an
door annewil Feb 15, 2007 om 17:27
Elektronica & tv

Muziek overzetten

we zijn bezig om oude videofilmpjes van de harde schijf op een dvd te zetten.

Soms lukt het niet om van een originele cd de muziek op de dvd te zetten.

Kan dit op een andere manier?

Of kan ik een nummer downloaden en hoe doe ik dit gratis en veilig.

dank jullie wel

annewil

525 5 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Feb 16, 2007 om 12:09
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag Annewil,

Veel CD's hebben een kopieerbeveiliging, waardoor het (op normale) wijze niet mogelijk is om deze te kopieren op een andere drager, zoals DVD_R(W) of CR-R(W). Veel DVD-recorders zijn al fabrieksmatig zodanig ingesteld dat zij de beveiliging niet kunnen omzeilen (in theorie althans, er zijn altijd technish vernuftige personen die wel een methode weten te vinden).

Overigens, sommige platenmaatschappijen hebben inmiddels al wel aangekondigd weer van de beveiliging af te stappen. Omdat deze op den duur toch altijd weer omzeild blijkt te worden wegen de kosten niet op tegen de baten.

Muziek kun je gratis downloaden via bijvoorbeeld Limewire. Volgens de Nederlandse wetgeving ben je niet in overtreding als je muziek gratis download, maar wel als je het aanbiedt. Stel je PC dus niet open op een zodanige manier dat anderen weer muziek bij jou vandaan kunnen halen.

Mvgr - B

an
door annewil - Feb 16, 2007 om 12:26
4 Antwoorden / 20 Vragen

bedankt ik weer eens rustig aan het proberen en het is puur om wat muziek bij een dvd film te zetten.

nogmaals dank,   annewil

rx
door rxr - Feb 24, 2007 om 20:35
9 Antwoorden / 1 Vragen

Mischien kan ik je dan nog wel blij maken.

Als jij probeert muziek van een  cd af te halen krijg je dan bestanden van 1 kb. Zo ja dan doe je iets fout. Dan moet je namelijk de cd rippen. Dat kan een gratis functie van windows. Namelijk windows media player.
hier heb ik een link voor je

http://www.lp-naar-cd.com/cd-rippen-met-windows-media-player-11.html

labswans
door labswans - Feb 24, 2007 om 20:42
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heb een link voor u waar stap voor stap staat om een audio cd om te zetten maar mp3 files of wav  files

handleiding om audio cd rippen naar mp3 of wav

labswans

movieman
door movieman - Feb 24, 2007 om 20:45
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Met AnyDVD van Slysoft kun je alle bestaande beveiligingen omzeilen, verwijderen en zelfs meekopiëren als je wil.

Het is NIET strafbaar om een backup van je eigen CD's en/of DVD's te maken, je hebt immers auteursrechten betaald.

Succes. ;-)