ya
door yahman Aug 18, 2012 om 16:06
Elektronica & tv

Muziek

hallo allemaal.

ik ben net nieuw hier en ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik ben namelijk op zoek naar een opslag apparaat voor mijn lp`s en cd`s ik wil het apparaat zonder al te veel poespas op mijn stereo aansluiten aangezien deze stereo niet is voorzien van USB aansluitingen maar voorzien is van de bekende RCA [ tulpplug] aansluiting moet het apparaat dit wel ondersteunen.

ik dacht al aan een ipod maar zelfs de ipod met 160GB zal al gouw te klein zijn aangezien mijn collectie groot is ik wil alles in het bekende WAV bestand opnemen ik heb namelijk niets met mp3,mp4, aac of acc.

zou je bv een NAS hier voor kunnen gebruiken?
en hoe zit het dan met de bediening ervan bv een afstandsbediening

kan iemand mij opweg helpen.
het gaat echter alleen om een oplossing voor audio.
video en foto wekt niet mijn intresse dat hoeft het apparaat ook niet te kunnen.

dank alvast voor uw reactie

350 1 Rapporteer

freya
door freya - Aug 18, 2012 om 16:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo baseman,

Een NAS is natuurlijk prima voor opslag, maar dan heb je nog steeds geen aansluiting voor op je stereoset.....

Wellicht is een 'mediaspeler' iets? Die zijn er in vele varianten, met en zonder harde schijf. Zonder harde schijf kunnen ze dienst doen om audio te streamen (vanaf b.v. een NAS of computer) en wil je een 'stand-alone' apparaat, dan neem je er één met een harde schijf. Zo'n apparaat heeft een netwerkaansluiting zodat je die in je thuisnetwerk kunt opnemen om zodoende eenvoudig de bestanden vanaf een computer op de harde schijf van de mediaspeler te zetten. Meestal ook geschikt voor video, maar dan gebruik je die mogelijkheid toch gewoon niet?

Verder schrijf je dat je niets hebt met mp3, maar audio wat op een voldoende hoge bitrate is omgezet naar mp3, is niet/nauwelijks te onderscheiden van het WAV-formaat. En het bespaart je wel een hele hoop ruimte op de harde schijf.

En verder zou ik toch eerst eens op zoek gaan naar originele geripte muziek die van een CD afkomstig is, want ik ben er van overtuigd dat jij die kwaliteit niet gaat halen wanneer jij je LP'tjes zelf gaat rippen naar het WAV-formaat.....

m.vr.gr. Freya