Mijn camera is nog steeds niet klaar
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje terug een speigelreflexcamera gekocht bij media markt.
Deze heb ik speciaal gekocht omdat ik in Bulgarije voor een jeugd forum moet fotograferen
Na 2 maanden was hij al kapot en heb ik hem terug moeten brengen.
Het probleem is nu dat ik al bijna 4 weken wacht, dinsdag ben ik langs geweest en toen werd mij verteld dat de camera klaar werd gemaakt voor verzending en dat hij waarschijnlijk eind deze week binnen zou zijn. Ik ben vandaag langs geweest en nu werd mij verteld dat hij nog niet gerepareerd is. Het probleem is dat ik al dinsdag moet vliegen en ik de camera ECHT moet hebben. Ik weet dat dit een moeilijke situatie is maar is hier geen oplossing voor te vinden?
Dag littlegettog,
Advies: terug naar Mediamarkt (de verkoper) en daar een vervangend toestel vragen (opeisen).
Sukses en met vriendelijke groet, Read3.
Nu noemt u ook een fraaie ; Media Markt !!!
eenmaal gekocht, direct wegwezen en vooral niet zeuren. u heeft zondermeer rechten maar of dit direct lukt ook omdat u al snel daarheen vliegt. Bespreek de situatie met de productgroepleider of general manager en vraagt wat nog mogelijk is (tijdelijk ruil of leentoestel ?) Maak gelijk een goede afspraak wanneer u het gerepareerde toesel uiterlijk gerepareerd en wel terug wilt hebben en u zich beroept op de garantierechten en de rechten als consument binnen de EU - wetgeving. Zet alles thuis direct op papier en stuur dit aangetekend naar MM tav de bedrijfsleider.
ik denk dat u nu elders een toestel moet zien te lenen of een goedkoper toestel moet kopen (waarom heeft u een spiegelreflex speciaal nodig ?)
Ik begrijp dat u kijkt naar de prijs maar ik zou beter in de toekomst gewoon iets meer betalen voor dit speciale soort camera's en u laten adviseren bij een echte fotospeciaalzaak, hier krijgt u maatwerk en ook een betere service dan bij MM
Bedankt voor jullie reactie ik heb mijn garantierechten opgezocht en vond dit:
Rechten
Wat zijn je rechten precies? In 2003 is de wet Koop en Garanties ingevoerd. De wet zegt dat wanneer
een apparaat* binnen zes maanden het loodje legt, de kans groot is dat het apparaat bij de aankoop
al niet deugde. Je moet dit binnen twee maanden melden. Wanneer de winkelier het niet met je eens
is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat jij iets verkeerd hebt gedaan. Anders hebt
je recht op herstel of vervanging van het product of, als dat niet mogelijk is, je geld.
ik denk dat ik me hier niet op kan beroepen omdat mijn apparaat gemaakt word en onder herstel valt, klopt dit?
Nogmaals dag littlegettog,
Dat klopt. Eerst komt herstellen en als dat niet kan vervanging. Kan het vervangen ook niet, dan kun je eenzijdig de koop ontbinden en je geld terug eisen. Overigens dient de verkoper zorg te dragen voor een redelijke periode waarin herstel dient plaats te vinden. Vier weken lijkt me in dit geval meer dan genoeg. Wordt die redelijke termijn overschreden, dan kun je aan de verkoper vragen om een tijdelijke vervanging. Wil de verkoper hieraan niet mee werken, dan kun je hem daartoe schriftelijk sommeren op basis van artikel 21 van het BW7 boek 7.
Nogmaals sukses en met vriendelijke groet, Read3.
Uit datzelfde Wetboek, zelfde artikel, lid 3 en 4:
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
4.
Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
Wel alles lezen hoor......
Prettige vakantie!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren
Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer