bobmalooga
door bobmalooga Nov 28, 2006 om 09:33
Elektronica & tv

Nederland 3

Het is me opgevallen dat het beeld van Nederland 3 er heel erg opgerekt uitziet, net alsof het beeld op een onnatuurlijke manier is ingezoomd.
Ik gaf eerst de verse update van de KPN digitale ontvanger de schuld, maar bij andere zenders heb ik het niet.
Mijn vrouw gaf me gelijk dat het er vreemd uitziet, is dit meer mensen opgevallen of moet ik gewoon aan een nieuwe bril?!

Ik heb overigens geen breedbeeld tv, mocht dat er mee te maken hebben.

382 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 28, 2006 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat is mij gisteren ook opgevallen en ik heb ook slechter ontvangst en ik heb radio noord holland bij de televisielijst staan groet dirk

ve
door verwijderd - Nov 28, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak je je geen zorgen. Ik heb ook KPN TV en een breedbeeld toestel maar bij mij is ook Ned3 en Belgie 2 uitgerekt. Ik denk dat het te maken heeft  met  de wijze van uitzenden van de zenders zelf.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2006 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook via de sateliet en eigen hark antenne, bijde geven hetzelfde beeld, vermoedelijk proberen zo zowel breedbeeld als normale tevreden te maken...

Naast 9x16 breedbeeld ook 3x4= 9x12 normaal beeld...

Vroeger een Samsung tv gekocht die 9x14, een beetje ertussen dus!

Op deze werd het wel perfect weergegeven, deze TV was erg kort te koop, ze kiezen voor een of ander en zelden dit goede tussenoplossing, helaas is deze niet meer leverbaar, maar ik vind het gewoon voor bijde normen acceptabel... dez 2e tv is dus eigenlijk beter als de breedbeeld die nu kapot is, en de normale die ik nu als vervanger heb... Breedbeeld geeft vreemde teletekst, duurder, en vele zwarte balken, en soms ondertitels in balk waardoor je brievenbus tv kreeg... daarom voor woonkamer grote normale glasbak gekocht, in hoek heb ik ruimte erachter toch niet nodig, en kijkhoek is vaak beter, schuin voor LCD geeft soms geen of minder helder beeld, probeer je PC scherm maar eens...