Mediamarkt
hallo,
ik heb een tv gekocht bij de media markt.5-2-16 lg 43lh570v
deze heb ik uitgepakt en aan de muur gehangen ( volgens instalatie )
omdat alles het deed zoals ik verwachten mocht, ( de tv deed het prima) heb ik gezien het oudpapier werd opgehaald de doos aan straat gezet.
6-2-16 ik ga sàvonds naar bed ( hier hangt de tv) en doe de tv aan , deze doet het wel geteld ongeveer 1 halve minuut, dan gaat het beeld op zwart.
soms kreeg ik weer beeld maar dan kon je amper zappen en was het beeld constant vierkant.
deze krijg ik niet meer naar gewoon beeld , wel als ik de tv uit te deed en weer aan.
dit heeft de tv constant gehad van vrijdag tot zondag . geen beeld en veel ergenis.
maandag heb ik hier de Mediamarkt voor benaderd , gezien de tv naar mijn normen het niet naar behoren doet.
links om rechts om maakte niets uit , u heeft geen doos wij kunnen niets meer voor u doen.
als oplossing kreeg ik aangedragen een reparatie via derden( kosten media markt mag ik hopen).
ik ( klant ) ga hier niet echt mee akkoord en ben door blijven zeuren, ik ben van mening dat een nieuwe tv niet gereparreerd dient te worden , maar geruild voor een uitstekend werkend apparaat.
ik wacht nu nog op antwoord van de Mediamarkt of het wel of niet geruild kan worden.
nu heb ik de tv een fabrieks reset gegeven , en tot mijn verbazing doet de tv het tot op heden prima.
gezien ik nog geen antwoord heb ontvangen van de Mediamarkt heb ik ze nog niet geinformeerd dat de tv het op dit moment normaal lijkt te werken.
mijn vraag is dan ook heb ik als consument hier gelijk en had de Mediamarkt gewoon de tv moeten terug nemen en een andere moeten aanbieden , of hadden zij gelijk en had ik een nieuwe tv moeten laten repareren.
mvg
Otto scholten
Topantwoord
Topantwoord
Ik heb vier jaar geleden n Sony aangeschaft en na twee dagen gaf die de geest ik de Mediamarkt gebeld en zeiden kom maar met de TV langs ( ik had ook geen doos meer ) en werd zonder problemen omgeruild, dus zo kan t ook
Topantwoord
MM (en iedere andere verkoper) mag in eerste instantie altijd eerst proberen het probleem op te lossen door reparatie. De t.v. doet het nu goed, dus blijkbaar was hij dus niet kapot.
Sowieso is het altijd verstandig de verpakking 1 of 2 jaar te bewaren.
Je hebt trouwens een uitlopend model gekocht, hij is inmiddels niet meer leverbaar.
@Carola83 pfff moet er niet aan denken een halve kamer te reserveren voor verpakkingen van aankopen. Ik bewaar ze 1 maand dan naar oud papier.
Diewilik
Een halve kamer? Hoeveel producten die in een grote doos worden geleverd koop je in 1 of 2 jaar? Toch niet zo heel veel. Maar het scheelt wel een gedoe als je de doos gewoon bewaard. Al was het maar om het product veilig te vervoeren.
Mijn actuele Philipservaring:
Heb ook met een nieuwe Philips-tv een probleem. Uitgepakt, maar de helft van de functies werkten niet. Teruggebracht en zonder kommentaar een nieuwe gekregen, maar weer dezelfde problemen. Van de verkoper kreeg ik alwéér kommentaarloos mijn geld terug met de (mondelinge) mededeling 'Philips is niet meer wat het ooit was'.
Omdat ik een Philipsfan ben heb ik ergens anders toch nog eens hetzelfde toestel gekocht......maar wéér werkten niet alle functies. De vakman adviseerde: ALTIJD eerst een upgrade op te halen, maar ook dàt werkte niet. De Consumentenservice van Philips reageerde met de TIP dat ik een nieuw toestel kon krijgen, maar voor mij was de maat vol. Ik wil het uitgezochte Philips-toestel met werkende functies en heb het laatste toestel nu aan de reparatiedienst van Philips aangeboden en aangegeven dat ik èn geen nieuw toestel en óók niet gemakshalver mijn geld terugwil......
Zover mijn belevenissen met de aankoop van een standaard serietoestel van Philips.
Philips is niets meer als een Taiwanese lcd met Hollands naampje erop. Philips maakt al jaren geen tv's meer.
Het is zeker niet meer wat het ooit was en dat zie je aan hun marktaandeel terug.
Diewilik
Hoewel ik uw standvastigheid bewonder meen ik dat Philips nog wel als merknaam op de Tv's staat hoewel dat voor een beperkte periode zou gelden maar de hele divisie is verkocht. Op die verkoop valt niets aan te merken echter het mogen hanteren van de Philips merknaam is geen slimme zet. Consumerproducts bestaat nog wel maar dan te denken aan kleine huishoudelijke producten als koffiezetapparaten e.d. Mvrgr.
Ze zullen voor het gebruik van de merknaam ongetwijfeld een leuk bedrag krijgen, dus zo slecht is het verhaal niet.
U moet altijd eerst akkoord gaan met reparatie, u kunt niet direct nieuwe tv eisen.
En het wel of niet nog hebben van de originele doos mag voor de garantie geen issue zijn.
de tv was een "super" actie van de MM deze is inderdaad op.
maar een doos 100x66x15cm is groot en erg lastig in elk huis , om deze dan 2 jaar te moeten gaan bewaren , nee
Dat hoeft dus mbt de garantie ook niet!
@hansjeklein: What's in a name? Philips t.v.'s bestaan al jaren niet meer, die worden geproduceerd doorr TP Vision. Alleen mag TP Vision daar voor een leuk bedrag de naam van Philips op plakken. Dus een Philips heb je alleen in naam gekocht. Speciaal gedaan voor mensen als jij die de illusie willen hebben dat zij een Philips hebben gekocht.
Softwarematig is 'Philips' bagger.
https://nl.wikipedia.org/wiki/TP_Vision
Niet alleen softwarematig, maar ook het oplossen van problemen gaat in de trend van "dan geven we u wel een nieuwe". Je moet voor een technisch vakkundig onderzoek als klant op je strepen gaan staan.
Lukt de geëiste 'reparatie' nu óók niet, wordt het een Samsung.....want ik heb geen argumenten meer om merksoldidair te zijn/blijven.
Het wordt weliswaar gemaakt door TPVision, maar het zijn wel voor een heel groot deel dezelfde mensen die de televisies ontwerpen. Die zijn van Philips naar TPVision gegaan.
Misschien de monteur even afbellen, voor niets een monteur laten komen wordt aan de klant berekend bent zomaar 50-75 euro kwijt
Verder mag MM de tv repareren zelfs als u deze binnen een uur terug brengt.
Diewilik
tot mijn geluk heeft de MM besloten de niet geheel goed werkende tv te vervangen voor een nieuwe.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer