ma
door martijn87 Apr 23, 2008 om 01:18
Elektronica & tv

Mobillion berichten ongewenst

Ik ben al bijna twee jaar een tevreden klant van Vodafone. Gisteren kreeg ik echter een niet zo plezierige rekening te zien. Ik zat ruim 15 euro buiten mijn bundel. Nadat ik dit eens nader had bekeken bleek dit van berichten van aanbieder Mobillion BV te zijn. Na controle blijk ik voor deze maand ook al weer 30 euro buiten bundel verbruikt te hebben. In totaal is dat binnen een kalendermaand tijd dus zo'n 45 euro.

Ik heb dit via via een nummer te weten gekomen (site van kassa) zodat ik dit kan afmelden. Het blijkt een soort dienst te zijn die wallpapers en ringtones verstuurd voor een gsm.

Ik heb me echter nooit aangemeld voor deze dienst en ook niet geweten dat ik aan een dienst gebonden zat.

Achteraf bedenk ik wel dat ik steeds een dienstbericht ontving op mijn gsm met de tekst 'klik hier'. Omdat ik dit niet vertrouwde (virus of iets dergelijks) heb ik dit nooit geopend of iets er tegen gedaan. Als ik geweten had dat er een dienst achter zat die per bericht 1,50 kost had ik wel eerder actie ondernomen. Helaas krijg ik rekeningen van vodafone met paar weken vertraging.

Ik heb al contact gehad met vodafone maar deze zegt er niets tegen te kunnen doen omdat er een andere partij verantwoordelijk is voor het sturen van deze berichten.
Wat kan ik hier tegen doen??

956 5 Rapporteer

tiberivs
door tiberivs - Apr 23, 2008 om 09:24
36 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op deze site van Mobillion zelf hoe je kan afmelden
http://www.mobdesk.com/NL/

ne
door nelleker - Apr 23, 2008 om 17:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben de dupe van dit soort misdadigerspraktijken. Ook ik heb me nooit voor dit soort diensten aangemeld. Sterker nog, ik heb zelfs nooit enig sms-je van deze dievenbende ontvangen, anders had ik wel actie ondernomen. Ik heb contact opgenomen nmet Mobillion, op aanraden van de dame, die de telfoon beantwoordde ook een e-mail gestuurd. Antwoord: Uw nummer komt niet in onze database voor! Mijn provider verzekert me echter dat het wel degelijk Mobillion is die hierachter zit. Weer gebeld, weer nul op het rekest. Het meest wrange is nog wel dat  sinds een maand zowel telefoon als SIM-kaart stuk zijn. En intussen blijft de diefstal doorgaan. Kunnen we deze club niet aanklagen?

Nelleke Reijs

sa
door savannah72 - Apr 28, 2008 om 21:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al een manier gevonden om deze ellende te stoppen? Ik loop net tegen hetzelfde probleem op (ook via rekening wat niet klopte met mijn belgedrag, ook 'klik hier' verwijderd, ook voor zo'n 30 euro aan ontvangen smsdienst op mijn rekening wat nog steeds doorgaat omdat ik ze nog elke dag binnenkrijg).

Op de site die in één van de antwoorden op dit bericht werd genoemd werd staat mijn terroriserende nummer niet (4777) HELP!!!! Ik hoop dat jij er intussen uit bent hoe je deze geldklopper kunt stoppen en mij op de hoogte wilt stellen!

Groetjes van een zwaar geïrriteerde Savannah.

sa
door savannah72 - Apr 28, 2008 om 22:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn kosten worden in elk geval bijna 65 euro heb ik net uitgerekend. Is toch te gek voor woorden dit?

Ik heb zelf net nog een site achterhaald http://gsm.remkot.nl/pagina/sms/smsafzeggen.php waar mijn nummer op vermeld staat (4777), maar heb geen idee welke ik moet hebben. Toch maar weer zo'n K.... sms afwachten in de hoop dat ik in het berichtje zelf nog iets kan achterhalen.

Wie weet dat anderen nog iets hebben aan deze site. Succes in elk geval!

Savannah.

sa
door savannah72 - May 2, 2008 om 14:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik nog even voor degenen die niets aan de site hadden waar ik op wees in mijn vorige bericht (ik had er zelf helaas niets aan): sms STOP naar 4269 en als het goed is krijg je dan, net als ik, het bericht 'U bent gestopt. Bedankt voor het gebruik maken van onze dienst.'

Ben hier via de site van www.smsafzeggen.nl gekomen.  http://www.smsafzeggen.nl/forum/topic.php?topic=837

Hoop dat iemand die hier leest er wat aan heeft!