li
door littlegettog Jul 18, 2008 om 17:17
Elektronica & tv

Mijn camera is nog steeds niet klaar

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje terug een speigelreflexcamera gekocht bij media markt.
Deze heb ik speciaal gekocht omdat ik in Bulgarije voor een jeugd forum moet fotograferen
Na 2 maanden was hij al kapot en heb ik hem terug moeten brengen.
Het probleem is nu dat ik al bijna 4 weken wacht, dinsdag ben ik langs geweest en toen werd mij verteld dat de camera klaar werd gemaakt voor verzending en dat hij waarschijnlijk eind deze week binnen zou zijn. Ik ben vandaag langs geweest en nu werd mij verteld dat hij nog niet gerepareerd is. Het probleem is dat ik al dinsdag moet vliegen en ik de camera ECHT moet hebben. Ik weet dat dit een moeilijke situatie is maar is hier geen oplossing voor te vinden?

246 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag littlegettog,

Advies: terug naar Mediamarkt (de verkoper) en daar een vervangend toestel vragen (opeisen).

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu noemt u ook een fraaie ; Media Markt !!!

eenmaal gekocht, direct wegwezen en vooral niet zeuren. u heeft zondermeer rechten maar of dit direct lukt ook omdat u al snel daarheen vliegt. Bespreek de situatie met de productgroepleider of general manager en vraagt wat nog mogelijk is (tijdelijk ruil of leentoestel ?) Maak gelijk een goede afspraak wanneer u het gerepareerde toesel uiterlijk gerepareerd en wel terug wilt hebben en u zich beroept op de garantierechten en de rechten als consument binnen de EU - wetgeving. Zet alles thuis direct op papier en stuur dit aangetekend naar MM tav de bedrijfsleider.

ik denk dat u nu elders een toestel moet zien te lenen of een goedkoper toestel moet kopen (waarom heeft u een spiegelreflex speciaal nodig ?)

Ik begrijp dat u kijkt naar de prijs maar ik zou beter in de toekomst gewoon iets meer betalen voor dit speciale soort camera's en u laten adviseren bij een echte fotospeciaalzaak, hier krijgt u maatwerk en ook een betere service dan bij MM

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opeisen?

Sinds wanneer valt er iets te eisen?

Doe je huiswerk!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reactie ik heb mijn garantierechten opgezocht en vond dit:

Rechten

Wat zijn je rechten precies? In 2003 is de wet Koop en Garanties ingevoerd. De wet zegt dat wanneer

een apparaat* binnen zes maanden het loodje legt, de kans groot is dat het apparaat bij de aankoop

al niet deugde. Je moet dit binnen twee maanden melden. Wanneer de winkelier het niet met je eens

is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat jij iets verkeerd hebt gedaan. Anders hebt

je recht op herstel of vervanging van het product of, als dat niet mogelijk is, je geld.

ik denk dat ik me hier niet op kan beroepen omdat mijn apparaat gemaakt word en onder herstel valt, klopt dit?

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, t'is niet anders.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag littlegettog,

Dat klopt. Eerst komt herstellen en als dat niet kan vervanging. Kan het vervangen ook niet, dan kun je eenzijdig de koop ontbinden en je geld terug eisen. Overigens dient de verkoper zorg te dragen voor een redelijke periode waarin herstel dient plaats te vinden. Vier weken lijkt me in dit geval meer dan genoeg. Wordt die redelijke termijn overschreden, dan kun je aan de verkoper vragen om een tijdelijke vervanging. Wil de verkoper hieraan niet mee werken, dan kun je hem daartoe schriftelijk sommeren op basis van artikel 21 van het BW7 boek 7.

Nogmaals sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit datzelfde Wetboek, zelfde artikel, lid 3 en 4:

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

4.
    Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

Wel alles lezen hoor......

Prettige vakantie!