re
door reitsmafiets May 13, 2007 om 13:01
Elektronica & tv

Kwaliteit Mini HIFI

Ik heb de intentie een mini HIFI aan te schaffen. Mijn voorkeur heeft een HIFI met DVD. Heeft iemand testresultaten van diverse merken zodat ik een goede keus kan maken?

Groet,
Reitsmafiets

417 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2007 om 13:09
16960 Antwoorden / 202 Vragen

de meeste apparaten zijn tegenwooredig goed, de geluidskwaliteit is namelijk niet afhankelijk van de grootte van ontvanger/versterker maar van de kwaliteit van de luidsprekers.

bu
door buitenkamp - May 14, 2007 om 12:54
49 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Er zijn veel zogenaamde 3.2.1 sets in de handel. Bekenste daarin is het merk Bose. Naar mijn mening de set met de beste geluidskwaliteit in dit soort. Mijn advies: Neem een dvd of cd mee naar een winkel waar een ruim assortiment is en test er verschillende sets mee.  Het is maar net wat U er voor uit wilt geven, en hoe hoog U eisen zijn. Geluid is nl heel persoonlijk. Let bij U keuze ook op de mogelijkheden. Wilt U bv met de set ook kunnen opnemen? Daar heeft sony een goede set in.

Goedkoop zijn er ook mini sets met dvd, een goede daarvan is philips, kost ongeveer 250.-. Maar dan zou ik liever twee losse apparaten kopen. Geluidskwaliteit is vrij mager.

Succes!

gr Ron

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2007 om 10:34
16960 Antwoorden / 202 Vragen

bose verkoopt dus luidsprekersets (en geen mini sets) in alle soorten en maten, aan te sluiten op welke set dan ook. Een ander goed merk is B&W.

bi
door biosbart - Sep 14, 2007 om 16:18
9 Antwoorden / 10 Vragen

Kortgeleden heeft TEAC goed gescoord bij een vergelijkende test tussen
mini hifi's. Super goed geprijsd, mooi geluid, Digitale radio, usb
aansluiting en dvd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 14, 2007 om 17:27
16960 Antwoorden / 202 Vragen

hallo biosbart@ u heeft mogelijk niet gezien dat de vraag uit mei dateert en de set al lang wel gekocht zal zijn. De datum staat rechts boven. Welkom op de site.