Lekbakje Nespresso
ik heb problemen met mijn Nespresso-apparaatje.
het opvangbakje loopt binnen de kortste keren vol met water.
als ik Nespresso bel krijg ik alleen te horen dat dit normaal is, en dat ik dan de handle achterover moet houden om de lucht er uit t krijgen.
mij lijkt t niet normaal.
= meer het paard achter de wagen spannen.
een apparaat moet het toch uit zichzelf goed doen, zonder problemen lijkt mij.
ik ben benieuwd of anderen er ook last van hebben, en wat er aan te doen is.
Ik ken de Nespresso machines niet, maar bij de espresso-apparaten die ik heb gehad gebeurde dit ook. Het water wordt onder hoge druk door de koffie heen geperst, en na afloop wordt het water via een klep afgevoerd om de druk van de koffie te halen. Doe je dat niet, dan blijft de koffie doorsijpelen.
[quote=jorisw schreef op woensdag 6 mrt 2013, 15:05]Ik ken de Nespresso machines niet, maar bij de espresso-apparaten die ik heb gehad gebeurde dit ook. Het water wordt onder hoge druk door de koffie heen geperst, en na afloop wordt het water via een klep afgevoerd om de druk van de koffie te halen. Doe je dat niet, dan blijft de koffie doorsijpelen.Helemaal correct alleen kan ik mij niet voorstellen dat het bij nespresso zo ook werkt.
Aangezien daar de cupjes, vloeibare ingedikte 'koffie' bevat en dit enkel gemend hoeft te worden met heet water.
bedankt voor de reakties.
jorisw, als ik jou goed begrijp dan zou ik precies zoveel water in het apparaat kunnen doen als nodig is voor 1 kopje. dan zou er geen resterend water afgevoerd hoeven worden, klopt dat ?
verder vertelde men bij Nespresso aan de tel, dat ik het waterreservoir moet vullen zonder een cupje in het apparaat te plaatsen, en dan op de knop drukken net zoals wanneer ik koffie tap, maar dan ondertussen de hendel ver achterover drukken, dat zou m ontluchten.
maar ja, bij een volgend kopje krijg je weer t zelfde probleem: waterbakje loopt vol.
en moet ik dus steeds opnieuw ontluchten.
ik blijf t niet normaal vinden.
lekkerisdat, ik heb dan andere cupjes dan jij denk ik, want bij mij zit er echte koffie in de cupjes.
Beste meneer of mevrouw Blok,
Dit is niet normaal. Ik heb het ook gehad met mijn Nespresso apparaat (na het gebruik van Douwe Egberts cupjes). Iedere keer die lekbak vol. Uiteindelijk hebben ze het apparaat opgehaald en bleek de hendel stuk te zijn.
Nu gebruik ik weer cupjes van Douwe Egberts en krijg ik hetzelfde probleem. Ook loopt de koffie niet goed meer door. Ik weet niet of u ook de cupjes van Douwe Egberts wel eens gebruikt in uw apparaat, maar ik geloof niet dat het apparaat daar tegen kan.
Hoe dan ook; uw apparaat is ook kapot en dient mijn inziens gemaakt te worden.
Welk apparaat/type heeft U? Wij gebruiken al geruime tijd de Citiz met uitsluitend Nespresso cups, probleemloos.
Als laatste handeling spoel ik altijd het apparaat door zonder cup en open de handel dan, geeft een klein beetje restwater, handel neer en spanning van het app. Vollopen van het lekbakje is niet normaal dus maar ligt mogelijk aan het niet goed aansluiten van de DE cups. Probeer het eens met het origineel en kijk of het probleem dat opgelost is.
Ikzelf heb de citiz en milk. Mischien heeft meneer of mevrouw Blok deze ook? Toen mijn probleem ontstond ben ik daarna weer de Nespresso cups gaan gebruiken maar het probleem bleef omdat het apparaat echt kapot was. Er werd ook aangeraden om naar gebruik de hendel open te laten staan. Van het doorspoelen met water na iedere kop koffie heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me ook zonde van het water eerlijk gezegd. Hoe dan ook de DE cups zijn niet best voor het apparaat, maar het apparaat zelf is ook niet heel goed volgens mij... De service van Nespresso viel mij niet tegen. Ik kreeg een vervangend apparaat tijdens de reparatie zodat ik toch nog koffie kan drinken..
Je moet wel de originele coupes van Nespresso gebruiken. Die zijn van aluminium en van Douwe Egberts van plastic en dat is dikker materiaal en kan dus schade aanrichten. De prijs is hetzelfde.
hoi anneneverdie.
ja, ik heb ook D.E.cupjes gebruikt. niet vaak, want de smaak vind ik net te vergelijken met die van Nespresso.
maar het lekken was al voor die tijd.
hoi hvd1, ja, ik kreeg wel het advies (in de gebruiksaanwijzing dacht ik) om na elk gezet kopje, nog meer water te laten doorlopen.
dus dat doe ik dan maar braaf.
en erna zet ik altijd de handle ff achterover.
het type wat ik heb is Nespresso Krups XN2001.
ik heb het apparaatje al een aantal jaar, dus ja, de garantie zal wel verlopen zijn.
dus gratis repareren, zal er wel niet inzitten.
alhoewel ik natuurlijk wel al na redelijk korte tijd gebeld had over dit teveel aan water in het lekbakje.
op mijn klacht (deze keer dan maar es per mail) afgelopen vrijdag, heb ik nog geen antwoord.
Zelf hebben wij een Nespresso aparaat daar ligt wel eens water in het bakje wat normaal is maar als ik koffie heb gezet gooi ik het bakje altijd leeg daarom zie ik dat er wat water bij zit maar verders nooit ergens last van
Wij hebben onze Krups sedert nov 2011 en nog nooit van een overlopend lekbakje last gehad. Als het "lege cup bakje" vol is, legen wij dat én meteen ook het lekbakje; er zit nooit meer dan een 1/2 eierdopje bruin vocht in, zeker geen water. Meer kan ik er niet over zeggen. Wij zijn tevreden gebruikers van deze erg lekkere koffie, zeker na onze minder goede senseo ervaringen. Blij dat de Senseo 'n keer kapot ging...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer