dv
door dvdeeeeeeeee Jul 9, 2004 om 00:33
Elektronica & tv

Na reparatie dvd niet meer regio vrij

Ik had eerst een brommend geluid en haperende dvd. Laser kapot.  150 euro later, krijg ik de dvd terug en is hij niet langer regio vrij!  Ik heb van alles geprobeerd maar hij pakt regio 1 dvd's gewoon niet meer.  Schandalig gewoon en ik weet niet hoe dat kan.. het is namelijk niet een software hack maar met een chip gedaan en ik heb hem zo gekocht 2 jaar terug.  Mijn dvd is een pioneer dv-444.   Hoe kan ik hem nou weer regio vrij krijgen?  Weer een chip?

312 2 Rapporteer

pe
door peter2927 - Jul 9, 2004 om 11:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop voor u dat de reparateur de chip niet heeft verwijderd uit uw speler. Ik heb eens op het internet gezocht voor u. Het blijkt dat uw speler alleen met de betreffende chip regiovrij te krijgen is. Om uw regio te veranderen moet u de instellingen van uw speler veranderen. Volgens de site kan dit alleen als de chip erin zit. U moet het volgende proberen (ik weet namelijk niet of het lukt. De site waar ik dit gevonden heb heeft zijn info ook van mensen die de info op het internet gooien. Ze checken de info niet).

Turn On unit and remove any disc in the tray
Press the Setup button on the remote control.
Move over to General using the arrow keys
Select Basic
Press Display - this will display your region and firmware version.
Press Condition/Memory (nothing is displayed or changed on the screen)
Press the Region # required (i.e. 2 for Region 2 etc)
Press Menu to store

Uk kunt ook dit proberen;

press setup then 1783521 now a new window will open and you can chose Region code and Macrovision

Op deze manier moet u dit kunstje echter elke keer herhalen wanneer u een andere regio wilt hebben. Ik heb nog geen manier gevonden om hem vast regiovrij te krijgen. Ik hoop dat het bevenstaande een beetje wil lukken. Succes!

Bron: http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Pioneer+DV-444

ma
door martin1 - Aug 3, 2004 om 23:02
346 Antwoorden / 4 Vragen

Door het regiovrij maken van een dvdspeler (hardwarematig zoals bij u) verliest u de fabrieksgarantie. Normaalgesproken neemt de winkel of reparatieafdeling die de speler regiovrij heeft gemaakt de garantie dan over. Dit bedrag zit verwerkt in de kosten regiovrij maken. u hebt dus geen garantie bij de fabrikant meer. Desondanks hebben ze het defect verholpen, maar hebben daarbij de illegale chip waarschijnlijk verwijderd. u moet zich wenden tot de winkel die uw speler regiovrij heeft gemaakt. daar heeft u immers garantie (indien deze is overgenomen). hebben zij geen afspraken gemaakt over het overnemen van de garantie heeft u geen rechten.