thiazzz
door thiazzz Oct 16, 2003 om 13:50
Elektronica & tv

Mp3 speler

Ik zit sterk te twijfelen over een Ipod omdat het zoveel opslagruimte heeft en omdat ie er zo prachtig uitziet, maar wat zijn nu de concurrenten die ik eens kan bekijken en vergelijken?

626 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou de iRiver iHP-100 ook zeker meenemen in je overweging om een mp3 speler á la iPod te kopen. Ziet er zeer goed uit en heel compact. Meer informatie kan je vinden op deze link: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/762847

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarvoor wil je hem gebruiken? Wanneer 15Gb genoeg is en je wilt ook eens wat opnemen zou ik voor de Philips gaan: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=CXT0BMTJSHLESCRQNAVRYVQKGBUTSHD0?divId=0&groupId=AUDIO_GR&catId=PORTABLE_AUDIO_CA&subCatId=MP3_PLAYERS_SU&productId=HDD100_00 Voor de iPod is echter ook een opname plugin verkrijgbaar, maar Apple staat niet bekend om zijn voordeligheid. Verder is de iPod een schitterend kwalitatief goed apperaat, dus wil je 30 a 40 Gb hebben? Gewoon kopen die iPod!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook eens nadenken over de Creative Jukebox Zen. Je hebt hem in verschillende grotes van opslagruimte. In verhouding is hij veel goedkoper dan de Ipod. Wel iets minder functies, maar al het broodnodige zit erop. Heb hem nu zelf een jaar en bevalt goed. Het is alleen jammer dat de computer hem niet automatisch als externe harde schijf herkend.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou de mijn creative zen 20 gb is kapot naar 7 maanden!
Eerst het gammel koptelefoontje dat was al naar 4 maanden. Ging terug naar Dixons en kreeg een telefoonnummer (een nummer in Engeland) belde daarna en kreeg een nieuwe.
Naar 7 maanden werkte de adapter niet meer, dacht ik. Nee me mp3 speler de plug-in voor de adapter is kapot. Ben toe gaan bellen naar Nomad maar hadden me mail adres verkeer. Dus weer bellen en dan vragen ze me zo je hebt hem toch niet in het water laten valen. Dan vervalt de garantie. Dan ben je toch wel een beetje kortaf aan het worden. Dan sturen ze je in delen de adapter op, wat dus niet werkte. En dan moet je je mp3speler opsturen naar een bedrijf in eindhoven die hem verder vervoerd. Maar als je even op je cd-rom kijkt bij technical warrenty's of iets anders dan staat er dat jij de kosten betaald voor verzending en de verzekeringskosten. En toen ben ik naar dixons terug gegaan. En op de dag dat ik hem terug bracht werkte hij helemaal niets meer. En nu zit ik te wachten vanaf 20 maart!!! Dat is Dixons!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De concurrenten zijn met een spel in een hooiberg te vinden. Wat veel mensen vergeten is nl. dat als je ee iPod aansluit op de computer, hij razendsnel de mp3-tjes overzet. Bovendien is deze inderdaad ook te gebruiken als firewire hd. Hij is net zo klein en nog dunner als een pakje sigaretten. Ook kan je er spraak mee opnemen.
Zoveel mogelijkheden die maar weinig concurrenten hebben. En het ziet er nog erg gelikt uit ook.....

ve
door verwijderd - Feb 23, 2005 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar jij bent dan ook een "Maccer" Concurrenten voor de iPod:

-Sony HD modellen. Qau geluidskwaliteit minstens vergelijkbaar. Qua formaat nog compacter. Daarnaast standaard geleverd met docking station. Maar het belangrijkste argument: accu gaat meer dan 30 uur mee! Vergelijk een iPod: 10-12 uur!

-Creative modellen, o.a. de Zen Micro of Zen Touch. Accu gaat 12 uur mee, maar is verwisselbaar. Wordt standaard geleverd met 2 accu --> 2x12 uur is 24 uur) De modellen van Creative zijn plug en play: dus je kunt je MP3 muziek gewoon in een map slepen en je bent klaar. Je hoeft geen programma als iTunes te gebruiken e.d.

De iPods zijn qua gebruiksgemak, design, verkrijgbare accessoires erg mooi. verder makkelijk als dataoplsag te gebruiken. Idd behoorlijk snel via USB2.0 of firewire, maar concurrenten zijn vaak ook zo snel. Nadeel van iPod is dat je hem maar op 1 computer kunt installeren. Je kunt niet muziek meenemen naar andere pc of muziek vanaf andere pc op je iPod zetten. Verder accu is niet verwisselbaar, gaat maar jaar of 2 mee. Verder max 12 uur accuduur. IPod is redelijk duur, accessoires zeker.