidelijk aan de winkelier.
Voor garantie maakt het niet uit of de originele doos erbij zit.u heeft garantie op het product, niet op de verpakking.
De verkoper blijft verplicht de speler te repareren of om te ruilen tegen een deugdelijk produkt of uw geld terug te betalen
het betreft namelijk geen ruil omdat u het geen passend product vindt maar omdat het defect is.
het is aan de verkoper aan te tonen dat dit door uw wchuld is veroorzaakt. Anders moet hij het aannemen ter ruil, voor reparatie,
of innemen en geld terug
CD speler dient onder garantie gerepareerd te worden. Overigens koop je in de winkel een produkt en niét de verpakking dus indien van toepassing zou een produkt zonder verpakking geruild cq teruggegeven moeten kunnen worden. Staat ergens in het BW.
als t nog maar zo kort geleden is: ff in de papiercontainer duiken, waar ie ms in ligt, en dan eventuele stukken ff aan mekaar plakken met plakband.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer